دوشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۶:۲۲
نظرات: ۲ |
۰
حالا توپ در زمین پزشکیان است
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

یک نماینده ادوار مجلس بر این باور است که مجلس شورای اسلامی در رای اعتماد به کابینه مسعود پزشکیان فراتر از پیش بینی ها عمل کرد و اعضای دولت باید با استفاده از فضای تفاهم و همراهی به وعده های خود عمل کند.

حسین سبحانی‌نیا، نماینده ادوار مجلس در گفتگو با «اطلاعات آنلاین» با اشاره به این که «روند رای اعتماد مجلس به فهرست پیشنهادی مسعود پزشکیان رئیس جمهوری نشان از انسجام داخلی دارد» ادامه داد: رای اعتماد مجلس به کابینه نشانگر این است که با وجود پیش بینی‌هایی که درباره تقابل دو قوه صورت گرفته بود، حالا می‌توانیم به این امید باشیم که در طول ۴ سال آتی هماهنگی لازم بین دولت و مجلس نمایان خواهد شد که این موضوع قطع به یقین می‌تواند دستگاه اجرایی را برای تحقق کارآمدی یاری کند. به هرحال افکار عمومی به خاطر دارد که در گذشته‌ای نه چندان دور، جدال بین قوه مجریه و مجلس چه تبعات منفی‌ای داشت و چطور جامعه را به سمت ناامیدی سوق دادند.

این فعال سیاسی اصولگرا در ادامه گفت: کشور به دلائل مختلفی در شرایطی قرار دارد که مانع‌های عدیده‌ای را پیش روی خود می‌بیند. در واقع تحریم، عدم امکان مراوده اقتصادی جدی با کشورهای همسایه، سوءمدیریت در داخل، سوءاستفاده‌های هزینه ساز رانت خواهان و ... نه تنها اجازه فعالیت در شرایط استاندارد را از سیستم مدیریتی سلب کرده، بلکه نوعی بی اعتمادی را به اذهان عمومی تزریق کرده که معلوم است، تداوم چنین موقعیتی چه آثار مخربی می‌تواند داشته باشد. بنابراین اینکه سعی مان را برای تغییر به کار بگیریم امر لازمی است که بی توجهی به آن با هیچ متر و معیاری توجیه نخواهد شد.

 او افزود: آقای پزشکیان با این پیام به صحنه انتخابات آمد که «اگر بخواهیم همچنان باهم دعوا کنیم، نمی‌توانیم مشکلات مردم و کشور را رفع کنیم». دقیقا به این دلیل بود که او لیستی فراجناحی را برای جلب اعتماد به مجلس شورای اسلامی ارسال کرد.حتی سه تن از اعضای کابین شهید رییسی هم در این فهرست حضور دارند تا رییس جمهوری  به وعده بسیار مهم خود جامع عمل بپوشاند و البته موجی از امیدواری را در میان افکار عمومی شکل بدهد.

وی تصریح کرد: اتفاق خوب و تاثیرگذار این بود که نمایندگان مجلس هم در نطق‌هایی که در موضوع رای اعتماد داشتند و همچنین در روز رای گیری واکنش مناسبی به رفتار توام با وفاق پزشکیان نشان دادند و به هربه ۱۹ وزیر رای مثبت دادند. آنهم در شرایطی که طیف تندروی مستقر در بهارستان در این مدت از هیچ تلاشی برای تخریب چهره وزرا و همچنین سیاه نمایی دریغ نکردند. اما خوشبختانه رفتارهای سوء بی نتیجه ماند و نتیجه رای گیری به مردم این پیام را داد که مجلس و دولت می‌توانند به آینده‌ای کم مشکل‌ امیدوار شوند.

وی با اشاره به ضرورت احیای رویکرد کارشناسی در مدیریت ها توضیح داد: شرط اول کاهش مشکلات چیزی جز تکیه بر نگاه کارشناسی و همچنین پرهیز از رویکرد هیجانی به هنگام تصمیم سازی و البته اجرای برنامه‌ها نیست. اعضای دولت باید همه حواس و تلاش خود را معطوف به شناسایی دقیق تهدیدها و فرصت‌ها کنند زیرا وضعیت موجود به گونه ای است که کوچکترین کوتاهی و اهمال می‌تواند خسارت‌های عظیمی تحمیل کند. در همین راستا دستگاه‌های دولتی باید به دیدگاه کارشناسی صاحب نظران رجوع کنند تا به درکی صحیح از شرایط موجود برسند. چرا که اگر تحلیلی غلط از مسائل داشته باشیم، ترمیم فضای کدر و در نتیجه پیشرفت و توسعه بسیار بعید می‌شود.

نظر شما چیه؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب