سه‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۱
نظرات: ۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح نارنجی از افزایش دامنه وزش باد شدید در برخی مناطق آب های جنوب و ادامه تلاطم دریا خبر داد.

مهر نوشت: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی کشور، پیش بینی می‌شود تا جمعه پیش رو بیشینه سرعت وزش باد در بخش‌هایی از آب‌های جنوب به محدوده ۲۴ نات معادل ۴۵ کیلومتر بر ساعت برسد و سبب افزایش ارتفاع امواج در مناطق ساحلی و دور از ساحل به بیش از ۱.۵ متر شود.

این شرایط برای سه شنبه در «مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان، در غرب دریای عمان، تنگه هرمز و شرق خلیج فارس» و برای چهارشنبه و پنجشنبه در «شمال و شرق خلیج فارس و تنگه هرمز، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان، بوشهر و هرمزگان» انتظار می‌رود.

برای جمعه نیز شرایط مواج دریا در «شمال و شرق خلیج فارس و تنگه هرمز، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان، بوشهر و هرمزگان» حاکم است.

از جمله اثرات مخاطره آمیز شرایط پیش رو «خطر غرق‌شدن شناگران، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی، اختلال در ترددها و فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک، قایق‌های صیادی و سبک، اختلال در فعالیت سکوهای نفتی» است.

توصیه می‌شود در این مدت نسبت به «منع شنا، منع فعالیت‌های تفریحی و شیلاتی، محدودیت در تردد شناورهای سبک، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های ساحلی و فراساحل همچنین سکوهای نفتی» اقدام شود.

نظر شما چیه؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

جدیدترین‌ها

پربحث‌ترین

آخرین مطالب