شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۴
نظرات: ۰ |
۰
گروگان‌های تاجیکستانی در تهران آزاد شدند
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ جزئیات گروگانگیری ۴ تن از اتباع تاجیکستان از سوی اعضای یک باند بین‌المللی قاچاق انسان را تشریح کرد.

تسنیم نوشت: سردار علی ولیپور گودرزی در تشریح جزئیات این خبر گفت: به دنبال تشکیل پرونده‌ای با موضوع ربایش چهار تبعه تاجیکستانی توسط گروهی از قاچاقچیان بین‌المللی انسان، موضوع برای رسیدگی در دستورکار کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و آنان در جریان تحقیقات خود متوجه شدند که چهار فرد ربوده  شده در ابتدا به صورت قانونی وارد ایران شده اما در ادامه قصد داشتند تا با استفاده از قاچاقچیان انسان خود را ابتدا به کشورهای اروپایی و نهایتا به آمریکا برسانند، اما پس از ورود به تهران توسط قاچاقچیان انسان ربوده شده و قاچاقچیان در ازای آزادی آنها مطالبه چند ۱۰ میلیارد تومان وجه نقد کرده‌اند.

وی ادامه داد: با توجه به حساسیت  موضوع ، رسیدگی به این پرونده در دستور کار ویژه  کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران قرار  داشت و آنان با انجام اقدامات ویژه پلیسی و بهره‌گیری از توان و تخصص کارآگاهان پلیس آگاهی، مخفیگاه قاچاقچیان و محل نگهداری افراد ربوده شده در  یک ویلا واقع در یکی از شهرستان‌های استان تهران را شناسایی کردند و سرانجام در روز چهارشنبه طی یک عملیات غافلگیرانه وارد محل  نگهداری این چهار تبعه خارجی شده و در عملیاتی ضربتی هر چهار گروگان را آزاد کردند.

به گفته رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در زمان اجرای عملیات آزادی هر چهار  تبعه خارجی گروگان گرفته شده  بدون هرگونه آسیبی نجات پیدا کرده  و در ادامه شش نفر دستگیر شدند و چهار گروگان که در شرایط سختی نگهداری می‌شدند، به سلامت آزاد شدند. در این میان، متهمان در برابر مأموران مقاومت کردند که منجر به استفاده از سلاح توسط پلیس و اصابت گلوله به سه نفر از آنان شد.

ولیپور گودرزی خاطرنشان کرد: مجرمان معمولاً چنین مکان‌هایی خلوت و دور از چشم مردم را برای اقدامات مجرمانه خود انتخاب می‌کنند. همچنین تأکید شد که افراد برای پیگیری امور مهاجرتی خود حتماً از مبادی قانونی و اداره اتباع و سفارت‌ها اقدام کنند تا در دام افراد سودجو گرفتار نشوند.

نظر شما چیه؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

جدیدترین‌ها

پربحث‌ترین

آخرین مطالب