جمعه ۱۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۷
نظرات: ۱
۰
-
اسامی ۱۰ کشور با بیشترین آلودگی پلاستیکی در جهان اعلام شد

محققان تخمین می‌زنند سالانه بیش از ۴۰۰ میلیون تن پلاستیک در جهان تولید می‌شود که ۵۲ میلیون تن آن سوزانده و یا در فضای باز {آلودگی پلاستیکی} ریخته می‌شود.

به گزارش اطلاعات آنلاین، محققان دانشگاه لیدز در انگلیس با استفاده از مدل سازی هوش مصنوعی، ۱۰ کشور مسئول بیشترین آلودگی پلاستیکی در جهان را مشخص کردند.

طبق داده‌های جمع آوری شده از ۵۰۰ شهر در ۱۲۷ کشور، هند با تولید ۹.۳ میلیون تن زباله پلاستیکی در سال، مسئول بیشترین آلودگی پلاستیکی تولید شده در جهان است.

این کشور به دلیل جمعیت ۱.۴ میلیارد نفری و ضعف سیستم جمع آوری زباله، حدود یک پنجم از پلاستیک‌های جمع آوری نشده جهان را تولید می‌کند.

سپس کشور نیجریه و اندونزی با تولید ۳.۵ و ۳.۴ میلیون تن زباله در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

چین با ۲.۸ میلیون تن زباله چهارم، پاکستان با ۲.۶ میلیون تن زباله پنجم، ششم بنگلادس با ۱.۷ میلیون تن تولید زباله، روسیه با ۱.۷ میلیون تن زباله هفتم، برزیل با ۱.۴ میلیون تن تولید زباله هشتم، تایلند با ۱ میلیون تن زباله در جهان نهم و جمهوری دموکراتیک کنگو با ۱ میلیون تن آلودگی دهم جهان هستند.

دکتر کاستاس ولیس، نویسنده اصلی این تحقیق می‌گوید: این یک مسئله فوری بهداشت جهانی است - یک بحران مداوم: افرادی که زباله‌هایشان جمع‌آوری نمی‌شود، چاره‌ای جز تخلیه یا سوزاندن آن‌ها ندارند.

اسامی ۱۰ کشور با بیشترین آلودگی پلاستیکی در جهان اعلام شد

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب