دوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳ - ۰۵:۴۹
نظرات: ۵
۰
-
نتانیاهو خود را در تونل گرفتار کرد

اغلب تحلیلگران غربی می‌گویند «نتانیاهو» در تونل بی‌بازگشت و مسدود ناشی از ادامه بمباران‌ها و کشتار مردم بی‌پناه و مظلوم گرفتار شده است.

 ابوالقاسم قاسم‌زاده: اگر به سیر تکوین دولت اسرائیل نگاهی داشته باشید، هیچ مرحله از آن بدون «تجاوز و نسل‌کشی» نبوده است. اکنون نیز نتانیاهو رئیس دولت و ژنرال «گالانت» وزیر جنگ اسرائیل، همان باور شکست خورده «ژنرال شارون» را تکرار می‌کنند که محصول آن قتل عام آوارگان فلسطینی یک شب تا صبح در دو اردوگاه پناهندگان در «صبرا و شتیلا» بود. شارون، با قتل عام زنان و کودکان و سالخوردگان فلسطینی، یک‌باره فوران نفرت و انزجار در اغلب کشورها در جهان را رقم زد و در اذهان مردم طرد شدو حتی در داخل اسرائیل نیز در انزوا چنان تنها ماند که در پایان عمرش در یک مصاحبه رسانه‌ای به پرسش خبرنگاری که از او پرسید، «ژنرال امروز به چه کاری مشغول است؟» پاسخ داد:«مزرعه پرورش گوشت خوک دارم که در خارج از اسرائیل از فروش گوشت آن زندگی می‌کنم!» ژنرال شارون در انزوا آن هم بعد از مدتی طولانی که در یک بیمارستان در اسرائیل در «کما» بود، فوت کرد.

اکنون «نتانیاهو» در امتداد جنایات جنگی در فلسطین اشغالی و در لبنان و سوریه، از سوی مردم بسیاری از کشورها به ویژه کشورهای اروپایی و آمریکا منفور و جنایتکار جنگی خوانده می‌شود و لقب «رژیم کودک کش»  گرفته است.

همچنین در آمریکا که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری قرار دارد «نتانیاهو» هم از سوی نامزد دمکرات‌ها و هم از سوی جمهوریخواهان، مخل شرایط برگزاری آرام انتخابات خوانده می‌شود. با هر محاسبه‌ای زمان با ادامه جنگ‌طلبی و گسترش فضای آن در خاورمیانه به زیان «نتانیاهو» و «گالانت» می‌گذرد؛ به ویژه که نماینده «نتانیاهو» در سازمان ملل ضمن توهین مکرر علیه دبیر کل سازمان ملل و پاره کردن «منشور ملل متحد» در صحن علنی جلسه سازمان ملل، یکباره فضای عمومی رسانه‌های عمومی را به ویژه در آمریکا و کشورهای اروپایی علیه خود رقم زد.

از سوی دیگر بمباران‌های ممتد سراسر غزه و اکنون در لبنان همچنان ادامه دارد و در گزارش خبری اخیر، مبنی بر درگذشت چند خبرنگار شبکه‌های خبری، آن هم در حال خواب در استراحتگاه آنها، موج جدیدی از نفرت را علیه «نتانیاهو» و وزیر جنگ او «گالانت» رقم زده است.

اغلب تحلیلگران غربی می‌گویند «نتانیاهو» در تونل بی‌بازگشت و مسدود ناشی از ادامه بمباران‌ها و کشتار مردم بی‌پناه و مظلوم گرفتار شده است. آخرین تلاش را وزیر خارجه بایدن در دیدارش از مصر، اسرائیل و قطر انجام داد و انجام گفتگو برای آزادی گروگان‌های اسرائیلی برای آتش بس فوری، مذاکره و پایان دادن به بحران کنونی در دستور کار قرار گرفت. با هر محاسبه‌ای چه در داخل اسرائیل و چه در افکار عمومی مردم مسلمان در سراسر خاورمیانه و نیز در اغلب کشورهای غربی، پایان سرنوشت «نتانیاهو» همان مسیری است که ژنرال شارون در انزوا و مرگ طی کرد.

در چنین شرایط جنگی، دولت‌های آمریکا و انگلیس همچنان شریک جنگ‌طلبی و ادامه کشتار مردم در لبنان و سراسر غزه‌اند. دولت‌های آمریکا و انگلیس با کمک‌های اطلاعاتی و در اختیار قرار دادن تسلیحات جنگی به نتانیاهو، شریک دائمی جنایات جنگی او شده‌اند.

«شبکه خبری الجزیره در گزارشی فاش کرد که انگلیس در یک سال گذشته با انجام صدها پرواز شناسایی بر فراز غزه بیشترین کمک اطلاعاتی را به اسرائیل کرده است. تحقیقات شبکه الجزیره نشان می‌دهد نزدیک به نیمی (47درصد) از 1600 پرواز شناسایی که در سال 2023 بر فراز غزه انجام شده مربوط به انگلیس بوده است. بعد از انگلیس، 33درصد این پروازها متعلق به آمریکا و 20درصد دیگر متعلق به خود اسرائیل است. مقام‌های انگلیس مدعی‌اند هدف از این پروازها کمک به یافتن محل اختفای اسرایی است که توسط حماس در غزه نگهداری می‌شوند. وزارت دفاع انگلیس مدعی است که لندن جزو طرف‌های جنگ بین اسرائیل و حماس نیست.»

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 / 400
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • بسیجی هشتاد IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۷
    شما درست می گید
  • شهروند ایران IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۷
    اسرائیل به دنبال سیطره بر جهان عرب به خصوص عربستان است چون عربستان در حال پیشرفت چشمگیری است و این موضوع باعث ناراحتی آمریکا شده است

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب

بازرگانی