چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۸
نظرات: ۰
۰
-
شایعه‌سازی برای داماد روحانی در انفجار پیجرها در لبنان!

برخی کانال‌های تلگرامی گزارش‌هایی به نقل از منابع بی و نام نشان حزب الله منتشر کرده و مدعی شده اند منشا ارسال پیجرهای معیوب به لبنان، ایران و برخی چهره‌های شناخته شده سیاسی در کشور بوده است.

رویداد۲۴ نوشت: خبر انفجار پیجرهای نیروهای حزب الله در لبنان مثل بمب در جهان صدا کرده است. برخی رسانه‌ها از ساعات اولیه مدعی شده اند که محموله پیجرهای حزب الله از ایران به لبنان صادر شده و یک سناریو درباره نحوه انفجار این است که بمب کوچکی قبل از تهیه در دستگاه جاسازی شده بوده است؛ بنابراین انگشت اتهام باوجود مشخص نشدن ابعاد این ماجرا بار دیگر به سمت ایران نشانه رفته است. در این بین یک خبر عجیب در برخی کانال‌های منتسب به نهادهای نظامی که هویت نامشخص آن‌ها توسط سپاه تایید و یا رد نمی‌شود در حال انتشار است که مدعی نقش چند چهره شناخته شده در این حادثه است.

کانالی به نام «سپاه ۲۷ محمد رسول الله» که ارتباط آن با سپاه پاسداران مشخص نیست، ولی یکی از منابعی است که اخبار این نهاد نظامی و امنیتی را پوشش می‌دهد. یک گزارش به نقل از یک مقام حزب الله منتشر کرده و مدعی شده زمانی که حزب الله تصمیم گرفت استفاده از موبایل توسط اعضای حزب‌الله ممنوع کند با مسئولان جمهوری اسلامی گفتگو کرده است.

این کانال مدعی شده محمدرضا عارف معاون رئیس جمهور، بیژن عباسی آرند مدیرعامل ایرانسل را مسئول پیگیری پیدا کردن یک روش ارتباطی جایگزین کرده و عباسی هم تیمی برای مذاکره و حل‌ای موضوع مشخص کرده است.

عجیب‌تر اینکه این کانال مشخصا مدعی شده «کامبیز مهدی‌زاده» داماد حسن روحانی به‌عنوان رابط ایرانسل با حزب‌الله برای این پروژه معرفی شده بوده و او به حزب الله اعلام کرده که دستگاه‌های پیجر Motorola بهترین جایگزین برای گوشی همراه هستند.

ادامه این گزارش می‌گوید ۷۴۵۰ دستگاه از این نوع پیجر تهیه و بین مسئولان و اعضای حزب الله توزیع شده و این مسئولیت هم برعهده بخش لجستیک حزب‌الله گذاشته شده بود «اما آقای مهدی‌زاده به‌طرزی عجیب اصرار داشت حتما تیم او باید این پیجرها را تهیه کند که در نهایت ما پذیرفتیم.»

برای اینکه مو لای درز این خبرسازی نرود، گزارش مدعی شده «۶روز از آقای مهدی‌زاده خبری نداشتیم و ۳تماس در این بازه زمانی با ایشان هم بی‌پاسخ ماند». به این ترتیب نویسنده گزارش این ۶ روز را به عنوان زمانی برای دستکاری دستگاه‌ها درنظر گرفته است.

در ادامه نویسنده گزارش کانال مدعی شده بعد از ۶روز آقای مهدی‌زاده آدرس بندری در لبنان را داد که روز ۸سپتامبر اولین محموله پیجرها شامل ۴۳۴۰دستگاه را تحویل بگیریم که این کار انجام شد.

گزارش حاوی جزییات دیگری است که دستکاری دستگاه‌ها توسط تیم عباسی آرند و کامبیز مهدی زاده را توجیه کند. برای مثال مدعی شده «وکیوم و آببندی آن‌ها طوری بود که قابل باز کردن نبودند. در توضیح آقای مهدی‌زاده گفت از آنجایی که اعضای حزب‌الله ممکن است در ماموریت‌های جنگی این پیجرها را همراه داشته باشند، او سفارش ویژه برای وکیوم و استحکام آن‌ها داده است.»

جالب‌تر اینکه گزارش می‌گوید شب ۱۶سپتامبر، (شب قبل از حادثه) مهدی‌زاده ساعت ۲۰دقیقه قبل از نیمه شب به‌رابط خود در حزب‌الله تماس گرفته و اصرار داشته روز سه شنبه (روز حادثه) حتما فرماندهان و اعضای حزب‌الله پیجرها را در حالت روشن همراه داشته باشند، چرا که شرکت سازنده گفته است که روز ۱۷سپتامبر یک آپدیت آنلاین برای افزایش ضریب امنیتی دستگاه‌ها خواهد داشت.

نویسنده گزارش به نقل از مقام حزب الله مدعی شده بعد از بروز حادثه بلافاصله با مهدی‌زاده تماس گرفته اند، اما او در دسترس نبوده.

اگرچه رابط حزب الله نتوانسته با کامبیز مهدی زاده تماس بگیرد! اما مهدی زاده بلافاصله  می‌گوید خبرسازی‌ها را از شب گذشته دیده و کانال‌های منتشر کننده را به مقامات ذیربط معرفی کرده تا بررسی کنند این خبرسازی دروغ و کذب از کجا نشات گرفته است.

مهدی زاده می‌گوید: باید مشخص شود چه کسانی نفوذ کرده اند و حرف‌های دشمنان نظام و صهیونیست‌ها را در قالب خبر منتشر می‌کنند.

بررسی‌های رویداد۲۴ نشان می‌دهد این خبر ابتدا در کانالی به نام «خبررسان شبکه یک» منتشر شده است. این کانال گفتگویی با سردار نجات منتشر کرده و به نقل از او مدعی شده «اطلاعات سپاه در حال تحقیق از آقای مهدی‌زاده داماد رئیس جمهور اسبق است».

این کانال که ظاهرا ریشه خبرسازی درباره نقش عارف، مهدی زاده و ایرانسل است، با عنوان «خبررسان شبکه یک» در تلگرام فعالیت می‌کند. این کانال به طور معمول خبرهای روزمره و درست را به نقل از منابع خبری داخلی منتشر می‌کند، اما در مورد حادثه روز سه شنبه علاوه بر گزارشی به نقل از مقام بی و نام نشان حزب الله، گفتگو با سردار نجات را هم منتشرکرده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد این گفتگو صحت ندارد.

هیچ یک از رسانه‌های نزدیک به سپاه و رسانه‌های رسمی، این گفتگو را تایید نکرده اند (هرچند تکذیبی هم دیده نشده است.)

یک منبع آگاه گفته سازمان و صدا و سیما قبلا درباره این کانال بررسی‌های مفصلی انجام داده و به این نتیجه رسیده که کانال با عوامل مجاهدین خلق مرتبط بوده است.

 پیگیری‌های ما از روابط عمومی معاون اول رئیس جمهور تا زمان تهیه این گزارش به نتیجه نرسید.

روابط عمومی ایرانسل در واکنش به انتشار مطلبی درباره نقش مشورتی مدیران ایرانسل در فرایند تأمین پیجر برای حزب‌الله لبنان، بیانیه‌ای منتشر کرده و بدون اشاره به جزییات خبر گفته «این موضوع از اساس کذب است و مطلب مورد اشاره، تکذیب می‌شود.»

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 / 400
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب