سه‌شنبه ۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۵
نظرات: ۱ |
۰
این خانم سخنگوی دولت می‌شود؟ +عکس
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

آیا فاطمه مهاجرانی سخنگوی دولت مسعود پزشکیان می‌شود؟

اقتصاد۲۴ نوشت: محمدجعفر قائم‌پناه معاون اجرایی رئیس‌جمهور شب گذشته در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه خبر سیما گفت: ان شاءالله در اولین جلسه هیئت دولت که در روز چهارشنبه است، سخنگوی توانمندی را هیئت دولت باید به تصویب برساند و معرفی خواهد شد، امیدوارم که شما هم از این به بعد با سخنگوی حرف‌های ما آشنا شوید، ۹۰ درصد انتخاب شده که باید در هیئت دولت به تصویب برسد.

شنیده‌ها و شایعاتی در مورد سخن‌گوی دولت وجود دارد که می‌گوید باید منتظر حضور یک زن در این پست باشیم.

فاطمه مهاجرانی یکی از اعضای شورای راهبری انتخاب اعضای کابینه دولت چهاردهم بود که حالا انتظار می‌رود عهده‌دار پست سخن‌گویی دولت چهاردهم شود.

اطمه مهاجرانی کیست؟

فاطمه مهاجرانی فاطمه متولد مرداد ماه سال ۱۳۴۹ در اراک است. او در سال ۶۸ وارد دانشگاه باهنر کرمان شد و در این دانشگاه مهندسی مکانیک خواند. او ارشدش را هم در همین دانشگاه و در همان رشته مکانیک ادامه داد. جالب است بدانید هنگامی‌که مهاجرانی این رشته را می‌خواند تنها یک زن دیگر در این رشته درس می‌خواند.

فاطمه مهاجرانی نخستین زنی بود که در این رشته و در مقطع ارشد وارد دانشگاه باهنر کرمان شد.

او هم‌چنین از دانشگاه بونل لندن برای رشته ربوتیک و در مقطع دکتری بورسیه شد، اما به گفته خود به دلایل خانوادگی نتوانست از آن استفاده کند و برای ادامه تحصیل برود.

او بعدها گفت رشته مکانیک نمی‌توانست پاسخ‌گوی انگیزه و احساس من باشد به همین دلیل شروع به مطالعه در رشته علوم تربیتی کرد اگرچه در این حوزه مدرکی ندارد.

او بعدها توانست از دانشگاه هریوت وات اسکاتلند فوق لیسانس استراتژی دریافت کند و همان جا DBA (Administration Doctor of Business) و دکتری حرفه‌ای هم خواند.

رتبه دانشگاهی مهاجرانی دکتری حرفه‌ای مربیست.

پیشینه و سوابق اجرایی

وی پیش از این رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران شریعتی بوده که در ۲۶ مهر ماه سال ۹۶ از سوی سید محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش وقت به عنوان رئیس مرکز استعدادهای درخشان انتخاب شد.
فاطمه مهاجرانی را در صورتی که سخنگوی دولت شود باید از جمله جوان‌ترین‌ها در دولت دانست. او متولد مرداد ماه سال ۱۳۴۹ در شهرستان اراک است.

فاطمه مهاجرانی عضو هیت علمی دانشگاه غیر انتفاعی ارشاد است.

او هم‌چنین عضو هیئت علمی موسسه آموزش عالی ارشاد دماوند و دارای ۱۲ مقاله کنفرانسی و ۱ مقاله ژورنالی در مجلات داخل کشور است. فاطمه پزشکیان عضو ستاد بانوان پزشکیان و همزمان با طرح نام او به عنوان گزینه احتمالی سخنگویی دولت، ویدئویی از سخنرانی‌ها او باز نشر شده که در آن می‌گوید: «به عنوان یک مادر اجازه نخواهم داد مهرشاد شهید دیگری بر خاک بیفتند».

نظر شما چیه؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب