شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۵:۵۴
نظرات: ۰ |
۰
انسداد مرز در سیستان و بلوچستان تداوم می یابد
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

به منظور افزایش امنیت کشور جلوگیری از ورود قاچاق مواد مخدر طرح انسداد مرزی در سیستان و بلوچستان در حال اجرا است.

اطلاعات نوشت: وزیر کشور گفت: انسداد مرز در سیستان و بلوچستان برای افزایش امنیت کشور و جلوگیری از ورود قاچاق موادمخدر در حال اجراست.

احمد وحیدی در سفر به سراوان در جمعخبرنگاران با بیان این که یکی از اقدامات بسیار شایسته و تعیین کننده دولت سیزدهم، رسیدگی به موضوع انسداد مرزها بوده است، افزود: در سفر به سیستان و بلوچستان بازدیدی از نحوه خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی در مرز میرجاوه، پایانه مرزی، مسائل مرز و زائران پاکستانی که وارد کشور شدند، انجام شد.وضع پایانه مرزی میرجاوه و موضوع حمل و نقل نسبت به گذشته بسیار بهتر و در امر خدمت رسانی به زائران تسهیل و اقدامات خوبی انجام شده است

وی اظهارداشت: درباره انسداد مرز هم بازدیدی با حضور استاندار سیستان وبلوچستان انجام شد، اقدامی بسیار خوبی که در دولت شهید رئیسی با هدف جلوگیری از تردد تروریستها، قاچاقچیان و اتباع غیرمجاز انجام شده و همچنان در حال انجام است.

به گفته وحیدی بخشی از انسداد مرز توسط نیروی زمینی سپاه و بخشی از نقاط توسط فراجا در دست اجراست.

عدم مشکل برای زائران در مرزهای ۶گانه

وزیر کشور همچنین در بازدید از مرز ریمدان که محل تردد زائران پاکستانی به سمت عراق برای شرکت در مراسم اربعین است، گفت: در هیچ یک از مرزهای ۶گانه خروجی از ایران به سمت عراق، مشکل خاصی برای زائران گزارش نشده است. ۶مرز برای خروج از ایران داریم که در هیچ یک از این مرزها مشکل خاصی نداشته ایم و تاکنون نزدیک ۱.۲ میلیون نفر از مرزهای ما به طرف عراق خارج شده اند .

وزیر کشور اظهار داشت: تسهیل تردد زائران در مرز ریمدان از طریق ایجاد جاده ۲بانده و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی امکانپذیر است تا در سا لهای آینده مسائل و مشکلات زوار اربعین حسینی از پاکستان
در شهرستان دشتیاری کمتر شود.همچنین توسعه زیرساخت ها، ۲بانده شدن برخی جاده ها و تامین نیازمندی های حمل و نقل عمومی در سیستان و بلوچستان از ضرورت هاست و با اقدامات انجام شده امسال مشکلی در تردد وجود ندارد.


وی با بیان این که کارهای خوبی برای ایجاد زیرساخت ها از سوی استانداری سیستان و بلوچستان در مرزها انجام شده است، افزود: به همین دلیل امسال نسبت به سا لهای قبل وضع بهتری مشاهده می شود.وحیدی با اشاره به این که پارسال مشکلات متعددی در زمینه تردد زائران اربعین در استان سیستان و بلوچستان وجود داشت اما تاکنون مشکل جدی ایجاد نشده است، افزود: پیش بین یهای لازم به منظور
توسعه زیرساخ تها و ۲بانده شدن برخی جاده ها در دستور کار استانداری است.


پذیرایی از زائران شیعه و سنی نمی شناسد


وزیر کشور همچنین در گفتگو با خبرنگاران در چابهار،گفت: پذیرایی از زائران امام حسین (ع) در مناطق مرزی نظیر سیستان و بلوچستان شیعه و سنی نمی شناسد و همه با عشق و علاقه پذیرایی می کنند.

وحیدی اظهارداشت: زائران اربعین پس از ورود به ایران از طریق مرز ریمدان با فاصله یک ساعت به منطقه آزاد چابهار سفر می کنند و در چابهار و دشتیاری تمامی امکانات برای پذیرایی از آن ها آماده شده است .

وی با اشاره به این که همه مشتاق هستند که زائران به شهر و روستای آنها بیایند ادامه داد: یکی از کارهای خوب منطقه آزاد چابهار آماده سازی مکان خوب برای پذیرایی، اسکان و استراحت از زوار پاکستانی به چابهار است که می تواند رضایتمندی خوبی برای مسافران اربعین داشته باشد.

وزیر کشور همچنین در بازدید از نحوه خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی در مرز میرجاوه سیستان و بلوچستان، گفت: مشکل و کمبودی در ارائه خدمات به زوار پاکستانی وجود ندارد و خدمت رسانی به خوبی در حال انجام است.

وزیر کشور همچنین در گفتگو با زائران پاکستانی و اطلاع از کندی روند صدور وی ا زی آنان،به طور تلفنی پیگیر تسریع در روند صدور ویزای آنان در شهر کراچی پاکستان شد.

نظر شما چیه؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

جدیدترین‌ها

پربحث‌ترین

آخرین مطالب