یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۷
نظرات: ۰
۰
-
معضل آلودگی و بوی بد پساب ورودی به دریای خلیج فارس مرتفع شد

مدیرعامل شرکت تامین و توسعه زیر ساخت خلیج فارس گفت: با اجرای طرح بزرگ ساماندهی فاضلاب بندرعباس و انتقال پساب بازیافت شده آن به صنایع مولد معضل آلودگی دریا و بوی نامطبوع آن مرتفع شده است.

خبرنگار اطلاعات از بندرعباس نوشت: دکتر اقا جانلو سرپرست هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن وصنایع معدنی ایران (ایمیدرو) که به اتفاق جمعی از معاونین و مدیران به بندرعباس سفر کرده بود ، با حضور در تصفیه خانه فاضلاب شهر بندرعباس  در جریان روند پیشرفت طرح بزرگ سامان دهی فاضلاب بندرعباس و انتقال پساب بازیافت شده آن به صنایع مولد قرار گرفت.

در این بازدید میدانی دکتر شهروز شجاعی مدیر عامل شرکت تامین و توسعه  زیر ساخت خلیج فارس با تشریح دقیق جزئیات این طرح از خروجی غیر آلوده  پساب فاضلاب به دریا خبر داد.

شجاعی همچنین در نشست مشترک مدیرعامل و مدیران شرکت تامین و توسعه زیر ساخت خلیج فارس با حضور دکتر احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان این که  با تلاش شبانه روزی مجموعه شرکت تامین و توسعه زیر ساخت و راهبری سازمان ایمیدرو و همت سهامداران،  پروژه مطابق با برنامه زمان بندی شده پیش می رود، افزود: با ارتقاء ظرفیت و نوسازی تصفیه خانه در کمترین زمان معضل حاد الودگی محیط زیست ساحل و دریا ناشی از ورود فاضلاب به دریا که مطالبه عمومی مردم و افکار عمومی و حاکمیت بود را حل کرده و  مدتهاست پساب ورودی به دریا فاقد الودگی و بوی بد است.

 وی گفت: با ساخت تاسیسات تکمیلی جهت شیرین سازی، پساب در زمستان ۱۴۰۴ از سطح ساحل خارج و به صنایع مولد منتقل خواهد شد.

به گفته شجاعی این پروژه در پایان سال ۱۴۰۴ به بهره برداری کامل می رسد.

در همین حال، دکتر احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی در نشست مشترک با مدیرعامل و مدیران‌ شرکت تامین و توسعه زیرساخت خلیج فارس، خواستار مشارکت جدی و همه جانبه دستگاههای مرتبط، در این پروژه بزرگ محیط زیستی شد.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب