جمعه ۱۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۳
نظرات: ۰
۰
-
قاضی‌پور: وزرا بر اساس شایسته سالاری مدیران خود را انتخاب کنند

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: انتظار می رود دولتمردان فارغ از نگاه های سیاسی به ظرفیت های درونی کشور توجه داشته و بر مبنای شایسته سالاری بدنه دولت را هرچه سریع تر برای تحقق اولویت های ۱۴ گانه تعیین شده از سوی رهبر معظم انقلاب به کار بیاندازند.

به گزارش جهان نیوز به نقل از ایسنا، نادر قاضی‌پور، با بیان اینکه مقام معظم رهبری در حمایت از دولت آقای پزشکیان سنگ تمام گذاشتند، اظهار کرد: رهبر معظم  انقلاب ۱۴ خط مشی عملیاتی را برای حرکت دولت تعیین کردند. اولین مشکل در جامعه کنونی ایران معیشت مردم است. چندین سال است که رهبر معظم انقلاب در پیام های نوروزی خود به این امر مهم اشاره می کنند که این مشکل باید مرتفع شود.

زمان شعار دادن گذشته است

وی اظهار کرد: در کشور منابع غنی داریم، اما بحث در توزیع عادلانه است. ما باید به ملت عزیز خود احترام گذاشته و برای آنان ارزش قائل شویم. امروز دیگر زمان شعار دادن گذشته است. هیچ کس نباید گناه ها و خطاها را به گردن دیگری بیاندازد. امروز زمان کار کردن است. تمام افرادی که امروز در دولت حضور دارند، همه چندین سال در دولت های قبلی مسئولیت های سنگینی داشتند. در وضعیت کنونی جامعه همه مقصر هستیم.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اگر امروز یک خانواده گرسنه می خوابد، همه باید پاسخگو باشیم، ما به دنبال توزیع عادلانه هستیم. خطی و مشی دولت چهاردهم در وهله اول باید حفظ و صیانت از بیت المال باشد. متاسفانه حیا و شرم در جامعه از بین رفته است. امروز در روز روشن کارمند تخلف می کند.

امکانات باید به شکل عادلانه در سراسر کشور توزیع شود

وی در ادامه تاکید کرد: از نگاه بنده قطعی برق کارخانجات تولیدی خطا است. این روند ضربه هولناکی به پیکره تولید وارد خواهد کرد. امکانات باید به صورت عادلانه در سراسر کشور توزیع شود. اگر امکانات به صورت متوازن از شمال تا جنوب توزیع می شد، امروز تهران به این بزرگی نمی شد. انتظار می رود رئیس جمهور سریع تر وارد میدان عمل شود. وزرا و دولتمردان باید پاسخگو باشند. بنده از آقای همتی درخواست می کنم تا بانک ها را به سمت رقابت با یکدیگر سوق دهد؛ نه اینکه یکسال یک فرد مدیر بانکی شود، دو سال بعد مدیر بانک دیگری شود و سپس هیات مدیره یک بانک دیگر شود. این روش مدیریت در بانک ها معنا ندارد.

باید بر سفرهای خارجی بی نتیجه مسئولان نظارت شود

وی افزود: انتظار می رود رئیس جمهور از ریخت و پاش های اضافی که منجر به هدر رفت بیت المال می شود، جلوگیری کند. نباید منابع کشور را به هر شکلی هدر داد. آقای پزشکیان باید بر هزینه کرد شرکت های دولتی نظارت کند. بسیاری از شرکت های بزرگ ایران یا دولتی هستند یا شبه دولتی هستند. اگر نظارت واقعی اعمال شود جلوی هدر رفت منابع گرفته خواهد شد. از سوی دیگر باید نظارت دقیقی بر روی سفرهای خارجی بدون نتیجه مسئولان با بودجه بیت المال صورت گیرد، باید ماموریت های بی نتیجه ممنوع شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: برخی از هزینه های کشور قابل حذف هستند. در خیلی از جاها به نام های مختلف از بودجه دولتی، موسسات و بخش های مختلف تاسیس می کنیم که هیچ خروجی ندارند. برخی مراکز تولید عملیاتی برای جامعه ندارند، این مراکز باید جمع شوند. واقعیت این  است که ما همواره در حال تهدید هستیم. ما باید نیروهای مسلح خود را به تکنولوژی روز مجهز کنیم. باید به نیروهای مسلح، دانشگاه ها، اساتید  معلمان خود توجه ویژه داشته باشیم.

وزرا بر اساس شایسته سالاری مدیران خود را انتخاب کنند

قاضی پور بیان کرد: باید به رده های پایین جامعه توجه کنیم. وزرا به جای دادن پست به جناح چپ یا جناح راست، بر اساس نگاه شایسته سالاری مدیران خود را انتخاب کرده و در مسیر افزایش درآمدهای کشور و توزیع عادلانه امکانات گام بردارند. انتظار می رود بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام در امر واردات، صادرات و تولید کالا با دولت هماهنگ باشند. از دولت نیز انتظار می رود به ظرفیت های داخلی کشور فارغ از نگاه های سیاسی توجه داشته باشد. دولت نباید روند تغییرات در بدنه را طولانی کند، بلکه باید سریع تر وارد عرصه اجرا شود.

وی در پایان بیان کرد: از سوی دیگر ما با بروکراسی شدیدی در سازمان مدیریت برنامه ریزی کشور مواجه هستیم، این بروکراسی باید شکسته شود. مصوبات مجلس باید در دستور کار دولت باشد. هنوز آئین نامه خیلی از قوانین بودجه تصویب و ابلاغ نشده است. از سوی دیگر لازم است تعطیلات کشور بر مبنای اقتصاد سازماندهی داده شود. اولویت اول دولت باید مسائل اقتصادی باشد. این مدیران اقتصادی هستند که می توانند خاک را به طلا تبدیل کرده و سفره مردم را رنگین کنند. از رئیس جمهور کاهش هزینه ها، افزایش درآمدها و توزیع عادلانه امکانات را می خواهیم.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب