شنبه ۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۶:۰۳
نظرات: ۰ |
۰
خودروهای شناور ژاپنی، انقلاب صنعت خودروسازی می‌شود؟ +عکس
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

شناور مغناطیسی یا مگلو روشی است که در آن یک جسم با استفاده از میدان های مغناطیسی در هوا معلق می‌شود و نیاز به تماس فیزیکی با سطح را از بین می‌برد.

به گزارش اطلاعات آنلاین، ژاپن که به خاطر نوآوری های تکنولوژیکی خود مشهور است، با توسعه خودروهای شناور مغناطیسی (maglev) در آستانه ایجاد انقلابی در صنعت خودروسازی است. این فناوری پیشگامانه که توسط محققان موسسه علم و فناوری اوکیناوا (OIST) ابداع شده است، پتانسیل حذف موتورها و باتری‌های سنتی را دارد و نگاهی اجمالی به آینده حمل‌ونقل ارائه می‌دهد.

شناور مغناطیسی یا مگلو روشی است که در آن یک جسم با استفاده از میدان های مغناطیسی در هوا معلق می‌شود و نیاز به تماس فیزیکی با سطح را از بین می‌برد. این فناوری اصطکاک را به شدت کاهش می‌دهد و امکان حرکت نرم تر و کارآمدتر را فراهم می‌کند. در حالی که ماگلو برای سال‌ها در قطارها مورد استفاده قرار می‌گرفت، محققان OIST این فناوری را می‌خواهند در وسایل نقلیه شخصی آزمایش کنند که در صورت موفقیت انقلابی در صنعت خودروسازی ایجاد خواهد کرد.

تیم OIST یک سیستم مسیر منحصر به فرد ایجاد کرده است که از آهنرباهایی استفاده می‌کند که در یک شبکه پیوسته در زیر سطح چیده شده اند. این آهن‌رباها با اتومبیل‌های طراحی شده ویژه، که از مخلوطی از گرافیت پودر شده و موم ساخته شده‌اند، تعامل دارند و به آن‌ها اجازه می‌دهند چند سانتی‌متر بالاتر از جاده حرکت کنند. این راه‌اندازی نیاز به موتور و باتری را از بین می‌برد و خودروها را سبک‌تر، کم مصرف‌تر و به طور بالقوه دوست‌دار محیط‌زیست می‌کند.

خودروهای شناور ژاپنی، انقلاب صنعت خودروسازی می‌شود؟ +عکس

نظر شما چیه؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

جدیدترین‌ها

پربحث‌ترین

آخرین مطالب