پنجشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۶
نظرات: ۱ |
۰
آمار نگران‌کننده از اعتیاد به فست‌فودها منتشر شد!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

از هر شش بزرگسال، یک نفر می‌گوید که به غذاهای فوق فرآوری شده UPF معتاد است.

به گزارش اطلاعات آنلاین به نقل از دیلی میل، بر اساس تحقیقات جدید، یک نفر از هر شش بزرگسال انگلیسی می‌گوید که به غذاهای فوق فرآوری شده معتاد است.

غذاهای فوق فرآوری شده با غذاهای فرآوری شده فرق دارند.

غذاهای فوق فرآوری شده چیست؟

غذاهای {خوراکی‌های}فوق فرآوری شده ultra-processed foods سرشار از چربی، شکر و نمک، پروتئین و فیبر کم و حاوی رنگ‌های مصنوعی، شیرین کننده‌ها و نگهدارنده‌ها هستند.

این اصطلاح شامل مواد غذایی می‌شود که حاوی موادی است که فرد هنگام پختن در خانه به آن اضافه نمی‌کند - مانند مواد شیمیایی، رنگ ها و مواد نگهدارنده.

غذاهای آماده، بستنی، سوسیس، مرغ سرخ شده و سس گوجه فرنگی از بهترین نمونه‌های محبوب UPFها هستند.

آنها با غذاهای فرآوری شده Processed foods متفاوت هستند، مانند گوشت پخته شده، پنیر و نان تازه، که برای ماندگاری بیشتر یا افزایش طعم، فرآوری می‌شوند.

«غذاهای فوق فرآوری» شده، مانند سوسیس، غلات، بیسکویت و نوشابه‌های گازدار، فرمولاسیون‌هایی دارند که عمدتا یا به طور کامل، از مواد افزودنی ساخته می‌شوند.

گفتنی است مصرف زیاد غذاهای آماده، غلات شیرین یا نان تولید انبوه {نان صنعتی} با مشکلات سلامتی مانند بیماری قلبی و برخی سرطان‌ها مرتبط است.

این اقلام فوق فرآوری شده – که معمولاً حاوی مواد موجود در یک آشپزخانه معمولی خانه نیستند – اغلب فاقد مواد مغذی ضروری هستند در حالی که معمولاً قند، چربی و نمک، افزودنی ها و سایر مواد شیمیایی اضافه شده دارند.

طبق تحقیق مذکورتقریباً از هر ده نفر ۹ نفر گفتند که حداقل یک بار در هفته غذای فوق فرآوری شده (UPF) می خورند. یک چهارم گفتند که هر روز غذای فوق فرآوری شده می‌خورند.

۱۷ درصد هم خود را معتاد می‌دانستند.

این یافته‌ها از یک نظرسنجی از ۵ هزار بزرگسال که توسط پلتفرم تغذیه سالم Lifesum انجام شد، به دست آمد، که همچنین نشان داد که یک سوم نیز در هنگام استرس، غذای فوق فرآوری شده مصرف کرده‌اند. 

کارشناسان گفتند که این نظرسنجی نشان می‌دهد میلیون ها نفر خود را در معرض خطر مشکلات شدید سلامتی قرار می‌دهند.

در اوایل سال جاری، بزرگ‌ترین بررسی جهان در مورد UPF ها نشان داد که در صورت مصرف زیاد، خطر آسیب به هر قسمت از بدن را افزایش می‌دهند.

این مطالعه که در مجله پزشکی بریتانیا منتشر شد، نشان داد رژیم‌های غذایی سرشار از اقلام UPF خطر مرگ ناشی از حمله قلبی یا سکته را تا ۵۰ درصد افزایش می‌دهند.

افرادی که به طور منظم UPF مصرف می کردند نیز بیشتر در معرض چاقی بودند و همچنین از مشکلات ریوی و مشکلات خواب رنج می‌بردند.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که بیشتر بزرگسالان می‌گویند که خوردن غذای فوق فرآوری شده بر خلق و خوی آنها تأثیر منفی می‌گذارد و سطح انرژی را کاهش می‌دهد.

نظر شما چیه؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

جدیدترین‌ها

پربحث‌ترین

آخرین مطالب