شنبه ۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۶:۲۲
نظرات: ۰ |
۰
این ادعاها درباره شادی را فراموش کنید
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

آرتور بروکس، محقق و استاد دانشگاه هاروارد بر این باور است که بسیاری از ما تصوری کاملاً اشتباه از آنچه در واقع شادی است داریم. او می‌گوید شادی یک احساس نیست.

به گزارش « اطلاعات آنلاین« به نقل از اینک، اگر درک نکنید که خوشبختی در واقع چیست، برای دستیابی به آن مشکل خواهید داشت. یک حقیقت خنده‌دار در مورد شادی وجود دارد: هر چه بیشتر دنبال آن باشید، درک آن سخت‌تر به نظر می‌رسد.

به گفته آرتور بروکس، محقق و استاد دانشگاه هاروارد، بسیاری از ما تصوری کاملاً اشتباه از آنچه در واقع شادی است داریم. او می‌گوید شادی یک احساس نیست. احساسات، چه آن‌هایی که به آنها برچسب خوب و بد می‌زنیم، چیزی بیش از اطلاعاتی درباره دنیای بیرون نیستند. احساسات ناخوشایند به چیزهایی اشاره می‌کنند که باید از آنها اجتناب کنیم یا تغییر دهیم. افراد مثبت ما را به سمت چیزهایی می‌کشانند که میل می‌کنیم و از آنها لذت می بریم. اما هیچ یک از آنها به تنهایی باعث شادی نمی‌شوند.

او ادامه می دهد که این سوءتفاهم بسیار اساسی از آنچه در واقع خوشبختی است، بسیاری از ما را به بیراهه می‌کشاند.

پس خوشبختی چیست؟

بروکس ادعا می‌کند که چیزی که واقعاً به ما احساس خوبی نسبت به زندگی مان می‌دهد، فقط لذت و راحتی نیست، بلکه یک حس موفقیت است. دانیل کانمن، روانشناس و برنده جایزه نوبل می‌گوید که اکثر مردم در نهایت نمی‌خواهند شاد باشند چون به زودی از بین می‌رود ولی آنها چیزهای بیشتری می‌خواهند. آنها در واقع می خواهند رضایت خود را از خود و زندگی خود به حداکثر برسانند.

اما در نهایت این موفقیت و روابط است که عمیق‌ترین حس خوب را برای ما به ارمغان می‌آورد، در کوتاه‌مدت، زمانی که فکر می‌کنیم به شادی بیشتری نیاز داریم، اغلب به لذت آنی می‌رسیم.

مردم برای بازنشستگی زودهنگام سخت کار می‌کنند و بعد متوجه می‌شوند که حوصله شان سر رفته و در تمام روز بیکاری را تجربه می‌کنند. آنها تمام آخر هفته را پای تلویزیون پرخوری می‌کنند و تعجب می‌کنند که چرا روز اول هفته احساس پوچی و بی روحی می‌ کنند.

این ایده که شادی برابر است با احساسات خوشایند یک افسانه است. شما نمی توانید فقط با حذف مزاحمت ها یا زیاده روی در پذیرایی ها خود را خوشحال کنید. یک روز تفریحی یا یک لیوان نوشیدنی خوب می‌تواند شگفت‌انگیز باشد، اما شادی عمیق تر از این است.

بروکس ادعا می‌کند که ایمان، خانواده، دوستان و کار چیزهایی هستند که به ما احساس موفقیت و خدمت به دیگران را می‌دهد و در واقع این چیزها شادی واقعی هستند.

نظر شما چیه؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

جدیدترین‌ها

پربحث‌ترین

آخرین مطالب