سه‌شنبه ۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۵:۲۱
نظرات: ۰ |
۰
این مردم از پزشکیان چه می خواهند؟
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

از هم اکنون و همچنان دو رکن اصلی مدیریت کلان کشور، مجلس و دولت، همچنان به نقد برنامه‌های پیشنهادی و بهینه‌سازی آن در اجرا نیازمندند. مردم اگر چه نقدهای گوناگون به گذشته دارند، اما امیدوارند تا در اجرا، دولت کار و اقدام مسیر جدیدی را برای کشور رقم زند.

ابوالقاسم  قاسم‌زاده نوشت: اگر بخواهیم نماد رأی‌گیری برای دولت پیشنهادی رئیس جمهوری را بعد از بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی بررسی کنیم، بدون تردید بسیاری از پیش‌بینی‌های عمومی در جامعه و به ویژه در رسانه‌ها متفاوت خواهد شد.

نمایندگان مجلس به همه اعضاء دولت جدید رأی اعتماد و موافق دادند. اکنون تعهد در اجرای وظایف و پذیرش مسئولیت‌ها در دولت جدید هم متفاوت از گذشته و هم «خطیر» شده است؛ زیرا اصلی‌ترین شعار دولت و مجلس «کار و اقدام» است.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضاء دولت جدید این واقعیت را دریافته‌اند که اولاً،‌مشکلات گوناگون در مسیر اجرای تحقق برنامه‌ها وجود دارد. ثانیاً، برون رفت از شرایط کنونی چه در ساحت برنامه‌ریزی‌های درونی، چه تنظیم سیاست خارجی و روابط دو و چند جانبه بین‌المللی چندان هموار و آسان نیست.

در این مرحله مجلس و نمایندگان مردم، منافع ملی را انتخاب کردند و نقدهای شخصی و گروهی را کنار زدند و دولت ملی را رسمیت دادند. بدون تردید تلاش رئیس مجلس نیز برای رأی اعتماد به دولت جدید پزشکیان شایان تحسین و نشان دهنده دو اصل است: اول؛ «کار و اقدام» و نه شعار زدگی و تقابل در دولت و مجلس. دوم؛ بطلان یک‌باره همه گمانه‌زنی‌های مخالفان جمهوری اسلامی ایران که در هفته گذشته صحنه خبرسازی‌های منفی و یأس آلوده از آینده کشور و مردم شده بود.

اکنون مجلس و دولت یک گزاره را برای چهار سال آینده در پیش گرفته‌اند و آن «کار و اقدام» است. کار به معنای برنامه‌ریزی‌ برای کاستن کمبودها و ضعف‌های اجرایی و یکپارچگی «دولت و ملت».

 بدون تردید نظارت و رهنمودهای رهبری در ظهور و بروز این موفقیت راهگشا و اساسی بود.

اولین پی آمد آراء نمایندگان ملت به همه اعضاء دولت، همسویی و تعهد وزرای جدید در ارائه لوایح و پیشنهادها به مجلس است که محوریت اصلی آن، برداشتن گامی به جلو برای گسترش امنیت و آسایش ملت است.

دوم، برداشتن موانع و انجام کارهای ضروری برای حل مشکلات عمومی در جامعه. گمان ندارم که نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی همچنین در دولت جدید از مشکلات مردم بی‌اطلاع باشند و طالب حل مشکلات کنونی و برداشتن گامی به جلو نباشند. 

از هم اکنون و همچنان دو رکن اصلی مدیریت کلان کشور، مجلس و دولت، همچنان به نقد برنامه‌های پیشنهادی و بهینه‌سازی آن در اجرا نیازمندند. مردم اگر چه نقدهای گوناگون به گذشته دارند، اما امیدوارند تا در اجرا، دولت کار و اقدام مسیر جدیدی را برای کشور رقم زند. شاید مسیر و جاده‌ای که باید طی شود، چندان آسان و هموار نباشد، اما «رحمت خدا بر آن باد که گامی به جلو بردارد.»
 

نظر شما چیه؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب