چهارشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۷
نظرات: ۰ |
۰
اینجا جمهوری بیماری‌های عفونی است! +عکس
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

نزدیک مرز به شدت مستحکمی که کره جنوبی را از شمالی جدا می‌کند، دستگاه ۲۴ ساعته رصد پشه مالاریا بیشتر از رصد تحرکات نظامی میان دو کشور کار می‌کند.

به گزارش اطلاعات آنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه، چوی جونگ هون، پزشک سابق کره شمالی که در سال ۲۰۱۱ فرار کرد و اکنون به عنوان پزشک در جنوب کار می‌کند، معتقد است کره شمالی جمهوری بیماری‌های عفونی است.

طبق آمار سازمان جهانی بهداشت نزدیک به ۴۵۰۰ مورد مالاریا در کره شمالی بین ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲ ثبت شد که فقر و ناامنی غذایی این کشور بر گسترش مالاریا در مرز دامن زده است. البته دلیل اصلی شیوع، منطقه ۴ کیلومتری نقطه مرزی صفر یا DMZ  است که به طول ۴ کیلومتر از سال ۱۹۵۳ و زمان آتش بس دو کره تعیین شده و تاکنون به دلیل نصب مین و سیم خاردار، بازدید انسانی نداشته است.

منطقه غیرنظامی پوشیده از جنگل‌های سرسبز و تالاب‌ها است و از زمان ایجاد آن تا حد زیادی توسط انسان‌ها بازدید نشده است. منطقه مرزی به شدت مین گذاری شده به پناهگاه زیست محیطی برای گونه های کمیاب تبدیل شده است - یک خرس سیاه آسیایی در سال ۲۰۱۸ عکس گرفته شد - و دانشمندان می گویند که این منطقه همچنین یک مکان ایده‌آل برای پرورش پشه‌ها از جمله ناقلان مالاریا است که می‌توانند تا ۱۲ کیلومتر پرواز کنند.

کره جنوبی زمانی بر این باور بود که مالاریا را ریشه کن کرده است، اما در سال ۱۹۹۳ یک سرباز که در DMZ خدمت می کرد کشف شد که مبتلا شده است و این بیماری از آن زمان تاکنون ادامه داشته است و سال گذشته با افزایش تقریبا ۸۰ درصدی موارد ابتلا روبرو شد.

کره جنوبی بیش از ۷۶ دستگاه ردیاب پشه مالاریا در منطقه DMZ نصب کرده است.

اینجا جمهوری بیماری‌های عفونی است! +عکس

اینجا جمهوری بیماری‌های عفونی است! +عکس

اینجا جمهوری بیماری‌های عفونی است! +عکس

اینجا جمهوری بیماری‌های عفونی است! +عکس

نظر شما چیه؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب