چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۰
نظرات: ۰
۰
-
از چه روش‌هایی می‌توان به کشور انگلیس مهاجرت کرد؟

در این بخش میخوایم به روشهای مهاجرت به انگلیس و معرفی این روشها بپردازیم، به طور کلی می توان مهاجرت را به انواع کاری، سرمایه گذاری و تحصیلی دسته بندی کرد.

هرچند هریک از این ویزاها می تواند به دسته بندی های مختلفی تقسیم شود. به طور مثال ویزای کاری زیر مجموعه های مختلفی دارد که در ادامه آنها را معرفی می کنیم، بدون شک مهاجرت کاری یکی از ارزان ترین روشهای مهاجرت به انگلیس است.

مهاجرت با ویزای کاری انگلستان

برای اطمینان از ویزای کار یا مجوز کار برای انگلستان، در بیشتر موارد، باید یک پیشنهاد شغلی از یک کارفرما داشته باشید. انواع مختلفی از ویزای کار انگلستان و مجوزهای کاری موجود است. سه ویزای پرطرفدار عبارت است از:

  • ویزای کار ماهر (Skilled worker visa)
  • ویزای کار موقت (Temporary worker visa)
  • ویزای بعد از فارغ التحصیلی (Graduate visa)

ویزای کار ماهر

ویزای Skilled Worker یک مسیر ویزای کاری با حمایت مالی است که اتباع خارجی ماهر را قادر می سازد در انگلیس کار کنند، برای درخواست ویزای Skilled Worker، متقاضیان باید امتیاز کافی را در سیستم مبتنی بر امتیاز وزارت کشور (PBS) کسب کنند:

  • داشتن یک پیشنهاد شغلی از یک حامی دارای مجوز
  • داشتن گواهی حمایت (CoS)
  • داشتن شغل در لیست مشاغل واجد شرایط
  • داشتن حداقل حقوق مورد نیاز (۳۸۷۰۰ پوند
  • رعایت شرایط زبان انگلیسی

متقاضیان ویزای Skilled Worker معمولاً مجاز به اقامت تا ۵ سال هستند و در این مرحله می توانند برای تمدید اقامت خود اقدام کنند، همچنین امکان اخذ اقامت دائم در انگلستان (ILR) پس از ۵ سال وجود دارد.

ویزای کارمند بهداشت و مراقبت

ویزای Health and Care Worker بسیار شبیه ویزای Skilled Worker است. این ویزا برای پزشکان، پرستاران، متخصصان سلامت و متخصصان مراقبت اجتماعی بزرگسالان که برای کار در یک کارفرمای دارای مجوز در بخش بهداشت و مراقبت در انگلیس حمایت مالی میشوند، آزاد است. متقاضیان ویزای بهداشت و مراقبت باید دارای شغل واجد شرایط بوده و شرایط حقوق و دستمزد این دسته را داشته باشند.

ویزای کار موقت

ویزای کار موقت به اتباع خارجی اجازه می دهد برای مدت کوتاهی در انگلیس کار کنند، اما فقط برای اهداف مجاز.

ویزای کار موقت برای دوره ای بین ۳ ماه تا ۲ سال صادر می شود. این به ویزای انتخابی شما بستگی دارد. در بیشتر موارد، شما باید حداقل ۱۸ سال یا بیشتر داشته باشید، یک پیشنهاد شغلی و گواهی حمایت (CoS) از یک حامی مالی کارگر موقت مجوز داشته باشید و بودجه کافی برای حمایت از خود (حداقل ۱۲۷۰ پوند) داشته باشید.

ویزای بعد از فارغ التحصیلی

ویزای تحصیلات تکمیلی انگلستان برای اتباع خارجی است که با موفقیت یک مدرک یا دوره فوق لیسانس را در انگلستان گذرانده اند و به آنها اجازه می دهد تا ۲ سال اضافی (۳ سال با مدرک دکترا) اقامت در انگلستان داشته باشند.

همچنین بخوانید: تحصیل در فنلاند

مهاجرت تحصیلی به انگلستان

سومین مسیر مهاجرتی، مهاجرت از طریق تحصیل است، این روش در مقایسه با سایر روشها شانس موفقیت بالاتری دارد و هزینه های مهاجرت تحصیلی به انگلستان در مقابل با سرمایه گذاری ناچیز است. انگلستان در میان مقاصد برتر برای تحصیل در میان دانشجویان از سراسر جهان است، بدون شک تحصیل در دانشگاه های برتر انگلستان می تواند انتخاب تمامی دانشجویان خارجی واجد شرایط باشند. دانشجویان ایرانی می توانند برای تحصیل در مدارس و دانشگاه های انگلستان (مقطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری) اقدام نمایند و درخواست دهند.

