۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۲
کد خبر: 61642

ارتش اوکراین تا کنون 100 روستا و شهرک را در منطقه کورسک روسیه به کنترل خود در آورده و نزدیک به 600 سرباز روسی را نیز به اسارت گرفته است.

جماران نوشت: پهپادهای اوکراینی امروز چهارشنبه انبارهای سوخت روسیه در منطقه «روستوف» در جنوب غرب این کشور را مورد حمله قرار دادند و آنها را به آتش کشاندند. این در حالی است که حملات هوایی دو طرف یکدیگر و نبردها در منطقه کورسک روسیه ادامه دارد.

واسیلی گولبیف فرماندار روستوف روسیه تأکید کرد که انبارهای نفت در منطقه کمنسکی  دچار آتش سوزی شده اند.

گولوبیف گفت که تیم های آتش نشانی در حال تلاش برای خاموش کردن آتش هستند و تاکنون کسی آسیبی ندیده است.

انبارهای سوخت روسیه به آتش کشیده شد

به گفته کانال تلگرامی «پازا» که ارتباط نزدیکی با دستگاه امنیت روسیه دارد آتش در 3 انبار نفتی در پی اصابت دو پهپاد به تأسیاست نفتی روستوف شعله ور شده است.

این حادثه در حالی رخ می دهد که کانال های تلگرامی روسیه تأکید کردند که آتش در یک انبار نفتی دیگر در منطقه پرولیتارسک در روستوف بعد از گذشته نزدیک به ده روز از حمله به آن همچنان شعله ور است.

کنترل 100 روستا و شهرک روسیه توسط ارتش اوکراین و اسارت 600 نظامی روس

ژنرال اولکسندر سیرسکی رئیس ستاد مشترک ارتش اوکراین گفت که نیروهای اوکراینی موفقیت های بزرگی در کورسک روسیه به دست آوردند.

سیرسکی افزود که  ارتش اوکراین تا کنون 100 روستا و شهرک را در منطقه کورسک روسیه به کنترل خود در آورده و نزدیک به 600 سرباز روسی را نیز به اسارت گرفته است.

آزمایش موفق موشک بالستیک ساخت اوکراین؛ زلنسکی: کی‌یف «طرح پیروزی» در جنگ را به آمریکا ارائه می‌کند

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، روز سه‌شنبه ۲۷ اوت (۶ شهریور) گفت حمله نیروهای این کشور به منطقه کورسک روسیه بخشی از «طرح پیروزی» است که او ماه آینده به جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا ارائه خواهد کرد.

او گفت: «ممکن است این طرح برای برخی بیش از حد بلندپروازانه به نظر برسد، اما برای ما یک برنامه مهم است.»

آقای زلنسکی اضافه کرد موفقیت این طرح به رئیس‌جمهور بایدن و همینطور به این بستگی دارد که آیا ایالات متحده آنچه در این طرح خواسته شده به اوکراین خواهد داد «[و] اینکه آیا ما در استفاده از این طرح آزاد خواهیم بود یا نه.»

نیروهای اوکراینی در اوایل ماه اوت به منطقه کورسک روسیه حمله کردند و روسیه تا کنون قادر به دفع حمله آن‌ها نبوده است.

ژنرال الکساندر سیرسکی، فرمانده ارشد نظامی اوکراین، همزمان گفته است که اوکراین اکنون کنترل ۱۲۹۴ کیلومتر مربع از خاک روسیه و ۱۰۰ شهرک در این کشور را در اختیار دارد.

وی با بیان اینکه کی‌یف هیچ قصدی برای تسلط بر قلمرو روسیه ندارد، گفت یکی از انگیزه‌های این عملیات هجومی این است که نیروهای روسیه را از حمله خود در شرق اوکراین منحرف کند.

روسیه در این منطقه به دنبال تصرف پوکرووسک در استان دونتسک، یک شهر استراتژیک و دارای ایستگاه مرکزی راه‌آهن، است.

رئیس جمهور اوکراین همچنین در سخنرانی خود فاش کرد که اوکراین اخیرا اولین آزمایش موفقیت‌آمیز یک موشک بالستیک تولید داخل را انجام داده است. او به صنعت دفاعی کشورش تبریک گفت، اما از ارائه جزئیات بیشتر درباره موشک خودداری کرد.

اوکراین اگرچه پیش از این از برخی موشک‌های بالستیک علیه روسیه استفاده کرده است، با این حال آن‌ها توسط ایالات متحده در اختیار این کشور گذاشته شده بودند. کی‌یف اما در تلاش است تا تولید داخلی صنایع نظامی‌اش را توسعه دهد تا از وابستگی خود به کمک‌های غربی کم کند.

این در شرایطی است که در حال حاضر اوکراین برای جنگ با روسیه و دفع حملات آن به طور عمده به تجهیزات نظامی از خارج از کشور متکی است.

آقای زلنسکی گفت که اوکراین در روزهای اخیر از برخی از جنگنده‌های اف-۱۶ که به تازگی توسط کشورهای غربی ارسال ‌شده‌اند برای رهگیری برخی از موشک‌های روسیه استفاده کرده است. او با این وجود اضافه کرد که این کشور به جت‌های بیشتری نیاز دارد.

در دو شب گذشته روسیه با رگباری از پهپاد و موشک اوکراین را مورد حمله قرار داده است. امری که چندین کشته برجای گذاشت و باعث بروز خاموشی در مناطق مختلف این کشور شد.

رئیس‌جمهور اوکراین گفت: «چنین حملاتی نشان می‌دهد که مسکو قصد ندارد جنگ را متوقف کند. وقتی کسی خواهان مذاکرات صلح باشد، ۲۳۰ حمله هوایی انجام نمی‌دهد.»

روسیه در هفته‌های اخیر و از زمان تهاجم کورسک اعلام کرده است که در مذاکرات صلح با اوکراین شرکت نخواهد کرد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، روز سه شنبه گفت: «موضوع مذاکرات در حال حاضر اهمیت خود را از دست داده است.»

نظر شما چیه؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha