پنجشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۶:۰۵
نظرات: ۰
۰
-
پزشکیان باید به این افراد تضمین امنیتی بدهد!

عضو شورای مرکزی جبهه اصلاحات گفت: دولت پزشکیان برای زمینه سازی بازگشت مهاجران، باید ضمانت اقتصادی و البته تضمین امنیتی بدهد تا به این اطمینان برسند که در بازگشت به کشور، مشکلی برای آن ها به وجود نخواهد آمد.

محمود صادقی، نماینده ادوار مجلس در گفتگو «اطلاعات آنلاین» با اشاره به وعده مسعود پزشکیان مبنی بر تلاش برای  بازگشت سرمایه‌گذاران به ایران اظهار داشت: نیت آقای پزشکیان برای حضور  ایرانیان سرمایه گذار در کشور به خودی خود امری قابل توجه است. اما دولت باید در قدم اول برای رفع موانع فعالیت سرمایه گذاران و تولیدکنندگان داخلی گام بردارد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: یکی از پدیده های کشور ما که متاسفانه تلاشی برای مهار آن مشاهده نمی‌شود، بحث تلخ مهاجرت است. در واقع بی نظمی، تبعیض، رانت و ... موجب بی اعتمادی سرمایه گذاران اقتصادی، نخبگان علمی، فعالان فرهنگی و حتی قشر کارگر جامعه شده است.

وی افزود؛ اقای پزشکیان برای زمینه سازی بازگشت مهاجران، باید ضمانت اقتصادی و البته تضمین امنیتی بدهد تا به این اطمینان برسند که در بازگشت به کشور، مشکلی برای آن ها به وجود نخواهد آمد. در دوران حسن روحانی گروهی از فعالان اقتصادی به کشور بازگشتند که متاسفانه هم با موانع اقتصادی روبر شدند و هم یکسری مشکلات امنیتی پیدا کرده و دچار دردسر شدند. به همین منظور باید تاکید کرد، پزشکیان باید با هماهنگی با رده‌های بالای حاکمیتی و همچنین جلب موافقت قوه قضاییه برای بازگرداندن فعالان اقتصادی ایرانی به کشور اقدام کند.

این عضو شورای مرکزی جبهه اصلاحات یادآور شد: در کشور ما در حالی به بهانه «دوتابعیتی» محدودیت‌های زیادی اعمال می شود که کشورهای دیگر با اعطای تابعیت به فعالان اقتصادی آن‌ها را در مسیر رشد اقتصای کشور خود فعال می‌کنند. در واقع بی‌تدبیری آشکار موجب شده هم از پتانسیل بالای سرمایه‌گذاران داخلی محروم و سال به سال شاهد موج مهاجرت بیشتری باشیم و هم اینکه نتوانیم از دارایی کشورهای دیگر بهره‌مند شویم تا در نتیجه با اقتصادی مواجه شویم که مملو از محدودیت است.

وی افزود: وقتی کشوری تحریم است و امید چندانی برای رفع محدودیت‌های بین‌المللی ندارد، باید همه تلاش تصمیم‌گیران در راستای این باشد که از دارایی‌های موجود بیشترین بهره را در جهت رفع و رجوع نقصان اقتصادی ببرد. دقیقاً به همین دلیل است که رییس‌جمهور از تلاش برای بازگرداندن ایرانی‌های حاضر در بازار جهانی اقتصاد خبر داده است. امیدوارم دولتی‌ها با اتخاذ تدابیر لازم و بررسی الزام‌های این هدف مهم، سرمایه‌داران ایرانی ساکن در کشورهای دیگر را به این تشخیص برساند که در صورت بازگشت به وطن نه تنها مشکلی برای تجارت نخواهند داشت، بلکه می‌توانند با خیالی آسوده به فعالیت اقتصادی تجاری خود بپردازند و به اهداف خود برسند.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب