جمعه ۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۵
نظرات: ۱ |
۰
حمله شبانه به سرمربی استقلال؛ نکونام چگونه حامیانش را از دست داد؟
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

استقلال تهران در روزیکه بدترین نمایش ممکن را به اجرا گذاشت در برابر همنام اهوازی خود تن به شکست داد.

به گزارش اطلاعات آنلاین، تیم فوتبال استقلال تهران با آن حجم از بازیکنان گرانقیمت برابر استقلال خوزستان در شرایطی تن به شکست داد که نمایش بد این تیم صدای اعتراض هوادارانش را به آسمان بلند کرد.


جواد نکونام به عنوان نفر اول کادر فنی آبی ها حالا با حجمی قابل توجه از انتقاد روبرو است. او که تصور نمی کرد در همین ابتدای لیگ شعار «حیا کن، رها کن» را بشنود شب گذشته در واکنش به شکست از استقلالی ها عذرخواهی کرد.


نکونام که فصل گذشته به سبب یارگیری عجیب مدیران استقلال دست بالا را داشت و هواداران خشمگین از علی خطیر (مدیرعامل وقت) را پشت سر خود می دید حالا با ریزش همان حامیان روبرو است.
درباره استقلال نکونام یک کلید واژه همواره وجود داشته است: « بد بازی می کند».


وقتی تیم او برابر استقلال خوزستان آنگونه قافیه را می بازد این موضوع که استقلال فاقد برنامه تاکتیکی است بیشتر نمایان می شود.


اصرار وی به استفاده از بازیکنانی که نزد هواداران مقبولیت فنی ندارند سبب شده تا انتقادات حول محور ناکارآمدی فنی مربیان استقلال بچرخد.


بازی دادن به آرش رضاوند در هر شرایطی این انتقادات را فزاینده پیش می برد؛ بازیکنی که باید مهمترین عنصر بازیساز آبی ها باشد اما آن وزنه ای که انتظارش می رود نیست؛ به گونه ای که استقلال با او در بسیاری از دقایق بازی ها تیمی 10 نفره نشان می دهد.


عدم ثبات در ساختار دفاعی که با هر نسیمی فرو می ریزد، آنهم با دارا بودن بهترین مدافعان ایران، بدون زهر بودن در خط حمله که حتی اضافه شدن بلانکوی آرژانتینی این ضعف را پوشش نداد و ... تیمی بد شکل و قیافه را به نمایش گذاشته است.


جواد نکونام که هنوز مشخص نیست در هلدینگ خلیج فارس چه تعداد حامی دارد برای درمان دردهای استقلال فرصت زیادی ندارد. این بهانه که لیگ تازه شروع شده و تیم او هنوز به فرم مطلوب نرسیده است دیگر خریداری ندارد؛ به خصوص وقتی رقبای این تیم در مسیر قهرمانی نمایش های چشم نوازی را ارائه می دهند.


سرمربی آبی ها لابد بهتر از هر کسی می داند که مثل فصل گذشته به راه انداختن جنگ پوششی بر ضعف های فنی استقلال نخواهد شد زیرا جذب نفرات مورد نظر وی عملا این مسیر را مسدود می کند.


استقلال لیگ بیست و چهارم با سلایق این مربی شکل گرفته است و همین موضوع سرمربی آبی ها را به گوشه رینگ برده است.


فشار هواداران ناراضی و ترند شدن هشتگ اخراج نکونام، مدیران باشگاه را در مسیری متفاوت قرار داده است. آنها که گفته می شد قبل از قطعی شدن حضور نکونام روی نیمکت استقلال نیم نگاهی به یک گزینه مطرح و آشنای خارجی داشته اند و حتی به روایتی با او توافق هم شده بود، بی شک با ادامه فشارها و البته در صورت سر و سامان نگرفتن تیم شان همان مسیر را می روند؛ مسیری که به جذب یک سرمربی خارجی منتهی شود.


نکونام این موضوعات را می داند، احاطه وی توسط چند فرد خاص که مشخص نیست چگونه به آقای سرمربی نزدیک و به بدنه باشگاه نفوذ کردند، شاید فرصت فکر و تصمیم درست را از او بگیرد اما اگر می خواهد ماندنی شود باید افراد قویتری را به دخود نزدیک کند، دست به تقویت کادر فنی استقلال بزند و در نهایت نتیجه بگیرد؛ نتیجه نگرفتن او یعنی خوردن حسرت دیدن زمستان لیگ برتر در قامت سرمربی استقلال.

نظر شما چیه؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب