سه‌شنبه ۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۴
نظرات: ۲ |
۰
اگر به اسرائیل حمله نکنیم ایران تبدیل به سوریه می‌شود
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

یک تحلیلگر مسائل سیاسی معتقد است اگر ایران پاسخ اسرائیل را ندهد در آینده به سرنوشت سوریه دچار می‌شود.

رادار اقتصاد نوشت: سعدالله زارعی کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل منطقه در خصوص دوگانه درخواست عدم حمله ایران به اسرائیل بنا بر تماس های مکرر سران غربی با دولتمردان و مسولین ایرانی و تقاضای عدم برخورد با جنگ افروزی ها و تجاوزات اسرائیل در غزه و تهران و بی عملی نسبت به جنایت ها و تجاوزات مکرر اسرائیل درمنطقه گفت: در تماس های روزهای اخیر سران کشورهای غربی بخصوص اروپا و نامه های ارسال شده از سوی مقامات آمریکایی در خصوص عدم حمله و عدم پاسخ نظامی ایران به اسرائیل، پر واضح مشهود است سران آمریکایی و غربی در قامت نمایندگی اسرائیل با ما سخن می گویند.

وی در این باره توضیح داد و گفت: ماهیتا تماس های دیپلماتیک کشورهای غربی و ارسال نامه هایی به ایران بخشی از کارزار غرب در راستای حمایت از اسرائیل برای جلوگیری از حمله ایران به رژیم صهیونیستی است تا با هر ابزاری که می توانند مانع پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی شوند با این هدف که قدرت اسرائیل تثبیت شود.

کارشناس وتحلیلگر سیاست خارجی و مسائل منطقه تصریح نمود: در واقع غربی ها برای تثبیت قدرت اسرائیل به ما فشار می آورند ؛ به بیان دیگر، اسرائیل غربی ها را وارد این معرکه کرده تا برای تثبیت قدرت خود کاری کرده باشد.

وی درپاسخ به این پرسش که در صورت پاسخ نظامی ایران به اسرائیل آیا براساس ادعای کشورهای غربی شاهد درگیری جنگ منطقه ای بزرگی خواهیم شد، گفت: در صورتی جنگ می شود و آتش جنگ منطقه را می گیرد که ما پاسخ درخوری به اسرائیل ندهیم. وقتی اسرائیل حریم ما را شکسته و وارد خاک و آسمان ما شده و به ایران تجاوز کرده و میهمان ما را ترور کرده است باید پاسخ داد و حمله کرد دراین صورت باید منتظر دچار شدن به سرنوشتی شبیه به سوریه باشیم.

وی در این باره افزود: دلیل بمباران های مکرر سوریه توسط رژیم صهیونیستی عدم پاسخ نظامی از سوی سوریه به اسرائیل است. در طی سال های گذشته بارها شاهد این صحنه بوده ایم که اسرائیل در زمان های مختلف وارد آسمان سوریه شده ومناطق نظامی و غیر نظامی را بمباران کرده، بنابراین اگر به تجاوز و حمله اسرائیل پاسخی داده نشود احتمال گسترش درگیری حتمی و قطعی است.

وی افزود: درگیری زمانی متوقف می شود که به اسرائیل پاسخ نظامی داده شود. به این معنا که ایران در دربرابر هر خسارتی که اسرائیل به ما تحمیل کرده باید خسارت سنگینی به آنها وارد کند تا آنها به دلیل نگرانی از تخریب تاسیسات خود و نگرانی بابت تامین منافع خود نیز که شده متوقف شوند.

سعداله زارعی گفت: تمام تاسیاست اقتصادی اسرائیل دریک مساحت حدود حداکثر ۴ هزار کیلومتر مربع جمع شده است، پس اسرائیل نسبت به ایران که تاسیسات ما از شمال و جنوب تا شرق و غرب کشور گسترده شده بسیار آسیب پذیر تر است.

کارشناس مسائل منطقه معتقد است: اگر بنایی بر تبادل آتش باشد تحمیل خسارت بر اسرائیل بیشتر از ایران است، ضمن اینکه ایران خواهان گسترش آتش در منطقه نیست بلکه به دنبال استفاده از حق حاکمیت خود است. غربی ها و تمامی حامیان اسرائیل باید بدانند رژیم غاصب به ایران تجاوز کرده و ما پاسخ متجاوز را می دهیم، پس ما متهاجم و متجاوز نیستیم و سیاست گسترش تهاجم را دنبال نمی کنیم.

وی افزود: اگر آمریکا و کشورهای اروپایی خواستار عدم گسترش جنگ ودرگیری درمنطقه هستند باید عامل شرارت را متوقف کنند نه کشوری که شرارتی متوجه اش شده و باید از خودش دفاع کند. بی شک آمریکا و اروپا نگران امنیت اسرائیل هستند، به این دلیل با تبلیغات دروغین درپی ایجاد نگرانی در مردم ایران بابت گسترش جنگ و درگیری هستند.

وی افزود: نیازی به تئوری پردازی نیست، صحنه حملات اسرائیل به سوریه و لبنان گویای یک واقعیت مهم است. حملات اسرائیل در طول سه سال گذشته به لبنان و سوریه نشان می دهد۹۸ درصد حملات متوجه سوریه بوده و ۲ درصد لبنان، به این دلیل که لبنان بلافاصله پاسخ آتش اسرائیل را با آتش می دهد اما اسرائیل زیرساخت های بسیاری از شهرهای مهم سوریه را هدف قرار می دهد چرا که می داند و دیده که سوریه پاسخ نظامی به اسرائیل نمی دهد، بنابراین برای جلوگیری از گسترش جنگ باید پاسخ نظامی به اسرائیل برای بازدارندگی و تثبیت قدرت ایران داده شود.

نظر شما چیه؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کامران US ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
    از این ببعد هر کس میخواهدصحبت از جنگ کند شرط بزارن یه خمپاره 120 حدود 50 متریش منفجر کنند بعد اجازه بدهند حرافی کند. وقتی جنگی راه بیفتد تنها نظامیان آسیب نمی‌بینند. زن و بچه و پیر و جوان کشته و زخمی می‌شوند مردم بی خانه و برق و آب قطع وووو آسیب‌های روحی از همه بدتر است.

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب