چهارشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۱
نظرات: ۰ |
۰
سلاح مخوف پزشکیان علیه تندروها چیست؟
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

یک فعال سیاسی معتقد است پزشکیان بهترین راهکار را برای مقابله با تندروها یعنی«بی‌توجهی» را اتخاذ کرده است.

چند ثانیه نوشت:  ناصرایمانی فعال سیاسی اصولگرا در خصوص برخی مواضع تندروها در مجلس علیه رئیس جمهور می گوید:

جریان رادیکال از هر جناحی که باشد از فضای همدلی، آرامش و وفاق خوشش نمی آید، اینها در یک فضای غبار آلود، دشمنی و فحاشی جریان های سیاسی به یکدیگر، می توانند زندگی کنند و نه فضای آرامش، وفاق و همدلی بین دولت و سایر جریان های سیاسی

آنها از فضای آرامش و وفاق ناراضی هستند و تا جایی که بتوانند سعی می کنند این فضا را به هم بزنند. این خصلت رادیکال ها است.

اساسا تنفس آنها در فضای به هم ریخته و غبار آلود است و مرتبا تلاش دارند که فضا را غبارآلود کنند. الان فضای کشور طوری نیست که رادیکال ها بتوانند زیست سیاسی خودشان را داشته باشند، الان فضا به سمتی رفته که دولتی بر سرکار است که تلاش دارد تا وفاق ملی را در کشور حاکم کند.

 آقای پزشکیان بنا دارد از کینه ها، نفرت ها و خصومت ها دوری کند. مجلس هم این سیگنال ها را دریافت و با اینکه اکثریت مجلس اصولگرا هستند، به این فضایی که رئیس جمهور ایجاد کرده، پاسخ مثبت داد و الان همدلی خوبی بین جریان های سیاسی کشور و از همه مهمتر بین نهادهای قانونی حکومت وجود دارد.

الان به تعبیری فضای کشور یکدست شده، نه آن یکدستی که همه از یک جناح باشند بلکه فضای یکدستی همدلی و همگرایی که این واقعا فرصت خوبی است. ما در این ۳۵ تا ۴۰ سال گذشته کمتر زمانی بوده که چنین فضای یکدستی به معنای همدلی داشته ایم.

دکتر پزشکیان رویه ای را در مقابل این تندروها پیش گرفته که اتفاقا به نظر بنده، یکی از روش های موثر برای مقابله با رادیکالیسم است، و آن هم بی توجهی به آنهاست. آقای پزشکیان تا الان این رویه را به خوبی پیش برده اند، درست نقطه مقابل آقای روحانی که آنها را تهییج می کرد و رادیکال ها خوششان می آمد.

راه حل دیگر نیز منزوی کردن تندروهاست. در مجلس در جریان رای اعتماد اینها عملا منزوی شدند و اکثریت قاطع مجلس که از اصولگرایان هم بودند به اینها بی توجهی کردند و آنها را منزوی کردند.

هر جناحی وظیفه دارد با رادیکال های خود مقابله کند و الان هم جناح اصولگرا در برابر رادیکال های جناح خودش نباید سکوت کند و باید در مقابل اینها بایستد همچنانکه آقای دکتر قالیباف ایستاد، بقیه چهره های سیاسی اصولگرا هم باید اینها را منزوی بکنند، چرا که اگر این برخورد انجام نشود ریشه رادیکالیسم خشک نخواهد شد./چند ثانیه
 

نظر شما چیه؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب