جمعه ۲۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۵
نظرات: ۰
۰
-
سه برند اروپایی خودروساز به ایران می‌آیند؟ +عکس

سرانجام پای خودروهای برقی به بازارهای ایران هم باز شد.

همشهری آنلاین نوشت: اواخر اردیبهشت‌ماه و با اعلام قیمت قطعی هفت خودروی تمام برقی در سامانه فروش این خودروها، به‌زودی شاهد تردد پرشمار این وسایل نقلیه در خیابان‌ها و جاده‌های کشور خواهیم بود.

در عین حال به نظر می‌رسد که برقی‌های دیگری نیز در راه ورود و یا تولید باشند.

پایانی بر مصرف سوخت‌های فسیلی

سال‌هاست که تلاش دولت‌ها در صنعت خودرو معطوف به تولید خودروهای برقی بوده است. بسیاری از کشورها برای تشویق مردم به خرید چنین خودروهایی می‌کوشند تا قیمت آن را مناسب نگه دارند؛ چه در تولید و چه در تعرفه‌های مالیاتی. با این حال نباید فراموش کرد که هدف اصلی در راه تولید خودروهای تمام الکتریکی کاهش میزان تولید کربن است؛ بنابراین، حرکت به سمت تولید برق از انرژی‌های سبز و تجدیدپذیر به‌عنوان یک رکن مطرح می‌شود. اینگونه می‌توان در درازمدت، نیاز به سوخت‌های فسیلی در صنعت خودرو را به‌طور محسوس کاهش داد.

معرفی خودروهای برقی وارداتی

7خودروی برقی‌ عرضه‌شده در سامانه برای فروش در ایران، هونگچی EQM5، کی‌ام‌سی EJ7، لونا GRE، سینو گلد Tango 5، فولکس‌واگن ID 4 کراز، هوندا ENS1 و آئودی Q5E-Tron هستند که در اینجا مشخصات 3برند غیرچینی را ملاحظه می‌فرمایید.

بازار ایران، برقی‌ها را می‌پذیرد؟

به‌نظر می‌رسد که برای بازاریابی خودروهای برقی در کشور، نیازمند زیرساخت‌هایی باشیم که اصلی‌ترین آن، جایگاه‌های مخصوص شارژ است. جایگاه‌هایی که نیاز است همچون پمپ‌بنزین‌ها فراوانی داشته باشند و دارندگان این خودروها بتوانند با خیالی آسوده به اقصی‌نقاط کشور سفر کنند. از سوی دیگر، تعمیر و نگهداری این خودروها نیز روشی متفاوت با نسخه‌های بنزینی دارد، بنابراین باید به این نکته هم توجه داشته باشیم که افراد پیش از خرید خودروهای برقی، به فکر تامین قطعات، تعمیر و نگهداشت آن هستند. بنابراین به‌نظر می‌رسد که خودروهای تمام‌برقی در ایران راه طولانی را برای به‌دست‌آوردن بازار پیش‌رو داشته باشند.

قیمت تمام‌شده پایین است؟

در کنار بازار نه‌چندان پرمشتری، شاید تعرفه گمرکی چهار درصد برقی‌ها، نسبت به تعرفه خودروهای بنزینی، یکی از اصلی‌ترین دلایل کاهش قیمت خودروهای تمام الکتریکی باشد.

سه برند اروپایی خودروساز به ایران می‌آیند؟ +عکس

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب