یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۶
نظرات: ۰
۰
-
این پیش‌بینی بورس فردا دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ را از دست ندهید

جریان معاملات دومین روز هفته به گونه‌ای پیش رفت که هر دو شاخص اصلی تالار شیشه‌ای در مسیر نزولی گام برداشتند. با این وجود نمی‌توان انتظار آغاز روندی اصلاحی را از بازار سرمایه داشت. سرنوشت معاملات در روز میانی هفته چگونه رقم خواهد خورد؟

 تجارت‌نیوز نوشت: در پایان معاملات روز یکشنبه، دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای با افت ۰.۴۸ درصدی، معادل ۹ هزار و ۹۲۴ واحد از ارتفاع این شاخص، در سطح دو میلیون و ۶۵ هزار و ۵۴۸ واحدی قرار گرفت.

افت ارتفاع نماگر اصلی بازار سرمایه در حالی اتفاق افتاد که شاخص هم‌وزن به‌ عنوان نشان‌دهنده روند عمومی قیمت شرکت‌های کوچک و متوسط، عملکردی موازی به ثبت رساند و با افت ۰.۲۷ درصدی (معادل هزار و ۸۴۱ واحد) در پله ۶۷۴ هزار واحدی قرار گرفت.

عاملات بورس تهران در آینه آمار و ارقام

تابلو بورس اوراق بهادار تهران، ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را در روز یکشنبه بالغ بر سه هزار و ۲۲۸ میلیارد تومان نشان می‌داد. این تابلو همچنین حجم معاملات روز یکشنبه را ۸.۲ میلیارد برگه سهم نشان می‌دهد. 

از سوی دیگر، بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در این روز از خروج سرمایه آنها از بازار سهام حکایت دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان معاملات روز یکشنبه بورس از خروج ۲۸۷ میلیارد تومانی پول حقیقی از سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی خبر می‌دهد.

پیش بینی بورس فردا دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳

در حالی که ارزش سفارش‌های خرید ثبت شده بر تابلوهای بورسی در پایان معاملات روز یکشنبه، بیش از دو برابر ارزش سفارشات فروش بود، بیش از ۶۰ درصد نمادهای بورسی در سوی منفی دامنه نوسان ایستادند.

همانطور که انتظار می‌رفت، بازار در دومین روز معاملاتی هفته، با شدت عرضه‌ها آغاز به کار کرد. در جریان بازار روز یکشنبه، صندوق‌های درآمد ثابت در کنار صندوق‌های طلا بیشترین ورود پول را به خود اختصاص دادند.

صندوق‌های سهامی در کنار صنعت خودرو و بانک نیز بیشترین خروج پول را در میان صنایع تجربه کردند. این در حالی است که پیش از این، صنعت خودرو مورد توجه بازار قرار گرفته بود. 

بررسی این رفتار بازار نشان می‌دهد دسته‌ای از معامله‌گران در روز یکشنبه، اقدام به شناسایی سود کرده‌اند. در گزارش‌های پیشین گفته شد، در حال حاضر بازار سهام در روندی صعودی-نوسانی قرار گرفته است. به این معنی که پس از دو سه روز مثبت، شاخص‌های اصلی تالار شیشه‌ای استراحت می‌کنند.

بر همین اساس و در راستای پیش بینی بورس فردا دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ می‌توان انتظار ادامه روند نوسانی بازار را داشت. بنابراین نقشه بازار قامتی متعادل‌تر از روز یکشنبه به خود خواهد گرفت. 

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب