چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۵:۴۷
نظرات: ۰
۰
-
وفاق ملی یک نظریه مبهم است/ پزشکیان تبیین می‌کند؟

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: موضوع وفاق ملی همچنان به عنوان یک نظریه مبهم است. البته همه با مفهوم وفاق آشنا هستیم، اما این کافی نیست. در واقع این ایده هم به لحاظ روش و هم به لحاظ هدف و مبانی نیازمند پردازش است. باید چارچوبی برای نظریه وفاق باشد تا مشخص شود، منظور واقعی از تکیه به این لفظ چیست؟

غلامرضا ظریفیان، فعال سیاسی اصلاح طلب در گفتگو با «اطلاعات آنلاین»، با اشاره به اولین نشست خبری مسعود پزشکیان رئیس جمهوری و تصویری که از وی در گفتگو با خبرنگاران داخلی و خارجی به نمایش درآمد،  اظهار داشت: معمولا با گذشت زمان برندگان انتخابات بلافاصله بعد از توفیق در جلب رای مردم، تغییر رویه داده و صراحت کلام خود را از دست می‌دهند. اما آنچه از مسعود پزشکیان در این ۲ ماه و اندی مشاهده می شود برخلاف این بوده است. وی نشان می دهد که همچنان بر نظرات و دیدگاه‌های انتخاباتی خود اصرار دارد و همچنان پرهیز و دوری از درگیری های سیاسی و اختلافات و دعوت به وفاق را اصل می‌داند. در واقع به همین دلیل امید به آینده در افکار عمومی به طور ملموسی بیشتر شده است.

این استاد تاریخ دانشگاه تهران با تاکید بر این که رفتار و گفتار و در نتیجه عملکرد فعلی پزشکیان هیچ تغییری نکرده است، گفت: پزشکیان همچنان با مردم صادقانه حرف می‌زند و در عمل نشان داده، برای تحقق کارآمدی و در نتیجه تزریق آرامش به جامعه تلاشی مجدانه در دستور کار خود قرار داده است.

او افزود: نوع حرکت و رفتار پزشکیان، خاص و مختص به اوست و ممکن است، بعضی این نقد را داشته باشند که مثلا تکیه کلام‌های ثابتی دارد. به عنوان مثال سفر او به اقلیم که اولین سفر رییس جمهور ایران به این منطقه حساس بود که این سفر را باید عمل به وعده همگرایی او دانست که از روزهای قبل از انتخابات بارها به آن اشاره کرده است.

ظریفیان تصریح کرد: پزشکیان در جریان اولین کنفرانس خبری خود به چند نکته بسیار مهم اشاره کرد که بحث بازگشت اساتید اخراجی به دانشگاه از مهمترین آن‌ها بود. این رویکرد موید این است که با رییس جمهوری مواجه هستیم که برای بهبود شرایط با فرد و گروه و جریانی تعارف ندارد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب افزود: تاکید بر رجوع به دیدگاه ها و نظرات کارشناسان و صاحب نظران یکی از اظهارات مهم انتخاباتی پزشکیان بود که در چینش کابینه به آن عمل کرد. این اقدام پزشکیان - علی رغم برخی از موانعی که در به کارگیری افراد پیش روی خود دید - زمینه ساز حضور افرادی در کابینه شده است که غیر از مواردی خاص از توانایی لازم برای تحقق اهداف و برنامه‌های دولت وفاق برخوردار باشند.

ظریفیان تاکید کرد: مساله‌ای که باید وی به آن بپردازد، بحث وفاق است که همچنان به عنوان یک نظریه مبهم است. البته همه با مفهوم وفاق آشنا هستیم، اما این کافی نیست. در واقع این ایده هم به لحاظ روش و هم به لحاظ هدف و مبانی نیازمند پردازش است. باید چارچوبی برای نظریه وفاق باشد تا مشخص شود، منظور واقعی از تکیه به این لفظ چیست؟

وی افزود: دولتی‌ها باید بدانند، زمان خیلی سریع می‌گذرد؛ بنابراین دولت باید همه وزارت خانه‌ها را مکلف کند،  برنامه و راهبرد یکساله شان را مشخص و رسما اعلام کنند و بگویند، چه برنامه‌هایی دارند تا رییس جمهور در پایان سال اول بتواند از فعالیت و کارآمدی دولتش دفاع کند.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 / 400
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب