شنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۰
نظرات: ۰
۰
-
جزییات افزایش قیمت برنج اعلام شد

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: با توجه به فراوانی کالا و مشخص شدن منبع تامین شکر بنکداران، قیمت شکر به کمتر از نرخ مصوب رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: رضا کنگری با بیان اینکه تمامی کالاها به وفور در بازار موجود است، گفت: با توجه به آنکه منبع تامین شکر بنکداران مشخص است، مشکل بازار شکر نیز مرتفع شده است.

به گفته او، علی رغم آنکه قیمت مصوب هرکیلو شکر برای مصرف کننده ۴۲ هزار و ۵۰۰ تومان است، اما بدلیل مشخص بودن منبع تامین کمتر از این نرخ عرضه می شود که خوشبختانه این امر نشان می دهد که بازار شکر به ثبات رسیده است، درحالیکه در ماه های اخیر هرکیلو شکر در خرده فروشی ها ۴۸ تا ۵۰ هزارتومان فروخته می‌شد.

کنگری با اشاره به علل نوسان قیمت برنج افزود: اگر عرضه با تقاضا در حوزه برنج هم تراز نباشد، این چالش ها ادامه دارد، کمااینکه قیمت هرکیلو برنج پاکستانی طی ۲۰ روز اخیر از ۳۷ به ۵۵ هزارتومان و برنج هندی از ۴۵ به ۷۰ هزارتومان افزایش یافته است.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی ادامه داد: محدودیت واردات و عدم ترخیص برنج منجر به کمبود برنج و التهابات قیمت شده است و به طور کلی هرکالایی که عرضه و تقاضا با یکدیگر همخوانی نداشته باشد، منجر به نوسان قیمت در بازار می شود که در نهایت استمرار روند  بازار برنج خارجی منجر به هجوم خرید افراد برای برنج ایرانی و مشکلات برهم‌خوردن بازار در این حوزه می شود.

کنگری گفت: مدیریت بازار عرضه و به عبارتی همخوانی عرضه و تقاضا تنها راه‌حل تنظیم بازار است، کمااینکه در شرایط کنونی زمزمه تغییر قیمت روغن شنیده می شود، اما با تغییر نرخ ارز واردات روغن، این امر اتفاق می‌افتد. 

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 / 400
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب