جمعه ۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۹
نظرات: ۰ |
۰
کار گالانت و نتانیاهو به جر و بحث شدید کشید!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

رسانه‌های اسرائیلی از بروز جر و بحث جدید بین نخست‌وزیر و وزیر جنگ رژیم بر سر راهبردهای کلی در جنگ غزه در نشست دیشب کابینه امنیتی خبر داده‌اند.

فارس نوشت: طبق گزارش تایمز اسرائیل مجادله بین دو طرف زمانی شروع شد که نتانیاهو بدون اطلاع گالانت گفت که تصمیم گرفته مسئله استقرار نظامیان ارتش در طول محور فیلادلفیا در مرز بین غزه و مصر را به رأی بگذارد.

از گروهی از وزیران ارشد خواسته شد درباره نقشه‌هایی که نحوه استقرار نیروهای ارتش اسرائیل در محور باریک ۹ مایلی موسوم به کریدور فیلادلفیا را نشان می‌داد اظهار نظر کنند.

اعضای کابینه با ۸ رأی موافق، ۱ رأی مخالف و ۱ رأی ممتنع با طرح نتانیاهو برای حفظ نظامیان اسرائیل در طول مرز مصر-غزه به عنوان بخشی از توافق آتش‌بس موافقت کردند.

گالانت تنها مخالف این طرح بود و ایتمار بن‌گویر هم در اعتراض به کاهش نظامیان اسرائیلی در این کریدور رأی ممتنع داد.

منابع حاضر در این جلسه گفتند که گالانت از کوره در رفت و نتانیاهو را به تلاش برای اجبار ارتش جهت پذیرش این نقشه‌ها متهم کرد.

گالانت گفته است: «نخست‌وزیر می‌تواند همه تصمیم‌ها را خودش بگیرد و تصمیم بگیرد همه گروگان‌ها را به کشتن بدهد.»

طبق گزارش کان‌نیوز یکی از وزرا به گالانت خرده گرفت و پرسید: «چطور می‌توانی با نخست‌وزیر اینطور حرف بزنی؟»

یکی از وزرای حاضر در جلسه به یدیعوت آحارونوت گفت که این شدیدترین درگیری بین نتانیاهو و گالانت بود.

این نخستین بار نیست که نتانیاهو و گالانت با یکدیگر وارد مجادله لفظی می‌شوند. چند هفته پیش گالانت در بیانیه‌ای علنی طرح نتانیاهو برای «پیروزی کامل بر حماس در غزه» را «یاوه‌سرایی» توصیف کرده بود.

نتانیاهو در پاسخ در بیانیه‌ای به گالانت حمله کرد و گفت بهتر است تمرکزش را به جای مجادلات سیاسی روی مبارزه با حماس قرار دهد. برخی گزارش‌ها از تلاش‌های نتانیاهو برای اخراج گالانت حکایت داشته است.

نظر شما چیه؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب