شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۶
نظرات: ۰
۰
-
ترکیه دنبال واردات گاز از ایران است

یک شرکت دولتی در ترکیه برای خرید گاز از ایران با شرکت ملی گاز وارد مذاکره شده است.

روزنامه همشهری نوشت: شرکت انرژی دولتی بوتاش ترکیه اعلام کرد با شرکت ملی گاز طبیعی ایران مذاکراتی داشته و در مورد مسائل همکاری بین دو شرکت، به‌ویژه واردات بلندمدت گاز طبیعی از ایران گفت‌وگو کرده است.

محرک‌های جدید اقتصادی در چین

بانک مرکزی چین نرخ بهره را کاهش داد و میلیاردها دلار نقدینگی به سیستم بانکی تزریق کرد. این آخرین اقدامی است که پکن برای رسیدن به هدف رشد اقتصادی ۵درصدی در سال۲۰۲۴ به آن متوسل می‌شود.

پیشنهاد اتصال شبکه برق روسیه به کشورهای عربی از طریق ایران

عباس علی‌آبادی، وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران در افتتاحیه اجلاس وزرای بریکس با اشاره به موقعیت منحصر به فرد ژئواکونومیکی ایران پیشنهاد کرد که به‌منظور حفظ محیط‌زیست و افزایش امنیت انرژی، شبکه برق روسیه از طریق ایران به شبکه برق کشورهای عربی وصل شود.

رشد قیمت نفت روی موج محرک‌های اقتصادی چین

بازار نفت که در چند ماه اخیر تحت ‌تأثیر ضعیف شدن تقاضا با نزول مواجه شده، روز گذشته به‌دنبال اعلام برنامه‌های جدید چین با رشد مواجه شد. انتظار می‌رود برنامه‌های چین منجر به افزایش تقاضا برای نفت شود.

افزایش قیمت جهانی قهوه و شکر

برزیل دچار یکی از بدترین خشکسالی‌های تاریخ خود شده و این موضوع روی قیمت جهانی قهوه و شکر تأثیر منفی گذاشته است، چراکه انتظار می‌رود تحت ‌تأثیر خشکسالی در برزیل حجم عرضه کاهش یابد.

اقتصاد آلمان ضعیف‌تر می‌شود

اقتصاد آلمان در سال گذشته با ۰.۳درصد رشد یکی از کمترین رشدها را در اتحادیه اروپا ثبت کرد. با این حال مؤسسات اقتصادی آلمان پیش‌بینی می‌کنند رشد اقتصادی آلمان حتی به ۰.۱درصد برسد که به ‌معنای ضعیف‌تر شدن اقتصاد این کشور است.

فروش گوشی‌های خارجی در چین کاهش یافت

فروش تلفن‌های هوشمند برند خارجی، ازجمله آیفون اپل، ‌ماه گذشته میلادی در چین کاهش یافت. داده‌هایی که آکادمی فناوری اطلاعات و ارتباطات چین منتشر کرده است نشان می‌دهد فروش گوشی‌های خارجی در ماه آگوست ۱۲.۷درصد نسبت به ‌مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 / 400
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب