چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۰
نظرات: ۰
۰
-
بلک راک و مایکروسافت یک صندوق مشترک تاسیس کردند

شرکت نرم افزاری مایکروسافت و شرکت خدمات مالی بلک‌راک، یک صندوق سرمایه‌گذاری مشترک با هدف توسعه دانش‌های مربوط بە هوش مصنوعی راه‌اندازی می‌کنند.

بلومبرگ نوشت: در بیانیە مشترکی کە این دو غول حوزه نرم‌افزاری و خدمات مالی منتشر کردەاند، اعلام شدە کە مبلغ برنامە‌ریزی شدە در این صندوق ٣٠ میلیارد دلار خواهد بود کە بە ساخت مراکز داده و پروژه‌های انرژی سرازیر خواهد شد.

در همین حال یک صندوق سرمایە‌گذاری دیگر مستقر در ابوظبی و شرکت نرم‌افزاری انویدیا نیز در این پروژە شرکت خواهند داشت.

انتظار می‌رود کە حجم کل سرمایەگذاری در این پروژه بە ١٠٠ میلیارد دلار برسد. سرمایه‌گذاری‌ها در درجه اول در ایالات متحده انجام می‌شوند.

بر اساس نظرسنجی "انستیتوی لایبنیتس برای پژوهش‌های اقتصادی" (IFO) در مونیخ بیش از ۳۳ درصد از شرکت‌های آلمانی در حوزه صنایع خودرو، الکترونیک، داروسازی، نساجی و پوشاک از "فناوری هوش مصنوعی" استفاده می کنند. 

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان داده که میزان استفاده از فناوری هوش مصنوعی در عرض یک سال از ۱۳ درصد به ۲۷ درصد افزایش یافته است.

بر اساس نتایج مطالعاتی که توسط کمپانی رسانه‌ای برتلزمان آلمان در ماه مه  ۲۰۲۴ انجام شد، مشخص گردید که صنعت موسیقی در این کشور به خصوص در فرایند آهنگسازی از هوش مصنوعی استفاده می‌کند. طبق این مطالعه صنعت تبلیغات و بازاریابی نیز به طور فزاینده‌ای به برنامه‌های هوش مصنوعی متکی است.

از همین رو بسیاری از کارشناسان معتقد هستند کە "هیچ پایانی برای رشد هوش مصنوعی قابل تصور نیست". البته نگرانی‌های زیادی در این زمینە وجود دارد، اما این مسئلە باعث نشدە کە شرکت‌های بزرگ جهان در این زمینە آینده‌نگری نکنند.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 / 400
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب