سه‌شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۱:۱۰
نظرات: ۰
۰
-
این تکنیک‌ها کسب و کار اینترنتی را داغ می کند

پیش از اینکه تصمیم بگیرید در کدام شبکه اجتماعی، فروشگاه اینترنتی خود را فعال کنید، هدف و دغدغه کاربران را از فعالیت در آن شبکه اجتماعی و میزان نیاز آن‌ها به محصول خود را بسنجید.

تبیان نوشت : از چند سال گذشته، استقبال زیاد کاربران فضای مجازی از فروشگاه‌های اینترنتی باعث پیشی گرفتن درآمد صاحبان این دسته از کسب و کارها به نسبت مشاغل حضوری شد به طوریکه روز به روز به تعداد این کسب و کارها افزوده می‌شود. با این حال این شکل از فروش با فروش حضوری تفاوت‌های زیادی دارد که موفقیت در آن مستلزم توجه به نکاتی است.

توجه به اصل مشتری‌مداری

یکی از رویکردهای تجاری مهمی که کشورهای توسعه یافته در بسترهای فروش خود رعایت می‌کنند، توجه همه جانبه به مشتری‌ها و تلاش برای جلب رضایت آن‌هاست. در واقع این کشورها متوجه شده‌اند که رضایت مشتری باید بر سودآوری ارجح باشد چرا که هر مشتری از تجربه خرید و سطح رضایت آن فروشگاه آنلاین برای یکدیگر می‌گویند و همین مسئله در آینده منجر به از دست دادن سود کلانی حاصل از خرید چندین مشتری می‌شود. بنابراین رضایت مشتری را اولویت کار خود قرار دهید و فراموش نکنید بدون مشتری، کسب و کار شما بی‌معناست. در ادامه به برخی از اصول مهم مشتری‌مداری می‌پردازیم.

شناخت قوانین بستر انتخابی برای فروش

پیش از اینکه تصمیم بگیرید در کدام شبکه اجتماعی، فروشگاه اینترنتی خود را فعال کنید، هدف و دغدغه کاربران را از فعالیت در آن شبکه اجتماعی و میزان نیاز آن‌ها به محصول خود را بسنجید. همچنین قوانین آن شبکه اجتماعی و حساسیت‌هایی که در مورد تولید محتوا دارد را بشناسید. استفاده از تجربیات فروش رقبایتان در شبکه‌های اجتماعی مختلف نیز به شما تصمیم‌گیری کمک می‌کند.

فعالیت به دور از حاشیه

سعی کنید که در بی‌حاشیه‌ترین حالت ممکن کسب و کار خود را پیش ببرید و برای جذب مشتری از روش‌های غیر اخلاقی مثل افشاگری درباره رقبا استفاده نکنید. این روش‌ها ممکن است دنبال کنندگان شما را افزایش دهد اما صرفا تماشاچی خواهند بود و به شما سخت اعتماد خواهند کرد. همچنین الگوهای رقیبتان را تقلید نکنید و سعی کنید با استفاده از ایده‌های شخصی فروشتان را افزایش دهید.

تمرکز کردن روی یک محصول

برای شروع بهتر است روی یک محصول فکر شده و جدید تمرکز کنید. با تمرکز کردن روی فروش یک محصول یا خدمات متفاوت، مشتریان متوجه خلاق بودن شما خواهند شد و شما را تا ارائه دادن محصول جدید همراهی می‌کنند. یکی دیگر از مزیت‌های متمرکز شدن روی یک محصول خاص این است که ضائقه مشتری خود را می‌شناسید و زمان بیشتری برای بازاریابی دارید.

ارتباط گرفتن با مشتریان

یکی از نکات مهم برای داشتن کسب و کار اینترنتی موفق این است که علاوه بر جذب مشتری، باید او را همراه و مشتری ثابت خود قرار دهید. برای این کار یک راه ارتباطی مانند شماره تلفن یا ایمیل از کاربر خود دریافت کنید تا رویدادهای خاص را به او اعلام کنید.

استفاده از هوش مصنوعی

هوش مصنوعی در حال تبدیل شدن به بخش مهمی از زندگی و فعالیت انسان‌ها است. چَت بات ‌ها، سیستم مدیریت ارتباط با مشتری و... همگی دست به دست یکدیگر داده‌اند تا کسب و کارها و رویکرد مشتری‌مداری را تسهیل کنند؛ بنابراین استفاده از هوش مصنوعی کمک خواهد کرد تا تجربه‎ مشتری  لذت بخش، ساده و قابل اعتماد باشد.

برای مثال با هوش مصنوعی برای یافتن ایده، نحوه بازاریابی، نیازسنجی، تخمین هزینه‌های پیش‌رو و مسائل مختلف مشورت کنید و از ظرفیت‌های این ربات هوشمند کمک بگیرید.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب