دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۸
نظرات: ۰
۰
-
نوشیدن قهوه در این ساعت از روز مضر است

بسیاری از مردم دوست دارند صبح ها در ابتدای روز قهوه بنوشند، اما کارشناسان تغذیه تایید کرده اند که نوشیدن آن در زمان نامناسب خواص مثبت آن را تضعیف می کند و بر سلامت عمومی و کیفیت خواب تأثیر می گذارد.

سبک زندگی نوشت: متخصصان تغذیه نشان داده اند که ماده فعال اصلی قهوه کافئین است، که یک محرک طبیعی است که با مسدود کردن آدنوزین، یک انتقال دهنده عصبی که خواب را بهبود می بخشد، هوشیاری و تمرکز را افزایش می دهد و باعث می شود فرد احساس هوشیاری و توانایی بیشتری برای تمرکز کند و استقامت او را افزایش دهد. و بر استرس غلبه کنید و روز را با انرژی بیشتری شروع کنید.

وقتی قهوه می خوریم چه اتفاقی می افتد؟

این اثرات معمولاً در عرض نیم ساعت ظاهر می شوند و تا دو ساعت ادامه می یابند. به گزارش گاردین، ممکن است این دلیلی باشد که مردم تمایل به نوشیدن قهوه در طول روز دارند، زیرا ماندگاری زیادی ندارد.

با این حال، متخصصان نشان داده اند که اثر کافئین ممکن است بین ۳ تا ۵ ساعت باقی بماند، به این معنی که تا چند ساعت پس از مصرف در سیستم شما باقی می ماند.

یعنی وقتی قهوه در اواخر روز مصرف شود، اثرات محرک آن می تواند تا عصر ادامه یابد. این می تواند با چرخه طبیعی خواب شما تداخل داشته باشد و خوابیدن را برای شما دشوار کند و کیفیت استراحت شما را کاهش دهد.

آخرین فنجان قهوه خود را چه زمانی بنوشید؟

 برای بهره مندی از فواید قهوه بدون به خطر انداختن خواب یا سلامتی، کارشناسان توصیه می کنند از نوشیدن قهوه شش ساعت قبل از خواب برنامه ریزی شده خودداری کنید.

 به عنوان مثال، اگر قصد دارید ساعت ۱۰ شب به رختخواب بروید، آخرین فنجان قهوه شما باید حدود ساعت ۴ بعد از ظهر باشد.

این کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که اثرات محرک کافئین تا زمانی که برای خواب آماده می شوید کاهش می یابد و به بدن شما اجازه می دهد به درستی بخوابد.

 به گزارش تایمز آو ایندیا، کمبود خواب می تواند منجر به چرخه معیوب خستگی شود و شما را به مصرف بیشتر کافئین در روز بعد ترغیب کند که به نوبه خود این مشکل را تداوم می بخشد.

برخی از افراد ممکن است متوجه شوند که کمتر تحت تأثیر کافئین قرار می گیرند و می توانند آن را بعداً در طول روز بدون اختلال قابل توجهی در خواب مصرف کنند. با این حال، دیگران ممکن است حساسیت بیشتری را تجربه کنند، که رعایت دستورالعمل‌های زمان‌بندی دقیق‌تر را ضروری می‌سازد.

چگونه مصرف دیرهنگام قهوه را کاهش دهیم؟

اگر برایتان سخت است که نوشیدن قهوه را در اواخر بعد از ظهر متوقف کنید، در اواخر روز به سراغ جایگزین‌های بدون کافئین بروید. دمنوش‌های گیاهی مانند چای زنجبیل می‌توانند یک  تسکین‌دهنده را بدون اثرات محرک کافئین ارائه دهند.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب