چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۰
نظرات: ۰
۰
-
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس به بیانیه اتحادیه اروپا واکنش نشان داد

یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است اسرائیل پشت بیانیه اخیر اتحادیه اروپا علیه ایران قرار دارد.

ایسنا نوشت: فداحسین مالکی در گفت‌وگویی، در واکنش به بیانیه اخیر اتحادیه اروپا علیه برنامه هسته‌ای ایران و همچنین طرح ادعای ارسال موشک به روسیه توسط سه کشور اروپایی و اعمال تحریم‌های جدید گفت: اخیرا و به خصوص بعد از شکل‌گیری دولت چهاردهم شاهد هجمه‌های سنگینی از دنیای غرب علیه جمهوری اسلامی ایران هستیم که خیلی موضوعات سابقه دیرینه دارد و غالبا هم بی‌محتوا و غیر کارشناسی است مثل اینکه در بین برخی کشورهای عربی مثل امارات درباره جزایر سه‌گانه تحریک کنند حال اینکه همه دنیا می‌دانند جزایر سه‌گانه جزء لاینفک خاک جمهوری اسلامی ایران است. البته روس‌ها نیز اشتباه استراتژیکی داشتند که باید پس بگیرند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به اتهام‌زنی تروئیکای اروپایی درباره ارسال موشک بالستیک به روسیه گفت: در طول جنگ اوکراین بارها و بارها شاهد طرح ادعای ارسال سلاح توسط ایران به روسیه بودیم که در ایام اخیر این موضوع به هجمه‌های جدید اضافه شده که بهانه‌ای برای اعمال تحریم‌ها باشد.

مالکی همچنین به اظهارات برخی مقامات روسیه درباره گذرگاه زنگزور گفت: متاسفانه اخیرا روسیه به عنوان شریک راهبردی ایران بازی‌هایی را درباره گذرگاه زنگزور شروع کرده که باید پاسخ مناسبی به آن داده شود. پیشنهادم این است که رئیس جمهور و دستگاه دیپلماسی موضوع روابط راهبردی با روسیه را در دستور کار قرار داده و آن را کاهش دهند تا روس‌ها متوجه شوند جمهوری اسلامی ایران تاریخ می‌داند.

وی در ادامه با بیان اینکه برخی کشورهای اروپایی دنبال شیطنت هستند، افزود: صهیونیست‌ها پشت صحنه اقدامات اروپایی هستند و آن‌ها همه جریانات اخیر علیه دولت چهاردهم را مدیریت می‌کنند چرا که دولت چهاردهم رویکرد جدیدی به دنیا ارائه کرده که چه بسا مشکلات‌مان با خیلی از کشورها و حتی آمریکا شفاف‌تر شود؛ صهیونیست‌ها این رویکرد را نمی‌پذیرند و به ضررشان تمام می‌شود. ممکن است روس‌ها نیز فکر کنند روابط ما با شرق کمرنگ و به سمت غرب پررنگ می‌شود؛ باید این موضوعات در همه تحلیل‌ها مدنظر قرار گرفته و در دستور کار کمیسیون امنیت ملی و دستگاه دیپلماسی قرار گیرد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در جمع‌بندی بیان کرد: هدف اقدامات اخیر اروپایی‌ها و آمریکا این است که ترمز دستی دولت ایران را بکشند و روند استراتژی راهبردی دولت چهاردهم در مقابل دنیا را کند کنند چون دنیا مترصد این است که دولت آقای پزشکیان حرف جدیدی داشته باشد.

وی در پایان گفت: البته که سیاست راهبردی را مجلس شورای اسلامی تعیین کرده و محور بحث دستگاه دیپلماسی نیز قانون اقدام راهبردی است در این بین صهیونیست‌ها تلاش می‌کنند که ایران نتواند به اهداف خود در سیاست خارجی درباره ارتباط با دنیا و کشورهای همسایه و منطقه برسد.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب