جمعه ۱۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۸
نظرات: ۰
۰
-
مردم این شهر کسی که با چتر به خیابان بیاید، کتک می‌زنند!

اولین پیشگام استفاده از چتر در انگلیس با فحش و کتک در خیابان مورد استقبال قرار گرفت و حتی راننده کالسکه او را زیر گرفت.

به گزارش اطلاعات آنلاین، در اوایل دهه ۱۷۵۰ میلادی یک انگلیسی به نام «جوناس هانوی» که تازه از سفر فرانسه بازگشته بود، شروع به حمل یک چتر در خیابان‌های بارانی لندن کرد.

مردم با دیدن وی شوکه و خشمگین شده و برخی وی را مورد تمسخر قرار داده و برخی وی را به باد کتک گرفتند.

اما این مردی که مرتکب گناه اجتماعی شده بود اولین فردی بود که تابوی گرفتن چتررا در لندن و انگلیس شکست. در آن زمان از نظر انگلیسی‌ها استفاده از چتر نشانه ضعف شخصیت به ویژه در مردان بود.

کسی جرات دیده شدن با چنین شیطنت زننده و نفرت انگیزی {گرفتن چتر} را نداشت و اگر چتر در دست می‌گرفت به مسخره به او نی قلیون حساس فرانسوی می‌گفتند.

بریتانیایی‌ها چترها را بیش از حد فرانسوی می‌دانستند - الهام گرفته از چتر آفتابی، یک ابزار خاور دور که برای قرن‌ها اشراف را در برابر نور خورشید محافظت می‌کرد.

در اوایل قرن هجدهم زمانی که تاجر پاریسی ژان ماریوس یک چتر سبک اختراع کرد، چتر در فرانسه شکوفا شد.

نسخه تاشو که با اضافه شدن مواد ضد آب، می‌توانست افراد را از باران و برف محافظت کند.

در سال ۱۷۱۲، شاهزاده فرانسوی پالاتین یکی از چترهای ماریوس را خریداری کرد. به زودی پس از آن، تبدیل به اکسسوری ضروری برای زنان نجیب در سراسر کشور شد.

بدین ترتیب چتر متعلق به شاه و شاهزادگان آسیایی علیه آفتاب، تبدیل به چتر علیه باران و برف در اروپا شد.

اما «جانوس هانوی» انگلیسی مرد سرسختی بود که علاوه بر مسخره شدن توسط عابرین، دشمن سرسخت دیگری به نام کالسکه داران لندنی پیدا کرد.

واقعیت این بود که آن زمان کالسکه‌های سقف دار توسعه یافت و دلیلش این بود که وقتی باران می‌آمد مردم به سوی این نوع کالسکه‌ها حمله‌ور شده تا از بارش در امان مانده و خشک بمانند.

اما کاری که هانوی با چتر کرد مانند تیر بر قلب رانندگان کالسکه بود و به همین دلیل چتر هانوی قلب تجارت حمل و نقل آن زمان را نشانه رفته بود.

حتی یک روز راننده یکی از همین کالسکه‌ها هانوی را زیر گرفت و نزدیک بود کشته شود و هانوی نیز با چتر وی را مورد حمله قرار داد.

کم کم تابوی چتر رخ بربست و در سراسر انگلستان استفاده از چرت زیاد شود و مردم با افتخار سر خود را بالا نگه داشته و چتر در دست زیر باران قدم می‌زدند.

چتر نمادی از تغییر در هنجارهای اجتماعی آن زمان مردم انگلیس شد و پیشگام انقلاب دفع باران هانوی شد.

بعد از مرگش نوشتند: همه قهرمانان شنل نمی‌پوشند اما برخی چتر حمل می‌کنند!

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب