شنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۸
نظرات: ۷
۲
-
انتقاد شدید تسنیم از بی‌خیالی مدیران دولت رئیسی +ویدئو

مسئولان در شرایطی برای ایجاد کمربند سبز در منطقه سیستان در حال پاسکاری هستند که مردم این منطقه با بیماری‌های چشمی و تنفسی ناشی از طوفان‌های گرد و خاک و ریزگردها در حال دست و پنجه نرم کردن هستند.

تسنیم نوشت: مسئولان در شرایطی برای ایجاد کمربند سبز در منطقه سیستان شامل پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز واقع در شمال استان سیستان و بلوچستان در حال پاسکاری هستند که مردم این منطقه با بیماری‌های چشمی و تنفسی ناشی از طوفان‌های گرد و خاک و ریزگردها در حال دست و پنجه نرم کردن هستند.

امروز نیز برای چند دهمین بار از ابتدای سال تاکنون سرعت وزش طوفان گرد و حاک در منطقه سیستان از مرز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت عبور کرد و مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان در این رابطه گفت: وزش باد شدید تا بیشینه ۱۰۱ کیلومتر در ساعت امروز زابل را درنوردید و گردوغبار حاصل از آن شعاع دید افقی را به ۷۰۰ متر کاهش داد. در شهرستان زهک نیز بیشینه سرعت باد به ۶۴ کیلومتر در ساعت رسید و دید افقی را در ایستگاه هواشناسی تا ۱۲۰۰ متر کاهش داد.

معاون فنی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان در رابطه با ایجاد کمربند سبز سیستان گفت: طبق قانون هوای پاک ماده ۲۴ و ۲۷ منابع طبیعی مسئول تامین نهال‌های کمربند سبز است و طبق قولی که دادیم آمادگی تامین نهال را ایجاد کردیم اما متولی ایجاد کمربند سبز شهرداری‌ها هستند و شهرداری‌های حوزه سیستان به ویژه شهرستان زابل هر زمانی که اقدامات اجرای را آغاز کنند آنچه وظیفه منابع طبیعی است تامین نهال به صورت نامحدود و از گونه‌های مقاوم و سازگار با منطقه بوده که در اختیارشان قرار خواهیم داد.

شهردار زابل در این رابطه گفت: کمربند سبز خارج از محدوده شهری است و شهرداری امکان اجرای عملیاتی در آنجا ندارد؛ البته در صورتی که این کار توسط ارگان‌های مربوطه انجام شود شهرداری با توجه به اهمیت موضوع در صورتی که نیاز به همکاری ما باشد ورود خواهد کرد و ما این آمادگی را داریم که با ارگان‌های مختلف همکاری‌های لازم را داشته باشیم.

 محمد پودینه افزود: ایجاد کمربند سبز از عهده یک اداره شاید بر نیاید، باید تمام مجموعه ادارات دست در دست هم دهند تا این اتفاق مهم صورت بگیرد ولی چون کمربند سبز خارج از حوزه شهری است شهرداری نمی‌تواند تهیه نهال و نگهداری از آنها را با توجه به امکانات محدودی که وجود دارد انجام دهد.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب