سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶
نظرات: ۰
۰
-
افزایش ۵۰ درصدی فروش با استفاده از نرم‌ افزار CRM دانا

ابزارهای مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) بستری برای سازماندهی و مدیریت اطلاعات مشتری هستند. این اطلاعات شامل جزئیات مخاطب، تعاملات قبلی، فعالیت در رسانه‌های اجتماعی، تاریخچه تراکنش، یادداشت‌های مرتبط و غیره می‌شود. تمام سوابق مخاطب به صورت مرکزی ذخیره و به‌روز می‌شوند و می‌توان به صورت یکپارچه به آنها دسترسی پیدا کرد. بنابراین، استفاده از یک نرم‌ افزار CRM می‌تواند کارآمدی و شفافیت بیشتر تعاملات مشتری کمک کند.

اما چرا باید به چنین سیستمی نیاز داشته باشیم؟ براساس تحقیقات انجام شده، ۵۶ درصد از مشتریان به این دلیل که کسب و کارها ترجیحات آنها را درک می‌کنند به آنها وفادار باقی می‌مانند. دلایل کافی و زیادی برای جمع‌آوری و استفاده از اطلاعات مشتری برای تجارب شخصی‌تر وجود دارد و نرم افزار CRM موثرترین راه برای انجام این کار است.

CRMها با ارائه‌ راه‌حل‌های شخصی‌سازی شده در مناسب‌ترین زمان، به ایجاد روابط طولانی مدت با مشتریان بالقوه و موجود کمک می‌کند. برای مثال، می‌توانید از ابزار CRM برای راه‌اندازی کمپین‌های بازاریابی ایمیلی هدفمند استفاده کنید تا براساس ترجیحات و فعالیت مشتری تنظیم شوند. این رویکرد، تجربه شخصی‌تری را برای مشتریان فراهم می‌کند و از تلاش دستی برای ارسال تعداد زیادی ایمیل سفارشی‌ شده به صورت جداگانه جلوگیری می‌کند.

افزایش چشمگیر فروش با نرم ‌افزار CRM دانا

افزایش ۵۰ درصدی فروش با استفاده از نرم‌ افزار CRM دانا

هر کسب و کاری برای جلب رضایت مشتری و افزایش وفاداری او به اطلاعات جامع نسبت به مشتری نیاز دارد. این اطلاعات باید یک مخزن یکپارچه و واحد جمع‌آوری و نگهداری شود تا با سایر اطلاعات و فرایندها ترکیب شود. این رویکرد می‌تواند به ارزیابی نیازها و ترجیحات مشتری برای ارائه رضایت‌بخش‌ترین تجربیات کمک کند.

در این بخش بررسی می‌کنیم که چطور کسب و کارها با خرید نرم‌ افزار CRM دانا می‌توانند تا ۵۰ درصد فروش خود را افزایش دهند.

ارائه یک پایگاه داده متمرکز و امن

اولین مزیت نرم‌ افزار سی آر ام دانا این است که یک مکان متمرکز و امن را برای ذخیره‌سازی تمام داده‌های مشتری در اختیار کسب و کار قرار می‌دهد. داده‌های مشتری حساس هستند و هیچ کسب و کاری نمی‌خواهد شخص ثالثی به پایگاه داده‌اش نفوذ کند. نرم‌ افزار CRM دانا از گواهینامه امنیتی افتا برخوردار است که لایه‌های امنیتی مختلفی را فراهم می‌کند تا خیالتان از ایمن بودن اطلاعات حساس مشتری و کسب و کار راحت باشد. این ویژگی به شما در انتخاب بهترین نرم افزار CRM بسیار کمک می‌کند.

علاوه بر این، از آنجایی که تمام داده‌ها در یک مکان واحد ذخیره می‌شوند، نحوه استفاده از CRM دانا بسیار راحت است. جابجایی بین پلتفرم‌های مختلف و تلاش برای جستجو در حجم زیادی از داده‌ها قطعا خوشایند نیست. با استفاده از نرم‌ افزار دانا می‌توانید این زمان و تلاش را برای فروش بیشتر سرمایه‌گذاری کنید.

کمک به شناسایی آخرین ترندها و الگوهای فروش

نرم‌ افزار CRM دانا به شما کمک می‌کند تا الگوها و ترندهای مهم را در داده‌های فروش خود شناسایی کنید. دانا این کار را با تولید گزارش‌ها، نمودارها و گراف‌هایی که داده‌های شما را به شیوه‌ای بصری با قابلیت درک آسان انجام می‌دهد.

وقتی در طول زمان تغییراتی را در نتایج فروش خود مشاهده می‌کنید، این امکان را دارید تا کمپین‌های خود را بر این اساس مجددا بهینه کنید. به عنوان مثال، ممکن است متوجه شوید که مشتریان شما به یک قالب ایمیل پاسخ مثبت بیشتری می‌دهند، بنابراین تمرکز خود را بر روی همان قالب می‌گذارید.

با شناسایی زودهنگام این الگوها و بهینه‌سازی تلاش‌ها براساس آنها، می‌توانید فروش موثرتری را تجربه کنید و در بلندمدت معاملات بیشتری را ببندید.

پی بردن به اینکه مشتریان شما چه می‌خواهند

یکی از ضروری‌ترین بخش‌های فروش این است که بدانید چگونه نیازها، علایق و نقاط رنج مشتریان خود را کشف کنید. یک نرم ‌افزار CRM کارآمد مانند دانا در این زمینه بسیار عالی عمل می‌کند.

شما می‌توانید در نرم‌ افزار CRM خود گزارش‌هایی را از داده‌های مشتری‌تان تهیه کنید تا ببینید مشتریان شما معمولا به چه چیزهایی علاقه نشان می‌دهند و همچنین رایج‌ترین منابع ناامیدی یا سردرگمی آنها چیست. با استفاده از این اطلاعات، می‌توانید تلاش‌های فروش خود را برای هدف قرار دادن آن علایق و نقاط رنج بهینه کنید.

این کار تلاش‌های فروش شما را بسیار موثرتر می‌کند و در نهایت به فروش و درآمد بیشتر برای شرکت منجر می‌شود.

بهبود بخش‌بندی مشتریان

افزایش ۵۰ درصدی فروش با استفاده از نرم‌ افزار CRM دانا

نکته مهمی که به عنوان یک کسب و کار باید بدانید این است که همه مشتریان شما یکسان نیستند. مشتریان شما از جاهای مختلف آمده‌اند، دموگرافی و علایق متفاوتی دارند. با توجه به این موضوع، شما نباید سعی کنید برای همه آنها از تاکتیک‌های فروش مشابهی استفاده کنید. بهترین رویکرد این است که سرنخ‌ها را بخش‌بندی کنید. این کار را می‌توانید با مشاهده رایج‌ترین ویژگی‌های مشتریان خود و تقسیم آنها به گروه‌های مختلف براساس آن ویژگی‌ها انجام دهید.

اینجاست که نرم ‌افزار CRM دانا وارد عمل می‌شود. دانا نه تنها به شما کمک می‌کند به راحتی ویژگی‌های مخاطب را مشخص کنید، بلکه امکان بخش‌بندی خودکار مشتریان را نیز در دسترس قرار می‌دهد.

خودکارسازی فرایندهای تکرارپذیر

یکی دیگر از راه‌های اصلی که نرم‌ افزار CRM دانا فروش را افزایش می‌دهد، اتوماسیون است. در واقع، اتوماسیون یکی از بزرگترین مزیت‌های CRM است. در هر پایپ‌لاین فروش وظایف زیادی برای مدیریت وجود دارد. ارسال ایمیل، انتقال داده‌ها، گردآوری گزارش‌ها و سایر موارد جزو کارهای پیش‌پا افتاده و روزمره‌ای هستند که می‌توانند زمان و انرژی نمایندگان را تا حد قابل توجهی مصرف کنند.

اما با استفاده از یک CRM کارآمد مانند دانا به سادگی می‌توانید این کارها را به صورت خودکار انجام دهید. می‌توانید از نرم ‌افزار برای ارسال خودکار ایمیل در زمان‌های معین یا در پاسخ به یک اقدام معین توسط سرنخ یا مشتری استفاده کنید.

با خودکار کردن این فرایندها، می‌توانید زمان و انرژی نیروهای خود را صرف بهینه‌سازی تلاش‌های فروش کنید.

بهبود دقت پیش‌بینی فروش

پیش‌بینی فروش یکی از جنبه‌های مهم اداره یک کسب و کار است. شما باید بتوانید برای سه‌ماهه آینده برنامه‌ریزی کنید و برای انجام این کار، باید راهی برای پیش‌بینی فروش خود داشته باشید. تنها راه برای انجام این کار این است که به روندهای گذشته در داده‌های فروش خود نگاه کنید.

اگرچه می‌توانید بدون CRM نیز این کار را انجام دهید، اما تلاش برای انجام این کار به صورت دستی بسیار دشوار است. نرم ‌افزار CRM دانا این امکان را به شما می‌دهد تا الگوها و روندهای گذشته را مشاهده کنید و این امر در پیش‌بینی آینده به شما کمک خواهد کرد. علاوه بر این، پیش‌بینی‌های فروش به صورت خودکار ایجاد شده و می‌توانید در داشبوردهای خود آنها را مشاهده کنید.

بهبود خدمات و حفظ مشتری

اگر شرکتی هستید که مشتریان بلندمدت یا مشتریان تکراری دارید باید بدانید که تلاش‌های فروش شما با تبدیل مشتری جدید به پایان نمی‌رسد. معمولا حفظ مشتریان فعلی بسیار آسان‌تر و کم‌هزینه‌تر از جذب مشتریان جدید است و نرم ‌افزار سی آر ام دانا می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند.

سخن پایانی

دانا به شما کمک می‌کند تا از داده‌های مشتری استفاده کنید تا بفهمید چه نوع استراتژی‌های حفظ مشتری قادر است مشتریان فعلی شما را برای مدت طولانی‌تری در کسب‌ و کارتان نگه دارد. با استفاده از این نرم ‌افزار CRM می‌توانید مشتریان بیشتری را حفظ کنید و از هر فروش ارزش بیشتری به دست آورید.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 / 400
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب