پنجشنبه ۵ مهر ۱۴۰۳ - ۰۴:۵۳
نظرات: ۰
۰
-
این ۴ شاخص بحران ساز در مشهد مهار شد

فرماندار مشهد از روند بهبود ۴ شاخص بحرانی در این شهر شامل سرانه‎‌های آموزش، بهداشت،  ورزش و همچنین بحران آب خبر داد.

خبرنگار اطلاعات در مشهد نوشت: فرماندار فعلی مشهد که از دی ماه ۱۴۰۰تاکنون سکان  مدیریت در این کلانشهر را به دست گرفته است، اعلام کرد که طی مدت یاد شده ۴ شاخص بحرانی بهبود یافته است.

محسن داوری در گفتگو با خبرنگار ما در مشهد، اولویت در دوران مدیریتش را  ارتقای جایگاه فرمانداری،تقویت  سرمایه های اجتماعی، بهبود معیشت ساکنان مشهد و حاشیه شهر می داند و درباره جایگاه فرمانداری می گوید: سال‌های گذشته، بخشی از فعالیت‌های فرمانداری در سایه استانداری خراسان رضوی به روزمرگی‌ها بدل شده بود و به همین سبب مشهد در ۲۲شاخص از متوسط استان پایینتر و در ۴شاخص، بحرانی شمرده می‌شد.
 

به گفته فرماندار مشهد، ۴ شاخص بحرانی مشهد شامل سرانه‎‌های آموزش، بهداشت،  ورزش و همچنین بحران آب بود و نشان می‌داد که فرمانداری جایگاه خود را به سبب نبود اختیارات لازم، در مدیریت بحران‌ها از دست داده است که از دی ماه ۱۴۰۰با تفویض مسئولیت‌ها به فرمانداری، بلاتکلیفی در پیگیری‌ها و ایفای وظایف فرمانداری رفع شد.داوری  مهمترین اقدام را بالا بردن سرمایه اجتماعی شهر مشهد می داند و می افزاید: برای این موضوع ارتباط  با مردم را در دستور کار قرار دادیم و از  ۴۶۰ مساله با حضور در مساجد و گفتگوهای چهره به چهره با خبر شدیم و به این ترتیب ۶۰ درصد آن‌ها در طرح «شهید اصلانی» اجرایی شد و بخشی از اعتماد از دست رفته، بازگشت.

 داوری برپایی میزخدمت در « شنبه‌های مردمی مساجد» و «دوشنبه‌های مردمی فرمانداری» از دلایل ارتقای سرمایه اجتماعی و افزایش مشارکت در ۴ دوره انتخابات و در انتخابات ریاست جمهوری با مشارکت‌ها ۷/۴۸ درصد بر می شمرد و می گوید: در دوشنبه‌های مردمی، هر هفته بیش از ۳۰۰ پاسخگویی انجام و سپس از سوی نیروهای جهادی، مسائل حل و فصل می شود.

 وی  در ادامه با اشاره مشکلات معیشت مردم،می افزاید: افرادی برای اشتغال به فرمانداری مراجعه می‌کنند که کار با بیمه به آن ها می دهیم، همچنین حاشیه شهر از دیگر اولویت‌های فرمانداری مشهد است که با اختصاص ۳۰درصد بودجه از تمامی نهادها، گره پروژه‌های عمرانی در این مناطق، گشوده و  اختصاص ۱۰هزار میلیارد ریال بودجه برای عملیاتی شدن ۲۰۲پروژه، ماحصل این برنامه ریزی ها بوده است.

داوری از رویدادهای اقتصادی در این چند سال به حذف ارز ترجیحی اشاره می کند و می گوید: با نظارت بربازار و اقناع سازی، اگر چه بر سفره مردم فشار وارد شد اما از این دوران عبور کرده‌ایم.

 وی از برگزاری مسابقات جام جهانی، برپایی تجمعات اعتراضی، مسمومیت دانش‌آموزان مدارس و به شهادت رسیدن ۲ روحانی در حرم رضوی به عنوان نمونه‌ای از بحران‌های اجتماعی در این سال ها یاد و عبور از آن ها بدون حاشیه های بیشتر را، مثبت ارزیابی می کند. پایان همه گیری کرونا و افزایش حضور زائران مشهد از دیگر مواردی است که با برنامه ریزی و تشکیل ۱۴کارگروه، خدمات مستمر شبانه روزی شکل گرفته است.

سیل در مشهد هم  از حوادث دوران مدیریت، «داوری» است که این واقعه را طی  ۵۰ سال گذشته بی سابقه  می داند و از مدیریت همزمان یک بحران بی سابقه طبیعی(سیل) و یک اتفاق بی سابقه ملی (تشییع آیت الله رئیسی) ابراز رضایت می کند.وی همچنین می افزاید: بحران کم آبی را با تشکیل قرارگاه آب پشت سرگذاشته‌ایم؛ ۳طرح انتقال آب از دریای عمان، انتقال آب از مرز ترکمنستان و حفر چاه در دستور کار قرار گرفته است که انتقال آب تا پایان امسال تکمیل می‌شود.

فرماندار مشهد با تأکید بر ضرورت تولید برق پاک در ادارات و مدارس که در مدیریت ناترازی انرژی موثر است، تاکید می کند: سرانه آموزشی بود و مدارس ۴شیفته داشتیم که با نهضت مدرسه سازی به رکورد ساخت ۵۰۰۰کلاس دست یافتیم و این حاصل اجرای برنامه هر «سه شنبه یک مدرسه» در سال گذشته بود.

داوری همچنین به ارتقای سرانه بهداشت با افتتاح هر ۲هفته یک مرکز بهداشت و آغاز ساخت ۲ بیمارستان  اشاره می کند و فعال سازی استادیوم ورزشی ثامن و ساخت اماکن ورزشی در روستاها را از اقدامات موثر در حوزه ورزش می داند.
 

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 / 400
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب