پنجشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۸
نظرات: ۰ |
۰
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

مفتول گالوانیزه یکی از مفتول‌های فلزی پرکاربرد در صنایع مختلف است.‌ از این مفتول برای ساخت توری‌های پرورش طیور و مرغداری، گل‌خانه‌ها، ساخت وسایل تزیینی و دکوراسیون فروشگاه‌ها به وفور استفاده می‌شود.

این محصول ویژگی‌های مختلفی دارد که این ویژگی‌ها قیمت مفتول گالوانیزه درب کارخانه را تعیین می‌کنند. البته موارد دیگری مانند نرخ دلار، نرخ مواد خام اولیه هم بر قیمت روزانه این محصول تاثیر می‌گذارد.

عوامل موثر در قیمت سیم مفتول گالوانیزه

قیمت مفتول گالوانیزه همانند سایر کالاهای موجود در بازار تحت تاثیر عوامل مختلفی تعیین می‌شود. قیمت این محصول تحت تاثیر عواملی مانند میزان عرضه و تقاضا، نرخ تورم، نرخ دلار و ... نوسان بسیار زیادی دارد. پس باید هر روز از سایت‌های معتبر قیمت مفتول گالوانیزه درب کارخانه را بررسی کنید. قیمت این محصول طبق آخرین به روز رسانی‌ها در جدول زیر آمده است.

نام محصول

ضخامت مفتول

قیمت (تومان)

مفتول 2 گالوانیزه

2 mm

41.300

مفتول 2.20 گالوانیزه

2.20 mm

40.800

مفتول 2.80 گالوانیزه

2.80 mm

40.800

مفتول 4 گالوانیزه

4 mm

41.300

مفتول 5 گالوانیزه

5 mm

42.300

قیمت مواد خام اولیه

قیمت فلز خام در بازار ایران بر اساس مواردی مانند نرخ تورم، تحریم، کیفیت فلز، شرکت سازنده فلز و ... در حال تغییر است. به طور کلی عواملی مانند نرخ فولاد و نرخ روی بر قیمت مفتول گالوانیزه تاثیر بسیار زیادی می‌گذارد.

نوع گالوانیزه

عامل مهم دیگر در قیمت این محصول نوع فرایند گالوانیزه شدن آن است. گالوانیزه در واقع یک پوشش روی است که در دو نورد گرم یا سرد روی فولاد قرار می‌گیرد تا این محصول در برابر شرایط جوی مقاوم شود. در فرایند گالوانیزه گرم پوشش روی با حرارت بر فولاد ایجاد می‌شود که سبب کیفیت بالاتر و مقاومت بیشتر محصول می‌شود. در نورد گالوانیزه سرد از هیچ‌گونه حرارتی برای آبکاری محصول استفاده نمی‌شود، در نتیجه این محصول مقاومت کمتری در برابر شرایط جوی دارد. محصولات گالوانیزه سرد برای دکوراسیون مغازه و ساخت اشیای تزیینی منزل مناسب هستند. از آنجایی که گالوانیزه گرم مقاومت و دوام بالاتری را ارائه می‌دهد، قیمت آن هم بیشتر است.

قیمت مفتول گالوانیزه درب کارخانه

رقابت میان مفتول‌ گالوانیزه ایرانی و وارداتی

از دیگر عوامل تعیین‌کننده قیمت مفتول گالوانیزه رقابت میان مفتول‌های گالوانیزه تولید شده در کشور با محصولات وارداتی به خصوص محصولات چینی است. این عامل نوسان شدیدی را در قیمت مفتول گالوانیزه به وجود آورده و هر روز شاهد پایین یا بالا شدن قیمت این محصول در بازار هستیم. قیمت مفتول گالوانیزه وارداتی را هم عواملی مانند قیمت جهانی فولادی و روی، قیمت دلار، هزینه حمل و نقل محصول، هزینه گمرک و ... تعیین می‌کند.

ضخامت مفتول

از دیگر عوامل بسیار مهم در قیمت مفتول‌های گالوانیزه‌ای ضخامت یا قطر آن است‌. در واقع هر چه مفتول گالوانیزه‌ای ضخیم‌تر باشد، میزان مواد خام به کار رفته در ساخت آن بیشتر است که سبب بالا رفتن قیمت آن می‌شود. این مفتول‌ها در قطرهای مختلف ۲٫2، ۲٫۵، ۲٫۷، ۲٫۸، ۳، ۴ و ... تولید می‌شوند. همچنین با بالا رفتن قطر وزن آن هم با توجه به طول مفتول گالوانیزه تغییر می‌کند. بدیهی است هر چه مفتول وزن بالاتری داشته باشد، با قیمت بیشتری عرضه می‌شود.‌

پوشش مفتول گالوانیزه

پوشش مفتول گالوانیزه یا روکش دار بودن یا نبودن محصول هم از عواملی است که قیمت آن را تعیین می‌کند. مفتول گالوانیزه روکش‌دار برای مقاوم شدن در برابر شرایط جوی با روکش PVC پوشش داده می‌شود. افزودن این پوشش علاوه بر مقاوم‌تر کردن آن سبب بالا رفتن قیمت مفتول گالوانیزه هم شده است.

قیمت مفتول گالوانیزه درب کارخانه

کیفیت مفتول گالوانیزه

از دیگر عوامل موثر در قیمت مفتول گالوانیزه  کیفیت محصول است. این محصول توسط برندهای ایرانی و خارجی بسیاری در بازار عرضه می‌شود که هر یک از آنها کیفیت‌های متفاوتی دارند. محصولاتی که توسط برندهای معتبر ساخته می‌شوند کاملا تابع استانداردهای ملی و جهانی هستند؛ از این رو کیفیت قابل قبولی را ارائه می‌دهند. بدیهی است هر چه محصول کیفیت بالاتری داشته باشد قیمت گرانتری هم دارد. از سوی دیگر در بازار مفتول‌های گالوانیزه‌ای دیده می‌شود که قیمت ارزان‌تری دارند. دلیل ارزان بودن آنها هم چیزی جز کیفیت پایین مواد اولیه و فرآیند تولید نیست.

جمع‌بندی

مفتول گالوانیزه از مفتول‌های بسیار مهم در صنایع مختلف است که تولیدکنندگان محصولاتی مانند توری مرغی، لوازم دکوراسیون منزل و ... آن را در حجم انبوه تهیه می‌کنند؛ از این رو قیمت آن برایشان اهمیت بالایی دارد و بر هزینه نهایی تولید هم تاثیر می‌گذارد. قیمت مفتول گالوانیزه تحت تاثیر عوامل بسیاری بوده که این عوامل باعث تغییر روزانه قیمت این محصول می‌شوند.

نظر شما چیه؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

جدیدترین‌ها

پربحث‌ترین

آخرین مطالب