پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۶:۲۰
نظرات: ۰
۰
-
برای تحقق وفاق ملی باید از افراط و تفریط عبور کرد

جواد آرین منش گفت: وفاق و همصدایی حقیقی زمانی محقق و تأثیرگذار می‌شود که در عرصه سیاسی و مدیریتی در قدم اول افراط و تفریط کنار گذاشته شود.

جواد آرین منش، نماینده ادوار مجلس در گفتگو با «اطلاعات آنلاین» با اشاره به شعار دولت چهاردهم مبنی بر «وفاق ملی»  اظهار داشت: مسعود پزشکیان قبل و بعد از شکل گیری دولت خود به‌طور پیوسته از تلاش برای وفاق می‌گوید که این می‌تواند نکته مثبتی برای وی و دولت او باشد. اما معلوم است که حتماً در این مسیر مشکلات و مانع‌هایی خودنمایی خواهند کرد. بنابراین دولت وی با درایت و گریز از حاشیه و جنجال، انسجام و وحدت را در جامعه جاری و ساری کند.

این فعال سیاسی اصولگرا گفت: اینکه دولت پزشکیان متشکل از مدیرانی است که به طیف‌های متنوع تعلق دارند، می‌تواند نشانه‌ای بارز از وفاق باشد اما باید اذعان داشت، کافی نیست. در واقع وفاق و همصدایی حقیقی زمانی محقق و تأثیرگذار می‌شود که در عرصه سیاسی و مدیریتی در قدم اول افراط و تفریط کنار گذاشته شود و در گام بعدی همه گروه‌ها و نیروهای سیاسی وفاق ملی را مقدم بر مصالح سیاسی و جناحی خود بدانند. آن ها باید  توان، وقت و انرژی خود را صرف مواردی کنند که به دغدغه جدی افکار عمومی تبدیل و موجب شده است جامعه، جامعه‌ای آسیب‌پذیر و نگران باشد.

وی با اشاره به تلاش دولت برای برون رفت از وضع موجود اقتصادی- سیاسی، افزود: خوشبختانه آقای پزشکیان در نشست خود با خبرنگاران، به صراحت از ضرورت همکاری با کشورهایی چون ترکیه، مصر، روسیه، چین و حتی از  ضرورت مراوده با اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها سخن گفت تا مشخص شود،‌ دولت چهاردهم دیپلماسی فعال را در دستور کار خود قرار داده است.

او تصریح کرد:رفع دغدغه‌های اقتصادی باید مهمترین برنامه دولت جدید باشد. بنابراین وزارتخانه‌های اقتصادی دولت باید باهم هماهنگی داشته باشند تا از این طریق برنامه‌های اساسی در دستور کار قرار بگیرد.

به گفته وی، صداقت، فسادزذایی، توجه به رویکرد کارشناس، دوری جستن از درگیری‌های داخلی و .... الزامات اصلی گذر از فشار و در نتیجه رسیدن به آرامش عمومی است که خوشبختانه هم پزشکیان و هم سایر دولتی‌ها با رفتار خود به جامعه امیدواری را تزریق کرده اند. 

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 / 400
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب