شنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۵
نظرات: ۳ |
۰
فرمانده انتظامی لاهیجان از سمت خود برکنار شد
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

فرمانده انتظامی شهرستان لاهیجان به خاطر عدمِ نظارت کافی بر عملکرد و رفتار کارکنان عزل شد.

به گزارش «اطلاعات آنلاین»، مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در خصوص حادثه لاهیجان اعلام کرد: همان‌گونه که در اطلاعیه‌هایِ قبلی به آگاهی هموطنان شریف رسانده شد فرمانده کل انتظامی کشور بر مبنای اصل پاسخگویی و مسئولیت‌پذیری بلافاصله پس از رخداد دردآور لاهیجان گروهی مرکب از کارشناسان زبده بازرسی کل فراجا را به محل اعزام تا ابعاد حادثه را به دقت بررسی و نتیجه را برای اتخاذ تصمیم لازم اعلام کنند.

اینک بر اساس گزارش‌ها و بررسی‌های کارشناسی؛ فرمانده کل انتظامی کشور ضمن تسلیتِ مجدد و همدردی با خانواده داغ‌دیده مرحوم میرموسوی تصمیماتِ جدیدِ زیر را اتخاذ و جهت اجرا ابلاغ کردند:

۱. فرمانده انتظامی شهرستان لاهیجان به سبب عدمِ نظارت کافی بر عملکرد و رفتار کارکنان عزل شد.

۲. به سبب پیچیدگی موضوع ، نتیجه‌گیری نهایی پیرامون علت تامه فوتِ مرحوم میرموسوی منوط به گزارش قطعی پزشکی قانونی است.

۳. خدمات شبانه روزی قاطبه مأموران و کارکنان متعهّد پلیس و ارائه خدمتِ صادقانه به مردم از مرز تا شهر و روستا، همواره مورد ستایش قرار گرفته و حادثه اخیر، اتفاقی استثنایی است و خدشه‌ای به آن وارد نمی‌آورد.

کماکان پلیس خود را نسبت به شهروندان مسئول و ملزم به پاسخگویی دانسته و هرگز رفتار غیرمتعارف و نامطلوب را تأیید نمی‌کند.

گفتنی است که  در پی فوت میرموسوی در شهرستان لاهیجان، مرکز اطلاع‌رسانی پلیس درباره جزئیات این حادثه اعلام کرد:

«در تاریخ پنجشنبه یک مرداد ماه در روستایِ ناصرکیاده از توابع شهرستان لاهیجان خبرِ  نزاع  و درگیری توسط اهالی محل در سه مرحله و به‌طور مکرر به پاسگاه محلی گزارش می‌شود.

در این درگیری افراد یکدیگر را مورد ضرب‌وشتم قرار داده و بنابر اظهاراتِ امدادخواهان ، منشأ درگیری مرحوم میرموسوی بوده و خودروی متوفی همان‌طور که در تصاویر به‌صورت مستند مشخص است کاملا تخریب شده و در آتش می‌سوزد.

این موضوع باعث رعب و وحشت اهالی محل شده و پلیس تمامی عاملین حادثه از جمله مرحوم میرموسوی را بنابر وظیفه ذاتی و قانونی  بازداشت می‌کند.

متوفی در پاسگاه انتظامی شروع به فحاشی و استنکاف از دستورات عوامل انتظامی و درگیری با مأموران نموده که این روند تا حضور در بازداشتگاه ادامه پیدا می‌کند.

متاسفانه به دلیل هیجان ناشی از اصطکاک صورت‌گرفته میان مرحوم میرموسوی و عوامل انتظامی و عدمِ کنترلِ خشم و احساسات از طرف برخی کارکنان و بی‌اعتنایی به وضعیت متهم این اتفاق  رخ می‌دهد.

علت فوت باتوجه به اتفاقاتِ قبل از حضور پلیس و شرایط جسمی و روحی متوفی ، توسط پزشکی قانونی در حال بررسی است.

پیش از این، مرحوم چندین مورد سابقه شرارت و درگیری داشته و در سال ۱۳۹۹ نیز در اجرای حکمِ جلب، با پلیس درگیر و به ۹ ماه حبس محکوم می‌شود.

رفتارِ رخ‌داده توسط برخی از عوامل انتظامی بر خلاف مشی حرفه‌ای پلیس بوده و به‌هیچ وجه قابل قبول نیست، بدین جهت  افرادِ فوق در اختیار مرجع قضایی قرار گرفتند.

نظر شما چیه؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب