دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۲
نظرات: ۸
۰
-

یک سایت خبری در گزارشی از جلسه‌ای خبر داد که در آن عده‌ای از دولتمردان و خودروسازان تصمیم گرفتند خودرو را ۵۰ درصد گران کنند که عملاً بخش‌هایی عمده از اجتماع را از فکر خرید آن هم معاف خواهد کرد.

رویداد ۲۴ نوشت: کش قیمت خودرو به زودی پاره می‌شود و به شمار بسیار زیادی از ایرانیان که قادر به خرید خودرو نیستند افزوده می‌شود. به این ترتیب اخبار مربوط به این حوزه به زودی از رونق خواهد افتاد، اگر عمده ایرانیان توانایی خرید نداشته باشند، حالا خودرو ایرانی یا خارجی، چینی یا کره‌ای باشد یا هر چند سی سی حجم موتورش.

در داغ‌ترین روزهای نبرد انتخاباتی ۱۴۰۳، وزارت صمت دولت سیزدهم با وجود ابلاغ افزایش قیمت خودرو از سوی شورای رقابت این کار را به تعویق انداخته است، آن هم ماه‌ها. احمد نعمت‌بخش که این خبر را مطرح کرد امروز می‌گوید مانع اصلی شخص معاون اول، محمد مخبر بوده است و ظاهرا هدفی جز این هم نداشته: انفجار قیمت خودرو در دولت چهاردهم.

امروز روزنامه «دنیای اقتصاد» در گزارشی از جلسه‌ای خبر داد که در آن عده‌ای از دولتمردان و خودروسازان تصمیم گرفتند خودرو را ۵۰ درصد گران کنند که عملاً بخش‌هایی عمده از اجتماع را از فکر خرید آن هم معاف خواهد کرد. هرچند حاضران در جلسه‌ای که در اصل کمیسیون اقتصادی دولت در ماه گذشته بوده است، با اشاره به مباحث مطرح شده منکر نتایج قطعی یا خبری از این دست شدند.

مین الان هم زیریم

با این حال احمد نعمت بخش از آن چه گذشت و نیز جلسه عارف خبر می‌دهد. نعمت‌بخش با اشاره به گذشته ماجرا می‌گوید: «تا الان ۲۲ ماه است که ما افزایش قیمت خودروی ایران خودرو و سایپا نداشته‌ایم‌. اگر خاطرتان باشد در دی ماه گذشته شورای رقابت، مساله قیمت خودرو را به وزارت صمت منتقل کرد؛ که وزارت صمت هم چنان‌چه پیش از این گفته شد ازاعلام آن خودداری می‌کرد و به گردن دولت بعدی می‌گذاشت.»

او ادامه می‌دهد: «در جلسات کمیته خودرو نیز آقایی، معاون وزیر که همچنان از دولت قبل در سمت خود باقی است با افزایش قیمت مخالف بود.»

دبیر انجمن خودروسازان ایران می‌گوید: «در جلسه‌ای که حدود ۱ ماه پیش در کمیسیون اقتصادی دولت برگزار شد، بحثی که نماینده خود شورای رقابت نیز مطرح کرد این بود که ۲۲ ماه است اجازه افزایش قیمت به خودرو ایران خودرو و سایپا ساز داده نشده است.»

نعمت‌بخش اطلاع می‌دهد: «آقایی در این جلسه اذعان کرد آقای مخبر اجازه تغییر قیمت‌ها را نمی‌داد و این آخر هم که یک‌سره هر تغییری را ممنوع کرد.»

نعمت‌بخش از واکنش خود به صراحت به این اظهارات خبر می‌دهد و می‌گوید: «من اعتراض کردم که منظور این بود که عزل و نصب نکنید، این کار که باید می‌شد را زمین گذاشتند؟»

او ادامه می‌دهد: «اما جلسه به دعوت آقای عارف صورت گرفته بود. پیش از این آقای علی‌آبادی می‌گفت نامه افزایش قیمت را برای آقای مخبر می‌فرستاده است و ظاهرا در کارتابل ایشان جا می‌مانده، هر چند مخبر می‌گفت هرشب کارتابل خود را حتما چک می‌کند. بگذریم.»

این فعال قدیمی صنعت خودرو تصریح می‌کند: «بعد که دولت عوض شد همین بحث نامه باز مطرح شد و این بار علی‌آبادی به عارف نامه می‌نوشت و همان مطلب را می‌گفت. من اصلا نمی‌فهمم اجازه برای چه کارمان است؟ این شهامت می‌خواهد ولی مدیران ما گویی جرات ندارند.»

نعمت‌بخش خبر می‌دهد: «در نهایت در همان جلسه‌ یک ماه پیش کمیسیون اقتصادی که به دعوت آقای عارف بود، مطرح شد که همین حالا خودرو ۷۰،  ۸۰ درصد افزایش که داشته باشد تازه قیمت آن سربه سر می‌شود و تصور من این است که اخبار امروز نیز نتیجه همان جلسه است که به آقای عارف منتقل شده و دیروز در جلسه هیات دولت طرح شده؛ اما خبری از نتیجه آن وجود ندارد.»

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب