شنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۱
نظرات: ۵۱
۱
-
افشاگری درباره سازمان تامین اجتماعی: وضعیت وخیم است

علی دهقان کیا، رئیس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی تهران، با انتقاد شدید از وضعیت مالی این سازمان، اعلام کرد که دولت ۸۰۰ همت به تامین اجتماعی بدهکار است و این سازمان در شرایط بسیار وخیمی قرار دارد.

عصرایران نوشت: رئیس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی تهران با تاکید بر وجود ناترازی مالی در سازمان تامین اجتماعی گفت: بیان واقعیت اول قدم برای حل مساله است.

علی دهقان‌کیا افزود: سالهای سال است که دولتها ۲۶ قانون حمایتی مصوب کرده اند که بار مالی آن را سازمان تامین اجتماعی متقبل می شود به طوری که هیات امنای تامین اجتماعی تایید کرده که برای سال جاری دولت ۳۴۱ همت از تامین اجتماعی خدمات خواهد گرفت در حالی که فقط ۱۳۰ همت به این سازمان پرداخت می کند.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ هم ۲۱۴ همت از تامین اجتماعی خدمات گرفته شده در صورتی که ۷۵ همتی هم که قرار بوده به تامین اجتماعی پرداخت کنند ۲۵ همت پرداخت شده و یا ما حداقل از سایر پرداختی ها خبر نداریم.

این فعال بازنشستگان تامین اجتماعی خاطر نشان کرد: در سال ۱۴۰۱ هم ۱۴۹ همت خدمات از تامین اجتماعی گرفته شد و در مقابل فقط ۸۰ همت به این سازمان داده شد بنابراین ناترازی مالی در این سازمان کاملا مشهود و غیر قابل کتمان است.

دهقان کیا حذف ارز ۴۲۰۰ توانی برای تامین کالاهای اساسی از جمله دارو را نیز باعث خالی تر شدن سفره بازنشستگان دانست و گفت: با ۷ برابر شدن قیمت ارز جالب است که در سال مورد اشاره فقط ۲۵ درصد به حقوق بازنشستگان افزوده شد که این بیانگر خالی تر شدن سفره بازنشستگان می باشد.

رئیس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی تهران رضایتمندی مردم را اصل مهم برای اداره کشور دانست و اظهار داشت: دولت حدود ۸۰۰ همت به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است در صورتی که با مطالعه کارشناسی مشخص شده که ارزش واقعی بدهی دولت به تامین اجتماعی ۳۵۰۰ همت است.

دهقان کیا خطاب به مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفت: اگر وضع مالی شما خراب نیست چرا چند ماه است که حق بیمه عمر و بیمه تکمیلی بازنشستگان را پرداخت نمی کنید؟ چرا حقوق بازنشستگان را دیر پرداخت می کنید؟

این مقام بازنشستگان تامین اجتماعی دیر کرد در پرداخت حقوق به بازنشستگان را موجب استرس این قشر دانست و گفت: قسط بانک، کرایه خانه و هزینه های زندگی بازنشستگان همه بر اساس زمان پرداخت حقوق تنظیم شده و دیر پرداخت کردن حقوق از سوی تامین اجتماعی موجب سابقه منفی برای بازنشستگان در بانک و از بین رفتن حرمت بازنشستگان در جامعه می شود.

وی گفت: در۶۰ و۷۰ سال که از تاسیس سازمان تامین اجتماعی می گذرد برای اولین بار است که شاهد دیرکرد در پرداخت حقوق بازنشستگان هستیم چرا که پرداخت حقوق ها به یکم و دوم ماه بعد هم رسیده است.

دهقان کیا گفت: طبق قانون باید ۹ بیست و هفتم از حق بیمه ها در درمان هزینه شود در صورتی که ۴ بیست و هفتم و یا ۵ بیست و هفتم در درمان هزینه می شود که این موضوع باعث مشکلات درمانی برای کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی می شود.

رئیس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی تهران تصریح کرد: بیایید با مردم رو راست باشیم و امید واهی به مردم ندهیم. ما بازنشستگان تامین اجتماعی چرا باید هزینه هایی که باید دولت برای مردم هزینه کند را بپردازیم؟ چرا ما باید هزینه ۳ میلیون میهمان ناخوانده در سازمان تامین اجتماعی را بدهیم؟

دهقان کیا با تاکید بر اجرای سیاست های کلی تامین اجتماعی که توسط رهبری معظم انقلاب به سران کشور ابلاغ شده، گفت: مگر رهبری بر تامین منابع مالی در سازمان و حق الناس بودن آن تاکید نکرده چرا شعار می دهید و درعمل خبری نیست؟ ما بر اجرای این سیاست ها به خصوص بند ۳ و ۴ آن تاکید داریم.

وی خاطر نشان کرد: ما می دانیم مدیر عامل محترم سازمان تامین اجتماعی هم تلاش خود را برای مشکلات انجام می دهد اما دست و بالش بسته است چرا که منصوب دولت است.پس بیاید در قدم اول برای حل مشکلات واقعیات را بگوییم.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب