چهارشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۷
نظرات: ۰ |
۰
نتانیاهو نگران امنیت پسرش شد
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

وبگاه عبری «واللا» شامگاه سه‌شنبه نوشت که «بنیامین نتانیاهو» درخواست کرده است که محافظ پسرش یائیر تقویت شود.

ایسنا نوشت: خبرگزاری آناتولی به نقل از این وبگاه آورده است که از ترس واکنش به ترور «اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در تهران و گرفتن انتقام این ترور از شخصیت‌ها و اهداف اسرائیلی در خارج، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اخیراً خواستار تشدید تدابیر امنیتی برای پسرش یائیر شده است.

به گزارش واللا، یائیر (۳۳ ساله) از آوریل ۲۰۲۳ تحت حفاظت سرویس امنیتی رژیم صهیونیستی (شین بت) با هزینه سالانه ۲.۵ میلیون شکِل (حدود ۶۸۰ هزار دلار) در شهر میامی زندگی می‌کند.

این وبگاه به نقل از منابع ناشناس نزدیک به نخست وزیر رژیم صهیونیستی گزارش داد که «یوسی شلی»، مدیر دفتر نتانیاهو، در روزهای اخیر به کمیته مشورتی امنیت شخصی وابسته به شین بت مراجعه و درخواست کرده است تا میزان امنیت اطراف یائیر را بررسی کند.

این منابع افزودند که کمیته مشورتی خواستار به دست آوردن مطالب اطلاعاتی است که تشدید امنیت را توجیه می‌کند و تنها بر حس امنیتی تکیه نمی‌کند.

پیشتر مسؤولیت امنیت اعضای خانواده نتانیاهو در دست واحد «MAGEN» بود که تحت نظارت دفتر نتانیاهو فعالیت می‌کرد، اما تظاهرات «طوفانی» در تل‌آویو علیه طرح جنجالی «اصلاحات قضایی» در سال ۲۰۲۳ باعث شد خانواده نتانیاهو درخواست کنند امنیت در اطراف آن افزایش یابد و این امر منجر به انتقال این موضوع به واحد امنیتی شخصی شین بت شد که مسؤولیت امنیت شخصیت‌ها و رهبران دولتی در اسرائیل را بر عهده دارد. در واقع، کمیته وزیران امور شین بت به ریاست نتانیاهو موافقت کرد که مسؤولیت تامین امنیت خانواده را به شین بت واگذار کند.

ماه گذشته، روزنامه عبری «معاریو» گزارش داد که یائیر نتانیاهو در پارک «یوسمایت» در کالیفرنیا به همراه محافظان و همراهانش به هزینه مردم اسرائیل در حال استراحت هستند، در حالی که پدرش هزاران سرباز را به نوار غزه فرستاده که به هلاکت برسند و جانشان را به خطر بیندازند.

یائیر صدها هزار دلار برای خزانه داری اسرائیل هزینه دارد که صرف برنامه‌های امنیتی و سرگرمی او می‌شود و به نوشته این روزنامه، شین بت بودجه‌ای بالغ بر ۲۷۵ هزار دلار را برای آن اختصاص داده است.

نظر شما چیه؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب