دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۴
نظرات: ۰
۰
-
هریس برای دوئل دوم با ترامپ پیش‌قدم شد

کامالا هریس، معاون رییس‌جمهور، دعوت سی‌ان‌ان را برای مناظره با دونالد ترامپ، رییس‌جمهور سابق امریکا در روز 23 اکتبر پذیرفت و حریف خود را قبل از ماه نوامبر به رقابت دیگری دعوت کرد.

رونامه اعتماد نوشت: نامزد حزب جمهوری‌خواه در اوایل این ماه در شبکه اجتماعی سوشال تروث نوشت: مناظره سومی وجود نخواهد داشت اما کارزار هریس از زمان پایان اولین رویارویی خود در مناظره پیشین، برای دور دیگری از مناظره اصرار دارد. صبح روز بعد از اولین مناظره، ترامپ به برنامه «فاکس و دوستان» گفت که «کمتر تمایل دارد» در مناظره دیگری با هریس شرکت کند، اما او هفته گذشته به خبرنگاران گفت: اگر روحیه مناسبی داشته باشم، هریس می‌تواند خود را برای مناظره دیگری آماده کند. هریس روز شنبه در شبکه ایکس نوشت: من با کمال میل دومین مناظره ریاست‌جمهوری را در 23 اکتبر می‌پذیرم. معاون رییس‌جمهور امریکا، ترامپ را در این پست تگ کرد و افزود: «امیدوارم دونالد ترامپ نیز به من بپیوندد.»

این دومین مناظره‌ای خواهد بود که از سوی سی‌ان‌ان در این دور از رقابت‌های انتخاباتی برگزار می‌شود. پیش از این نیز ترامپ در مناظره بحث برانگیزی با بایدن در سی‌ان‌ان شرکت کرد که با توجه به عملکرد ضعیف بایدن در آن رویداد، رهبران دموکرات زمینه جایگزینی هریس-بایدن را فراهم کردند. در رابطه با مناظره دوم در سی‌ان‌ان، جن اومالی دیلون، رییس ستاد انتخاباتی کامالا هریس در بیانیه‌ای گفت: دونالد ترامپ نباید مشکلی برای موافقت با این مناظره داشته باشد. این همان قالب و چیدمان مناظره سی‌ان‌ان است که او پیش‌تر نیز در آن شرکت کرده بود. دیلون افزود: در آن زمان، ترامپ ناظران، قوانین و رتبه‌بندی‌های سی‌ان‌ان را تحسین کرد. سی‌ان‌ان قالبی مشابه با مناظره ماه ژوئن ارایه کرد که در آن دو نامزد به مدت 90 دقیقه بدون هیچ مخاطبی در استودیو با پرسش‌های مجریان مواجه شدند و به آنها پاسخ دادند. اومالی دیلون افزود: ما مشتاقانه منتظریم که معاون رییس‌جمهور، هریس، بار دیگر در مناظره سی‌ان‌ان این فرصت را پیدا کند تا تسلط خود را بر مسائل نشان دهد و ورق را علیه دونالد ترامپ برگرداند و راه جدید و رو به جلویی برای امریکا ترسیم کند. در مناظره به میزبانی شبکه سی‌بی‌اس نیوز میان ترامپ و هریس، دو طرف اعلام پیروزی کردند.

بلافاصله، کارزار هریس خواستار مناظره دیگری شد که همان موقع از سوی ترامپ رد شد. میزبانی شبکه سی‌بی‌اس نیوز با بحث‌هایی همراه بود. محافظه‌کاران نسبت به دیوید مویر و لینزی دیویس، مدیران شبکه ای‌بی‌سی‌ نیوز به دلیل تحت فشار قرار دادن ترامپ در مناظره و متهم کردن این شبکه به جانبداری، خشمگین شدند. تصمیم ناظران سی‌بی‌اس نیوز برای بررسی واقعیات زندگی خصوصی نامزدها با رویکرد سی‌ان‌ان در تضاد بود. مجریان سی‌بی‌اس نیوز، جیک تاپر و دانا باش، نتوانستند در پخش زنده اشتباهات خود را تصحیح کنند؛ کاری که سی‌ان‌ان، پس از بازبینی فیلم مناظره انجام داد و نسخه بازبینی را در وبسایتش پخش کرد. اکسیوس در اوایل سپتامبر گزارش داد که فاکس نیوز همچنین نامه‌هایی را به کمپین‌های هریس و ترامپ درباره میزبانی مناظره مجدد اکتبر فرستاده است که هیچ‌کدام به آن پاسخ نداده‌اند.  

در همین رابطه، رویترز گزارش داد دونالد ترامپ روز شنبه مناظره دیگری با کامالا هریس، معاون رییس‌جمهور قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات‌متحده را رد کرد. این اعلامیه، ساعاتی پس از آن ارایه شد که ستاد انتخاباتی نامزد دموکرات اعلام کرد هریس برای مناظره با رقیب جمهوری‌خواه خود آماده است. ترامپ به موضع قبلی خود مبنی بر اینکه قبل از حضور رای‌دهندگان در انتخابات 5 نوامبر به پای صندوق‌های رای، مناظره دیگری وجود نخواهد داشت، پایبند ماند. ترامپ اعلام کرد مشکل یک مناظره دیگر این است که بسیار دیرهنگام برگزار می‌شود و به ‌شدت به روز انتخابات نزدیک است. رییس‌جمهور سابق ایالات‌متحده در یک گردهمایی در ویلمینگتون، کارولینای شمالی به هوادارانش گفت که از هم‌اکنون برای روز انتخابات برنامه‌ریزی خواهد کرد و در مناظره دیگری شرکت نمی‌کند. نظرسنجی‌ها از برتری شکننده کامالا هریس بر ترامپ حکایت دارد؛ امری که می‌تواند در روزهای آینده تغییر کند.  پیش از این نیز، ترامپ در ماه ژوئن با جو بایدن، رییس‌جمهور امریکا مناظره کرد. عملکرد متزلزل بایدن در آن مناظره دموکرات‌ها را به لرزه درآورد و استراتژیست‌های دموکرات را بر آن داشت که بپرسند آیا حزب آنها باید گامی بی‌سابقه را برای جایگزینی رییس‌جمهور 81 ساله بردارد. بایدن در ماه جولای از رقابت‌ها برای ورود به کاخ سفید کنار رفت. حال رقابت میان هریس و ترامپ در فرصت باقی‌مانده تا انتخابات در ماه نوامبر از همیشه حساس‌تر شده است و تحولات بسیاری ممکن است در این فرصت باقی‌مانده به نفع یا به ضرر هر یک از نامزدها رقم بخورد. 

در تازه‌ترین تحولات مربوط به نامزدها، هیات منصفه‌ای در ایالت تگزاس روز جمعه بررسی این موضوع که آیا رویکرد کاروان حامیان دونالد ترامپ پیش از انتخابات 2020 در ارتباط با اتوبوس مبارزات انتخاباتی بایدن-هریس ارعاب سیاسی قلمداد می‌شود یا خیر، تصمیم‌سازی می‌کند. رابرت مایر، وکیل مدافع افرادی که در اتوبوس کارزار انتخاباتی بایدن-هریس حضور داشتند، به هیات منصفه گفت: این پرونده سیاسی نیست، بلکه به ایمنی و حفاظت از جان انسان‌ها مربوط می‌شود. به گزارش بیزینس استاندارد، این محاکمه مدنی دو هفته در دادگاه فدرال در شهر آستین، مرکز ایالات تگزاس به طول انجامید و شامل شهادت وندی دیویس، قانونگذار سابق دموکرات از ایالت تگزاس و یکی از سه نفری که در اتوبوس بودند و علیه شش هوادار دونالد ترامپ، رییس‌جمهور سابق امریکا شکایت کردند، می‌شد.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 / 400
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب