یکشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۰۵:۱۴
نظرات: ۱
۰
-
سرانجام این جنگ چه خواهد شد؟

این وضع نشان میدهد که رژیم صهیونیستی به رغم ناکامی ها و فشارها و بحرانهای داخلی در همه زمینه ها هنوز حاضر به پذیرش شکست و تن دادن به آتش بس نیست و بدیهی است که مقاومت نیز در هیچ شرایطی تسلیم نخواهد شد

محمد علی مهتدی: صحنه عملیات در جبهه لبنان نشان می دهد که مقاومت با وجود ضربههایی که در یکی دو ماه اخیر متحمل شده ابتکار عمل را در دست دارد در حالیکه ارتش صهیونیست هنوز حاضر به پذیرش این واقعیت نیست و لذا خود را به در و دیوار می کوبد و نتیجه ای جز جنایت و کشتار و تخریب به بار نمی آورد.

 قبل از این تحول زمانی که آمریکا و رژیم صهیونیستی تصور می کردند پس از شهادت فرماندهان نظامی بویژه مقامات نیروی رضوان و شهادت دبیرکل حزب الله در ناتوانی کامل چاره ای جز تسلیم ندارد؛ صداهائی در داخل لبنان از پاره ای احزاب و شخصیتهای ضد مقاومت و مرتبط با سفارت آمریکا برخاست که خواستار عقب نشینی مقاومت ، قطع ارتباط با غزه و اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ شدند.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا نیز طی تماس تلفنی با نجیب میقاتی، نخست وزیر مستعفی و نبیه بری رئیس پارلمان لبنان با لحنی تحکم آمیز خواستار عقب نشینی مقاومت به شمال رودخانه لیتانی و اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ شد. اما چند روزی نگذشت که مقاومت پس از جذب ضربه های وارده به سرعت خود را بازسازی کرد و ابتکار عمل را در دست گرفت.

 اینک رژیم صهیونیست که چهار لشکر از نیروهای زبده خود را در مرز لبنان برای پیشروی در زمین مستقر کرده بود پس از حدود سه هفته در اثر مقاومت شجاعانه نیروی رضوان نتوانسته حتی یک متر در خاک لبنان پیشروی کند. درگیری در جبهه ای به طول ۱۰۰ کیلومتر جریان یافته نیروهای متجاوز بارها در کمین افتاده و به هلاکت رسیده اند تانکها به آتش کشیده شده و مراکز تجمع نظامیان در سراسر منطقه جلیل هدف موشکها و راکتهای مقاومت قرار گرفته است.

رژیم با اعمال سانسور شدید میزان تلفات خود را پنهان میکند اما پیگیری شبکههای فضای مجازی و گزارش بیمارستانها نشان می دهد که در این مدت بیش از ۲۰ تانک رژیم منهدم شده و بیش از ۱۲۰ نفر از نظامیان به هلاکت رسیده و حدود ۴۰۰ نفر زخمی شده اند.

در این شرایط رژیم به بمباران کور و وحشیانه شهرها و روستاهای طرفدار مقاومت در سراسر لبنان ادامه می دهد عملیاتی که هیچ توجیهی از نظر نظامی ندارد به عنوان مثال ساختمان شهرداری شهر بزرگ نبطیه را بمباران کرده و شهردار و کلیه کارکنان و مراجعه کنندگان را به شهادت رسانده یا ساختمانی در شمال لبنان را که خانواده های آواره از جنوب در آن پناه گرفته بودند را بر سر ساکنان ویران و خانواده ها را قتل عام کرده است.در مقابل مقاومت علاوه بر منطقه الجلیل در شمال فلسطین اشغالی کلیه مراکز نظامی در شهر حیفا و اطراف تل آویو را هدف موشکهای جدید و پرقدرت قرار داده و ضمن وارد آوردن تلفات سنگین 
به رژیم دو میلیون سکنه را به پناهگاه ها فرستاده و صدها هزار نفر بر آوارگان صهیونیست اضافه کرده است. 

این وضع نشان میدهد که رژیم صهیونیستی به رغم ناکامی ها و فشارها و بحرانهای داخلی در همه زمینه ها هنوز حاضر به پذیرش شکست و تن دادن به آتش بس نیست و بدیهی است که مقاومت نیز در هیچ شرایطی تسلیم نخواهد شد بویژه که مقاومت تا کنون تنها از حدود ۲۰ درصد از توان و امکانات نظامی و تسلیحاتی خود استفاده کرده و با حدود ۸۰ درصد باقیمانده میتواند تا یک سال دیگر نیز به مقابله با ارتش متجاوز صهیونیست ادامه دهد. به نظر می رسد که شکستن این بن بست با ورود یک عامل سوم امکانپذیر باشد.

به همین دلیل رژیم صهیونیستی می کوشد آمریکا را رسما علیه جمهوری اسلامی وارد جنگ کند که این بطور حتم به یک جنگ گسترده و ویرانگر منجر میشود چیزی که هم آمریکا در آستانهانتخابات، و هم جمهوری اسلامی از آن اجتناب می کنند هر چند آمریکا عملا در کنار رژیم صهیونیستی وارد جنگ است و علاوه بر استقرار شبکه ضد موشکی تاد در اراضی اشغالی ارتش صهیونیست عملا با سلاح و مهمات آمریکا به جنگ ادامه می دهد. حمله اخیر بمب افکنهای آمریکا به شهر صعده یمن نیز حضور مستقیم آمریکا در جنگ را نشان می دهد.

سرانجام شهادت یحیی سنوار فرمانده مقاومت در نوار غزه در روزهای اخیر بسیار مورد توجه جهانیان قرار گرفت رژیم صهیونیستی که در آغاز نمی دانست چه کسی را به شهادت رسانده مرتکب اشتباهی شد 
و فیلم این عملیات را پخش کرد. در نتیجه ثابت شد که سنوار برخلاف ادعای رژیم در تونل های زیرزمینی پنهان نبوده و در همه این مدت مثل همه افراد مقاومت علیه اشغالگر می جنگیده است این فیلم سنوار را که در آخرین ثانیه های حیاتش به پهپاد مهاجم حمله می کند در چشم اکثر جهانیان به یک ،قهرمان و برای بسیاری از آزادیخواهان به یک اسطوره تبدیل کرد تردیدی نیست که شهادت یحیی سنوار همچون شهادت سران و فرماندهان مقاومت در لبنان نه فقط رکودی در عملیات مقاومت پدید نمی آورد بلکه با آفریده شدن سنوارهای جوان ،جدید، مقاومت بیش از پیش به راه خود ادامه می دهد.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 / 400
captcha

نظرسنجی

فیلم و سریال‌‌ها را از چه طریقی دنبال می‌کنید؟

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب

بازرگانی