دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۶:۰۶
نظرات: ۰
۰
-
شلختگی اقتصادی در کشور تمام می‌شود؟/ تحریم و سوءمدیریت مردم را آزار می‌دهد

نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شلختگی اقتصادی موجود در کشور تصریح کرد: سوءمدیریت در کشور ما بیداد می‌کند. امیدوارم، مردان اقتصادی دولت پزشکیان در وزارت خانه‌های مرتبط از همین شروع بنا را بر تکیه بر کار کارشناسی بگذارند و با رصد دقیق شرایط، به شناخت خوبی از علت مشکل و از راه حل‌های برون رفت از بحران برسند.

سید فرید موسوی، نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با «اطلاعات آنلاین» با اشاره به اینکه دولت پزشکیان به دلیل شرایط بد معیشتی مردم باید اصلاح ساختار اقتصای را در اولویت برنامه هایش بگذارد، اظهار داشت: تحریم و سوءمدیریت موجب شده مردم در این چند سال مشقت‌های زیادی را متحمل شوند؛ بنابراین توصیه به دولت چهاردهم چیزی جز این نمی‌تواند باشد که همهِ هم و غم شان را بگذارند تا با بهره گیری از امکانات موجود بتوانند دغدغه‌های اقتصادی جامعه را به کمترین حالت ممکن خود برسانند.

وی گفت: آقای پزشکیان قصد خدمت دارد و به همین دلیل در ایام منتهی به انتخابات هیچ وعده‌ای به مردم نداد تا مشخص شود، واقع بین است و به خودش اجازه نمی‌دهد، بدون بررسی شرایط و چند و، چون کار به مردم بگوید، فلان کار را می‌کنیم و بهمان برنامه را پیش می‌بریم. اگر در جامعه نوعی از امید به اصلاح مشاهده می‌شود، دلیل این است که دولتی مسئولیت به عهده گرفته است که از افراط و تفریط دوری می‌کند تا بتواند فعالیتی توام با کارآمدی را از خود به جای بگذارد.

به گفته وی، نکته امیدوارکننده این است که برخلاف خیلی از دوره ها، قوای مجریه و مقننه به نوعی همکاری و همراهی رسیده اند که این در روند رای اعتماد به کابینه چهاردهم عیان شد؛ بنابراین مردم می‌توانند امیدوار باشند که دیگر قرار نیست، وقت و توان دولتی‌ها و مجلس نشینان به رویارویی‌های بی فایده باهم تلف شود. در واقع در مقطع مملو از محدودیت فعلی، تعامل بین پاستور و بهارستان موجب بهره بردای مثبت از فرصت‌ها خواهد شد. با این توضیح که «اصلاح امور» به دلیل انواع مشکلات ریز ود درشت بیش از پیش ضرورت دارد.

او با اشاره به شلختگی اقتصادی موجود در کشور تصریح کرد: مشکلات اقتصادی از چند جهت خودنمایی می‌کنند که یکی از دلائل این شرایط تحریم‌های بین المللی است. اما این را نباید فراموش کنیم که سوءمدیریت در کشور ما بیداد می‌کند. امیدوارم، مردان اقتصادی دولت پزشکیان در وزارت خانه‌های مرتبط با اقتصادی از همین شروع بنا را بر تکیه بر کار کارشناسی بگذارند و با رصد دقیق شرایط، به شناخت خوبی از علت مشکل و از راه حل‌های برون رفت از بحران برسند تا بتوانند، بالاخره مردم را از این وضعیت نگران کننده راحت کنند.

وی درباره پدیده تحریم توضیح داد: اینکه ما ناچار به اینیم که با شرایط تحریم کنار بیاییم، حالتی است که نمی‌تواند با واقعیت همخوان باشد. قانونی نانوشته در اقتصاد اینطور می‌گوید که توسعه اقتصادی بدون جذب سرمایه خارجی و رونق تولید امری بعید است؛ بنابراین لازم است در خصوص سیاست نظام سیاسی در قِبال کشورهای دیگر، بالاخص غرب را بازبینی کنیم تا بتوانیم با تعامل با نظام بین الملل، فرصت حضور در بازارهای جهانی اقتصاد و معامله با کشورهایی که در تجارت جهانی حرف‌های زیادی برای گفتن دارند، به دست بیاوریم. در غیر اینصورت همچنان با گرانی، بیکاری و ... مواجه خواهیم بود.

موسوی در پایان یادآور شد: دولت پزشکیان توقع عامه مردم را بالا برده است و به همین دلیل لازم است، با تلاشی مجدانه و توام با صداقت و شفاف سازی امور را با هدف ترمیم فضای فعلی اداره کنند.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب