پنجشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۶:۱۰
نظرات: ۰ |
۰
پزشکیان با «وفاق ملی» رضایت مردم را به دست می‌آورد؟
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: حالا که قرار بر وفاق ملی گذاشته ایم، همه توان و انرژی دستگاه‌های مختلف برای رفع دغدغه‌های عمومی صرف شود. نظام اسلامی در این شرایط بیشتر از هر مقطع دیگری به همراهی و اعتماد افکار عمومی احتیاج دارد.

احمد بخشایش، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با «اطلاعات آنلاین» اظهار داشت: اینکه دولت چهاردهم با کمترین چالش و حرف و حدیثی از مجلس رای ۱۰۰ درصدی گرفت، نشانگر عزمی جدی برای تحقق وفاق ملی است. به هرحال مردم در سال‌های گذشته مشکلات عدیده‌ای را تجربه کرده اند و دقیقا به همین دلیل نظام حکمرانی باید همهِ تلاش خود را برای رفع مشکلات به کار بگیرد. چرا که این وضعیت اصلا در شان نظام اسلامی نیست و لازم است، دولت با یاری ارگان‌های دیگر وضعیت زندگی مردم را بهبود ببخشد.

وی تاکیدکرد: البته مردم باید بدانند، نمی‌توان یک شبه همه موانع را برچید و به همین دلیل باید به دولت پزشکیان وقت کافی بدهند تا به تدریج مشکلات کمتر شود.

این فعال سیاسی اصولگرا در ادامه گفت: رفع مشکلات معیشتی مردم باید مهمترین برنامه دولت باشد. هرچند بحران اقتصادی دلائل داخلی و بیرونی دارد  اما دلیل‌های داخلی این معضل، عدم دقت به شایسته سالاری در هنگام اعطای مسئولیت، عدم شناخت تصمیم گیران از وضعیت موجود والبته رانت و رانت خواهی است. البته مسعود پزشکیان در انتخاب‌های کابینه نشان داد، شاخص تجربه و تخصص را در نظر گرفته است تا بتوان گفت، اگر مشکل و مساله غیرمنتظره‌ای رخ ندهد، می‌توان به بهبودی وضعیت فعلی امید زیادی داشت.

به گفته وی، اینکه مجلس و دولت بنای همکاری و گریز از حاشیه و جدل دارند، قطع به یقین می‌تواند در کارآمدی دولتی‌ها تاثیری انکارناشدنی داشته باشد. فراموش نمی‌کنیم در این کشور در همین چند سال پیش، رویارویی نمایندگان مجلس با دولتمردان هم موجب مغفول ماندن برنامه‌ها و هم موجب بی اعتمادی مردم به کل سیستم شد. پس حالا که بین دو قوه بنای تعامل گذاشته شده است، چشم انداز روشنی پیش روی ما قرار گرفته است. البته اصلا و ابدا این دلیل نمی‌شود، نهاد ناظر مجلس نسبت به کوتاهی، اهمال و بی تدبیری‌های احتمالی دولت بی تفاوت باشند.

وی در ادامه تاکید کرد: موضوع مهم دیگر کوشش برخی چهره‌های تندرو است که به طور آشکارا مصالح جمعی را فدای منافع جناحی می‌کنند و با عِلم بر هزینه سازی رفتارشان نمی‌خواهند کوتاه بیایند. البته خوشبختانه در جریان جلسه‌های رای اعتماد، این دسته ناکام ماندند تا خللی در رابطه دو قوه مهم مشاهده نشود.

این فعال سیاسی افزود: این را همه می‌دانند که مشکلات اقتصادی ریشه در نوع سیاست گذاری در نگاه کشور به رابطه با دنیا دارد. همانطور که محدودیت معیشتی کوتاه آمدن از اصول را توجیه نمی‌کند، باید راهی پیدا کنیم تا بتوانیم امکان مراوده اقتصادی با بازار جهانی اقتصاد را فراهم کنیم. در واقع تا زمانیکه سرمایه خارجی به داخل تزریق نشود، امکان رونق تولید غیرممکن است و همه می‌دانیم، تولید یکی از اصلی‌ترین الزام‌های رشد اقتصادی به شمار می‌رود.

وی با تاکید بر اینکه باید رضایت عمومی جلب شود، توضیح داد: مردم ایران با وجود مشکلات ریز و درشت همیشه وفادار به نظام و کشور هستند و حتی حاضرند، در راستای اعتلای عمومی از برخی از حق و حقوق خود بگذرند تا بتوانیم اینطور بگوییم که کمترین کوتاهی در قبال مردم خطایی نابخشودنی است و به همین دلیل حالا که قرار بر وفاق ملی گذاشته ایم، همه توان و انرژی دستگاه‌های مختلف برای رفع دغدغه‌های عمومی صرف شود. نظام اسلامی در شرایطی که دنیا در تلاش محدودیت‌های بیشتر است، بیشتر از هر مقطع دیگری به همراهی و اعتماد افکار عمومی احتیاج دارد.

بخشایش یادآور شد: هر چقدر که تحریم شویم، به قدری پتانسیل داریم که بتوانیم با مدیریت صحیح دارایی‌ها رضایت نسبی مردم را جلب کنیم.

نظر شما چیه؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب