دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۹
نظرات: ۱
۰
-
پشت‌پرده ادعای دخالت جمیله علم‌الهدی در دولت رئیسی چیست؟ +تصاویر

انتشار سخنانی منتسب به سعید محمد درباره دخالت جمیله علم‌الهدی در دولت رئیسی خبرساز شد.

فراز نوشت: انتشار پستی از رحمت‌الله بیگدلی، فعال سیاسی تبدیل به جدالی میان او و سعید محمد تبدیل شده است. همه چیز هم گویا از دیداری محمد با بیگدلی و جمعی پنج نفره از چهره‌های سیاسی آغاز شد. پس از این دیدار بیگدلی در پستی در شبکه «ایکس» از قول محمد مدعی نقش پررنگ جمیله علم‌الهدی همسر مرحوم رئیسی در دولت سیزدهم شد.

 تاجایی که طبق ادعای بیگدلی محمد در این دیدار گفته بوده که «ما اگر می‌خواستیم رئیسی را ببینیم باید اول خانم علم‌الهدی را می‌دیدیم و او را توجیه می‌کردیم.» این ادعا البته از سوی محمد بی‌پاسخ نماند و پاسخ محمد واکنش دوباره بیگدلی را به همراه داشت. واکنشی ابعاد دیگری ازا این دیدار را افشا کرد.

ادعای دخالت همسر مرحوم رئیسی در عزل‌ونصب‌های دولت

بیگدلی در پست اول خود با انتشار عکسی در کنار سعید محمد مدعی شد: «آقای محمد می‌گفت: یکی از مشکلات ما در دوران مرحوم رئیسی دخالت‌های عجیب خانم علم‌الهدی در سیاست‌ها و عزل و نصب‌ها بود.» بیگدلی در بخش دیگری از توییت خود حتی به مصادیق نیز اشاره کرد و مدعی شد: «آقای محمد افزود: من بارها با خانم علم‌الهدی برای ادای برخی توضیحات و توجیه ایشان دیدار داشتم و حسین شمسیان را تحت فشار خانم علم‌الهدی در مناطق آزاد به‌کار گرفتم و وقتی هم فیلم… کیهان مطرح شد و او را برکنار کردم به‌شدت از سوی رئیسی و خانم علم‌الهدی تحت سؤال بودم که چرا شمسیان را برکنار کرده‌ام؟!‌حسین شمسیان از اعضای محوری ستاد انتخاباتی سعید جلیلی بود که حسین شریعتمداری به‌خاطر لو رفتن فیلم … او وی را از کیهان تعلیق کرد، اما تحت فشار خانم علم‌الهدی و رئیسی در مناطق آزاد سمت گرفت!»

پشت‌پرده ادعای دخالت جمیله علم‌الهدی در دولت رئیسی چیست؟

سعید محمد کیست؟

سردار سعید محمد از جمله فرماندهان پیشین قرارگاه سازندگی «خاتم الانبیا» است که در آغاز دولت سیزدهم به سمت دبیر شورای عالی مناطق آزاد منصوب شد. با این همه در مهر ۱۴۰۱ اما با درخواست احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد دولت سیزدهم و موافقت مرحوم رئیسی محمد از سمت خود برکنار شد. این برکناری را می‌توان شاهدی بر اختلاف محمد با دولت سیزدهم دانست. بیگدلی نیز در پایان پست نخست خود مدعی شد که محمد به دلیلی حمایت از مسعود پزشکیان تحت فشار است و اخیرا با استناد به حمایت او از پزشکیان مانع انتصابش به سمتی شده‌اند. با این همه برخی مواضع نقل‌قول‌شده محمد را چرخشی برای گرفتن مسئولیت در دولت چهاردهم دانستند.

حمله و ضدحمله در فضای مجازی!

پس از انتشار گسترده ادعای بیگدلی درباره مواضع محمد او این نقل‌قول‌ها را رد کرد و در پستی نوشت: «خیرا بدون هماهنگی توییتی به نقل از اینجانب در خصوص خانواده شهید رئیسی منتشر شده که مورد تایید اینجانب نمی‌باشد. شخصا احترام زیادی برای شهید رئیسی و خانواده محترم ایشان قائل هستم و نقد خانواده محترم ایشان را در فضای مجازی به هیچ‌وجه به صلاح نمی‌دانم خصوصا در زمانی که جامعه سیاسی کشور با تدبیر رهبر معظم انقلاب به سمت وفاق ملی در حرکت می‌باشد. مجدد تاکید می‌کنم اینجانب مواضع خود را صرفا از طریق اکانت های رسمی شخصی و یا رسانه های رسمی کشور اعلام می‌نمایم.»

پشت‌پرده ادعای دخالت جمیله علم‌الهدی در دولت رئیسی چیست؟

 با این همه بیگدلی دوباره با انتشار پستی به قائله ادامه داد و ادعا کرد: «...موقعیت شما را درک می‌کنم و می‌دانم که چرا مجبور به انتشار این توییت شده‌اید! من عین کلمات شما را منتشر کرده‌ام. عالم محضر خدا و دانستن حق مردم است. لطفا صادقانه بفرمایید: آیا یک کلمه جز آنچه که شما به من گفتید در توییت من آمده است؟» پاسخ بیگدلی اما واکنش دوباره و البته‌ تندتری از محمد در پی داشت. او نوشت: «جناب آقای بیگدلی به جناب عالی که در کسوت روحانی هستید و باید الگوی جوانان در اخلاق باشید توصیه می کنم توییت خود را حذف و از خانواده شهید مظلوم رئیسی دلجویی نمایید. در هر حال ضمن تکذیب مجدد موارد منتسب به اینجانب، مراتب قابل پیگیری خواهد بود.» در حالی که به نظر می‌رسید مجادله‌ای در حال شکل‌گیری است، بیگدلی ابعاد دیگری از این دیدار را منتشر کرد: «... شما در حضور پنج نفر از دوستان از دخالت‌های سرکار خانم جمیله علدم الهدی در سیاست‌های و عزل‌ونصب‌های دوران مرحوم رئیسی گلایه کردید و گفتید شما هم در این زمینه مشکل‌ها داشته‌اید!» بیگدلی نوشت: «اگر آن پنج نفر هم گزارش کامل افاضات شما را منتشر کنند باز هم تکذیب خواهید کرد؟ من موقعیت شما را درک می‌کنم، اما ادامه این بحث را به نفع شما نمی‌دانم. امیدوارم که بحث را ادامه ندهید و این توییت من ختم کلام باشد!».

به نظر می‌رسد که دیدار محمد با فعال سیاسی نزدیک به دولت و چرخش مواضع او در این دیدار، تبدیل به چالشی برای این فرمانده پیشین سپاه شده باشد. اگر او به مجادله با بیگدلی در فضای مجازی پایان دهد، به معنای پذیرش نقل‌قول‌های منتسب به اوست. نقل‌قول‌هایی که می‌تواند حیات سیاسی‌اش را در جریان اصول‌گرا تهدید کند.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب