سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۷
نظرات: ۱
۰
-
آیا جریان مقاومت بعد از سیدحسن نصرالله به نقطه پایان می‌رسد؟

فلاحت پیشه با تاکید بر اینکه پشتیبانی از حزب الله یکی از اصول اجتناب ناپذیر جمهوری اسلامی است، گفت: هیچکس نمی‌تواند برای جریان مقاومت نقطه پایانی متصور شود.

حشمت الله فلاحت پیشه، نماینده ادوار مجلس در گفتگو با «اطلاعات آنلاین» با اشاره به اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی در هفته‌های اخیر و در ادامه جنگ ویرانگر و ظالمانه در غزه اظهار داشت: در اینکه رژیم صهیونیستی و به طور مشخص بنیامین نتانیاهو مصرانه درصدد راه انداختن جنگی همه گیر است، شکی نیست. در واقع باید گفت، انگیزه آنها فراتر از جنگ است و تصمیم دارند، آرامش و امنیت خاورمیانه را به کل به هم بریزند تا بلکه به اهداف شان برسند که ترور سید حسن نصرالله هم در همین راستا صورت گرفت. با این حال باید اذعان داشت، اسرائیل قدم در مسیری پر پیچ و خم گذاشته است و اصلا اینطور نیست که به راحتی به اهداف خرابکارانه خود برسند.

این تحلیلگر مسائل بین الملل در ادامه گفت: جبهه مقاومت در چند دهه گذشته ساختارسازی کرده است و اینکه عده ای فقدان نصرالله را نقطه پایانی این جریان می دانند، باید بدانند که مقاومت تداوم خواهد داشت و با استفاده از پتانسیل غنی و همچنین همراهی متحدانش در راستای آزادی خواهی همچون سالیان گذشته قدم هایی مثبت و موثر خواهد برداشت. در واقع ضدیت با رژیم اشغالگر قدس اصلی است که با هیچ دلیل و استدلالی نمی توان نفی اش کرد. البته این نکته را هم باید در نظر داشت، خودِ اسرائیل هم به خوبی به این امر واقف است که حزب الله ساختاری قوی دارد و هر چه تلاش کند، نمی تواند مقاومت را به حاشیه نشینی مجبور کند که دقیقا به همین دلیل این روزها عنان کار از دست نتانیاهو در رفته است.

فلاحت پیشه درباره واکنش احتمالی ایران در قبال عملیات اسرائیل در جنوب لبنان تصریح کرد: اینکه پشتیبانی از حزب الله یکی از اصول اجتناب ناپذیر جمهوری اسلامی است، بر همگان ثابت شده است. اما اینکه رویکرد چه خواهد بود و به چه شکلی باید صورت بگیرد، قطعا به نظر کل حاکمیت بستگی دارد و اینطور نیست که دولت در این موضوع بسیار مهم اختیار کامل داشته باشد. به همین منظور  هجمه هایی که این روزها برخی در داخل به دولت وارد می کنند که چرا واکنش به ترور هنیه عقب انداخته شد، نمی تواند منطقی باشد و در واقع تلاشی بی فایده برای تخریب وجهه دولت جدید در نزد افکار عمومی است.

وی درباره حمایت «کامالیا هریس» نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از حمله های اسرائیل توضیح داد: اینکه حمایت هریس از اسرائیل محل بحث شده است، جای تعجب دارد. در واقع دو حزب اصلی آمریکا به رغم اختلاف سلیقه، خودشان را متعهد به پشتیبانی از اسرائیل می‌دانند و بمب‌های یک تنی که روی سر مردم لبنان خراب شد، توسط دولت بایدن_هریس به اسرائیلی‌ها واگذار شده بود. پس طبیعی است که کامالیا هریس در آستانه انتخابات ریاست جمهوری بر روی سیاست‌های کلی ایالات متحده استوار بماند.

او درباره سکوت سازمان در قبال حملات اخیر گفت: سازمان ملل تبعی از تبعات قدرت در دنیای امروز به شمار می‌رود. به همین دلیل این انتظار بیهوده‌ای است که فکر کنیم، علیه دولت اسرائیل واکنشی نشان بدهد یا طرح و برنامه‌ای برای مقابله با این کشور در نظر داشته باشد.

فلاحت پیشه در پایان یادآور شد: هیچکس نمی تواند برای جریان مقاومت نقطه پایانی متصور شود.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 / 400
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عباس قلی IQ ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۰
    الان پیکر شهید حسن نصرالله در حرم حضرت علی ع در حال تشیع ه روحش شاد

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب