چهارشنبه ۲ آبان ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۷
نظرات: ۱
۱
-
عربستان با این پروژه جهان را شوکه کرد +عکس و جزئیات

ابر پروژه رویایی نئوم عربستان در حال خوردن بخش عظیمی از منابع جهان از جمله فولاد است تا شاید روزی ۹ میلیون نفر در شهر افقی به طول ۱۶۹ کیلومتر ساکن شوند.

به گزارش اطلاعات آنلاین به نقل از نیوزویک، منار منیف مدیر ارشد سرمایه‌گذاری نئوم در کنفرانسی در ریاض گفت در حال حاضر ۵ درصد از کل لجستیک در جهان صرف این پروژه می‌شود.

وی افزود: "ما ۲۰ درصد از بازار جهانی فولاد را تشکیل می‌دهیم. اگر به تقاضای ما در زمینه آسانسور، سیمان و غیره نگاه کنید... به زبان ساده، نئوم بزرگترین مشتری در چند دهه آینده خواهد بود."

عربستان با این پروژه جهان را شوکه کرد +عکس و جزئیات

از آنجایی که عربستان سعودی تولیدکننده بزرگ فولاد نیست، احتمالاً آنها مقدار زیادی از فولاد خود را از خارج از کشور خریداری می‌کنند.

طبق آمار Statista، بزرگترین تولیدکننده فولاد در جهان، چین است که بسیار بیشتر از هر کشور دیگری فولاد تولید می‌کند.

در سال ۲۰۲۳، چین ۶۷.۴ میلیون تن فولاد تولید کرد. دومین تولیدکننده برتر فولاد، هند، تنها ۱۲.۱ میلیون تن فولاد تولید کرد. ایالات متحده با ۶.۸ میلیون تن در سال ۲۰۲۳ چهارمین تولیدکننده برتر است.

نئوم منطقه ای به مساحت ۱۰۲۰۰ مایل مربع ، حدود ۲۶ هزار کیلومتر مربع در شمال غربی عربستان سعودی است که به بزرگترین سایت ساخت و ساز جهان تبدیل شده است، 

این پروژه بزرگ زندگی شهری در سال ۲۰۱۷ توسط ولیعهد محمد بن سلمان راه اندازی شد و توسعه شاخص آن شهر افقی The Line است که در طول 105 مایل امتداد خواهد داشت و می تواند ۹ میلیون نفر را در خود جای دهد.

عربستان با این پروژه جهان را شوکه کرد +عکس و جزئیات

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 / 400
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سرو US ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۲
    مثل وعده مسکن ۴ میلیونی!!!!!!

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب

بازرگانی