مهاجرت تحصیلی به انگلستان

تحصیل کارشناسی در انگلستان

برای تحصیل کارشناسی و با مدرک دیپلم در دانشگاه های انگلستان دانشجویان ایرانی موظف به گذراندن دوره foundation هستند که به طور معمول شامل سه درس اصلی رشته تحصیلی دبیرستان و مرتبط با دوره مورد نظر برای تحصیل در دانشگاه می باشد. هزینه تحصیل کارشناسی در انگلستان سالیانه دود ۳۵ هزار پوند است و دانشجویان موظف به ارائه مدرک زبان انگلیسی هستند، ارائه آیلتس ۶.۰ یا معادل آن در تافل حداقل نمره مورد نظر است، هرچند برای برخی از رشته ها شاید نیاز به ارائه نمره بالاتری برای تحصیل باشید، به طور کلی مدت زمان تحصیل کارشناسی در انگلستان سه سال است، در حالی که در سایر کشورها ۴ سال می باشد.

تحصیل کارشناسی ارشد در انگلستان

بهترین شرایط تحصیل در انگلیس برای دوره ارشد می باشد، این دوره اگر به صورت تمام وقت پذیرش بگیرید (صحیح ترین انتخاب برای متقاضیان از ایران) تنها یکسال است و در بسیاری از دانشگاه ها انتخاب دوره های placement پیشنهاد می شود، این دوره ها ادامه تحصیل هستند و به دانشجویان این فرصت را می دهند که در دوره های عملی شرکت کنند، هرچند تحصیل در دوره های placement هزینه بالاتری دارد، اما دانشجویان می توانند برای شرکت در این دوره ها و کارآموزی حقوق دریافت کنند. شهریه تحصیل در دوره ارشد در انگلستان، به طور میانگین ۱۵ هزار پوند در سال است، و داشتن مدرک زبان انگلیسی یکی از الزامات اصلی پذیرش از دانشگاه های انگلستان است. برای مقطع تحصیلی ارشد، اداره مهاجرت انگلستان برای همسر و فرزند زیر ۱۸ سال دانشجو ویزا نمی دهند، بنابراین شرایط تحصیل در انگلیس برای مجردها در این مقطع تحصیلی بهتر است. به طور کلی تحصیل در انگلستان شرایط سنی سخت گیرانه ای ندارد و دانشجویان ایرانی با شانس بالا، واجد شرایط دریافت ویزای تحصیلی انگلستان هستند. با تحصیل در انگلیس، دانشجویان می توانند همزمان با تحصیل تا ۲۰ ساعت در هفته مشغول به کار شوند و بعد از تحصیل نیز همانگونه که گفتیم واجد شرایط دریافت Graduate visa میشوند.

سرمایه گذاری برای مهاجرت به انگلستان

سرمایه گذاری برای مهاجرت به انگلستان

انگلیس همیشه یک چشم انداز هیجان انگیز برای سرمایه گذاران خارج از این کشور بوده و هست. برنامه ردیف ۱ (سرمایه گذار) به سرمایه گذاران و خانواده های آنها که سرمایه گذاری مالی قابل توجهی در اقتصاد بریتانیا انجام می دهند، این امکان را می دهد که وارد بریتانیا شوند یا در آن باقی بمانند.

ردیف ۱ (سرمایه گذار) یک برنامه سرمایه گذاری غیرفعال است که برای افراد با ارزش خالص با حداقل دسترسی به حداقل ۲,۰۰۰,۰۰۰ پوند طراحی شده است. سرمایه گذاری قابل توجهی می تواند در سرمایه سهام یا سرمایه وام در شرکت های فعال تجاری بریتانیا انجام شود.

ویزای سرمایه گذاری به شما امکان می دهد حداکثر ۳ سال و ۴ ماه در انگلستان بمانید. شما می توانید برای تمدید ویزای خود برای ۲ سال دیگر در موارد زیر اقدام کنید:

  • شما ۱۰ میلیون پوند سرمایه گذاری می کنید - واجد شرایط برای اقامت پس از ۲ سال و تابعیت انگلیس پس از ۵ سال اقامت در کشور.
  • شما ۵ میلیون پوند سرمایه گذاری می کنید - واجد شرایط برای اقامت پس از ۳ سال و تابعیت بریتانیا پس از ۵ سال اقامت در کشور.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 / 400
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب