شنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۷:۰۰
نظرات: ۰
۰
-
حرف‌های داغ پایان رافت از «بیل‌وکلنگ بازی» در لیگ نخبگان، ماجرای ورزشگاه آزادی و عجایب تیم ملی

پیشکسوت فوتبال ایران گفت: همین ورزشگاه آزادی را اگر می‌گفتند مردم کمک کنید، به خدا که از بچه تا پیرمرد می‌رفتند و کمک می کردند و الان تکمیل شده بود.

پایان رافت به خبرنگار ورزشی «اطلاعات آنلاین» گفت: کجای فوتبال ما به نخبگان می خورد که به موفقیت در لیگ نخبگان امیدوار باشیم. دو باشگاه ما یعنی استقلال و پرسپولیس از کل تیم های قطری سابقه بیشتری دارند اما هنوز نمی دانیم کجا باید از رقبا میزبانی کنیم. این دو باشگاه روی هم رفته بیش از ۱۰۰ سال سابقه دارند اما زمین برای میزبانی ندارند!

وی گفت: من نمی دانم چگونه می خواهند در قلعه حسن خان میزبانی کنند. آنجا در حد لیگ دو هم نیست. در این شان فوتبال ما نیست که یک هفته مانده به بازی های دنبال بردن گچ و سیمان به ورزشگاه قلعه حسن خان باشیم. سالهاست این حرف ها را می زنیم اما فایده ای ندارد. پرسپولیس سه بازی در لیگ برتر میهمان بوده است و این خیلی بد است. استقلال سالهاست در قلعه حسن خان بازی نکرده و حتی تمرین نکرده است.

مهاجم اسبق پرسپولیس گفت: امیدوارم بیل و کلنگ بازی در قلعه حسن خان تمام شود و آبروی فوتبال ایران بیش از این نرود. فعلا همه شبکه های تلویزیونی دارند تلاش کارگران را نشان می دهند.

وی گفت: از نظر فنی هر دو تیم ما یعنی استقلال و پرسپولیس تقویت شده اند. استقلال سعی کرده استخوان بندی خود را حفظ کند اما پرسپولیس چند بازیکن اصلی خود را از دست داده است. با این حال نفراتی که جذب شده اند خیلی تاثیرگذار هستند. پرسپولیس امسال از سال قبل بهتر است. گاردیو هم مربی خوبی نشان داده است.

پایان رافت درباره تعطیلی لیگ گفت: مگر عربستان بازی نداشته است؟ آنها هم تیم ملی شان بازی داشته اما لیگ شان را یکی دو هفته تعطیل نمی کنند. ما برای یک بازی ساده تیم ملی لیگ را تعطیل می کنیم. همین تصمیمات نشان می دهد که چقدر از حرفه ای شدن فاصله داریم. این فوتبال حرفه ای نیست. هر چقدر هم ای اف سی به ما فشار می آورد ما کار خودمان را انجام می دهیم. یک زمان تیم های عربی به ورزشگاه آزادی می آمدند وسرشان گیج می رفت اما الان بچه های ما می روند در آن کشورها و در آن ورزشگاهها و سرشان گیج می رود.

وی افزود: ما ترک ها یک ضرب المثل داریم که می گوید «چه دوست و چه دشمن، شما باید لیاقت خود را نشان دهید.» وقتی نمی توانیم لیاقت خود را نشان دهیم تقصیر کسی نیست، این نشان از ضعف ما دارد. صد متر چمن خوب در این کشور نیست. این آبروریزی نیست؟ همین ورزشگاه آزادی را اگر می گفتند مردم کمک کنید تا درست شود چون آبروی فوتبال است، به خدا که از بچه تا پیرمرد می رفتند و کمک می کردند؛ حتی با دست خالی. الان تکمیل شده بود. کار دست مردم بود درست تر انجام می شد. مگر برای تجهیز یک ورزشگاه چند سال باید صبر کرد؟

پیشکسوت فوتبال ایران درباره نمایش های اخیر تیم ملی گفت: من بازیکن تیم ملی نبودم و البته خیلی دوست داشتم باشم اما حقم را خوردند و اجازه ندادند بروم تیم ملی. برای فوتبال ایران که این بازیکنان ۸ سال است کنار هم بازی می کنند بد است این نمایش. انگار اینها تازه کنار هم قرار گرفته اند. در بازی با امارات تیم مقابل میانگین سنی شان ۲۵ سال بود. آنها باید از نفرات پیر خود استفاده کنند چون بازیکن ندارند اما برعکس ما سن تیم مان بالا است. در این کشور راه بروید بازیکن پیدا می کنید؛ از شمال تا جنوب، آنوقت میانگین سنی تیم ما شده ۳۲ سال. به کسی برنخورد، این نظر من است. در بازی با قرقیزستان گفتیم زمین بد است اما در بازی با امارات چرا ناهماهنگ بودیم؟ حالا چند تا حرکت فردی دیدیم اما انتقال توپ مان خوب نبود. دوستان فردا نگویند رافت حب و بغض دارد. این فوتبال با این نفرات قابل قبول نیست. تیمی که نفراتش ۸ سال کنار هم بازی کرده اند نباید این شکلی باشد.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب