شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۷
نظرات: ۰
۰
-
چرا سیستم‌عامل آی‌اواس اپل بهتر از اندروید است؟

اپل به طور مداوم جنبه‌های خاصی از تجربه با گوشی‌های هوشمند را به کار می‌گیرد که باعث شده تا سازندگان اندرویدی دنباله‌رو شوند.

به گزارش اطلاعات آنلاین، پس از سال‌ها کار و تجربه با اندروید و آی‌اواس می‌توان دلایل کلیدی برتری آی‌اواس به اندروید را به شرح زیر گفت:

۱- کنترل کیفیت بهتر اپلیکیشن‌ها در آی‌اواس

یکی از بزرگ‌ترین تفاوت‌هایی که هنگام سوئیچ از آیفون به دستگاه اندرویدی متوجه می‌شوید، شکاف در کیفیت برنامه است. این نه تنها برای برنامه‌های موجود در هر دو پلتفرم بلکه برای برنامه‌های انحصاری پلتفرم نیز صدق می‌کند.

این اختلاف عمدتاً به دلیل دستورالعمل‌های سخت‌گیرانه‌تر اپل برای توسعه‌دهندگانی است که می‌خواهند در اپ استور منتشر کنند.

بسیاری از برنامه‌های محبوب در iOS در مقایسه با همتایان اندرویدی خود ظاهری صیقلی‌تر و پیشرفته‌تر دارند. برای مثال، کیفیت اپلیکیشن دوربین در اکثر برنامه‌های شبکه‌های اجتماعی در دستگاه‌های اندرویدی به‌طور محسوسی بدتر از آیفون است.

۲- حریم خصوصی و امنیت

 آنجایی که اپل هم سخت‌افزار و هم نرم‌افزار آیفون‌ها را کنترل می‌کند، iOS ایمن‌تر است. همانطور که در بالا ذکر شد، فرآیند بررسی دقیق اپ استور همچنین باعث می‌شود که بعید به نظر برسد که شما برنامه‌ای حاوی بدافزار را دانلود کنید، که همیشه در فروشگاه گوگل پلی صادق نیست.

علاوه بر این، اندروید به برنامه‌ها اجازه می‌دهد تا از منابع شخص ثالث دانلود شوند و در صورت عدم دقت، خطر نصب تصادفی بدافزار را افزایش می‌دهد.

در حالی که بارگذاری جانبی برنامه‌ها در آیفون‌ها فقط برای کاربران اتحادیه اروپا در دسترس است، و این ویژگی‌ای است که دوست داریم آن را در سرتاسر جهان ببینیم، اما می‌دانیم که چرا اپل اینقدر محدود است، زیرا بسیاری از کاربران نمی‌دانند که آیا برنامه‌ای را که خارج از اپ استور نصب می‌کنند امن است یا نه.

۳- ادغام اکوسیستم

اگر از سایر دستگاه‌های اپل در کنار آیفون خود استفاده می‌کنید، احتمالاً تجربه کرده‌اید که چگونه همه چیز به طور یکپارچه با هم کار می‌کند.اکوسیستم اپل مملو از ویژگی‌های شگفت‌انگیزی است که زندگی را بسیار آسان‌تر می‌کند.

۴- قابلیت دسترسی accessibility

قابلیت دسترسی همیشه تمرکز اصلی اپل در همه دستگاه‌هایش بوده است و بسیاری از این ویژگی‌ها حتی اگر معلولیت نداشته باشید مفید هستند.

برای مثال AssistiveTouch را در نظر بگیرید—به شما این امکان را می‌دهد تا کارهایی مانند گرفتن اسکرین شات، تنظیم صدا و موارد دیگر را بدون نیاز به دکمه‌های فیزیکی انجام دهید.

در حالی که AssistiveTouch یک ویژگی ساده است، اپل گزینه‌های دسترسی دیگری را ارائه می‌دهد که واقعاً شگفت انگیز است.

یکی از برجسته‌ترین آنها Personal Voice است که از یادگیری ماشینی برای ایجاد یک نسخه مصنوعی از صدای شما استفاده می‌کند. با تایپ آنچه می‌خواهید بگویید، می‌توانید از این صدا در طول FaceTime استفاده کنید. این به ویژه برای افراد مبتلا به بیماری‌هایی مانند ALS که ممکن است به مرور زمان توانایی صحبت کردن خود را از دست بدهند مفید است.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 / 400
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب

بازرگانی